  • 1. Data: 2011-09-10 11:40:54
    Temat: Jak prawidłowo włączyć AHCI w BIOS-ie?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Mam w BIOS-ie dwa ustawienia, które mogą być związane z trybem AHCI:

    1. SATA Raid/AHCI mode:
    - disabled
    - raid
    - AHCI

    2. SATA Port 0-3 Native mode:
    - enabled
    - disabled

    Chcę włączyć tryb AHCI. Pierwsze ustawienie - wiadomo.
    Ale co z tym drugim? Co to jest? Co to zmienia? Na co wsływa? (Domyślnie jest
    "enabled").

    P.S. Płyta główna to Gigabyte GA-EP35-DS4 (kiedyś dość popularna - i do dziś mi
    zacnie działa).

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2011-09-13 07:00:42
    Temat: Re: Jak prawidłowo włączyć AHCI w BIOS-ie?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Latet pisze:

    > Chcę włączyć tryb AHCI. Pierwsze ustawienie - wiadomo.
    > Ale co z tym drugim? Co to jest? Co to zmienia? Na co wsływa? (Domyślnie
    > jest "enabled").

    To drugie to włączanie natywnego trybu pracy SATA, bądź emulacja PATA
    (tzw. Compatible mode). Potrzebne to było dla starszych systemów, które
    miały problem z podkładaniem sterowników SATA podczas instalacji...
    Jak coś pokręciłem - proszę o sprostowanie zaawansowanych grupowiczów.

    Pzdr, OMSON