  • 1. Data: 2016-02-15 08:01:29
    Temat: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
    Od: małaa <m...@o...pl>

    Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

  • 2. Data: 2016-02-15 08:24:43
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 08:01:29 +0100, małaa napisał(a):

    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Napraw ręczny, albo kup automat. Niektóre diesle (np. mój focus 1.8TDCI są
    na tyle mocne, że ruszają pod górę bez gazu, ale to raczej wyjątek niż
    reguła. Co do zasady, pod strome wzniesienia rusza się z użyciem ręcznego.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2016-02-15 08:30:44
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Pamiętam jak obserwowałem w latach 90 mojego wujka, który całe życie był
    zawodowym kierowcą. Przekręcał umiejętnie stopę i jednocześnie
    przyciskał, a potem puszczał, także oczywiście jednocześnie, hamulec i
    sprzęgło.

    Ciekawostka, bo właśnie ostatnio poruszałem ten temat na forum rodzinnym
    :). Żona ma Merivę z 2015 i poza tym, że jest tam elektryczny ręczny,
    który puszcza po dodaniu gazu, to ma chyba jeszcze jakiś inny mechanizm,
    który sprawia, że samochód się nie stacza, jak każdy inny z mojej
    testowej górki pod domem. Nie naciskam/zaciągam hamulca, a on i tak stoi
    jak wryty.

    Czyli rozwiązaniem jest kupić nowy samochód.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2016-02-15 08:39:43
    Od: małaa <m...@o...pl>

    nowgo samochodu niestety nie zakupie bo mnie nie stać, albo mi wyje,
    albo gasnie, albo sie stacza... musi byc jakis sposob

  • 5. Data: 2016-02-15 08:43:46
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 08:39, małaa pisze:
    > nowgo samochodu niestety nie zakupie bo mnie nie stać, albo mi wyje,
    > albo gasnie, albo sie stacza... musi byc jakis sposob

    Osobiście nie znam innego. Najprostszy sposób, to w tej sytuacji to moim
    zdaniem regulacja i nauczenie się korzystania z ręcznego.

    Jak już będzie na 100% sprawny, to jedź na jakąś górkę pod lasem na
    uboczu i potrenuj.

  • 6. Data: 2016-02-15 08:48:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello małaa,

    Monday, February 15, 2016, 8:39:43 AM, you wrote:

    > nowgo samochodu niestety nie zakupie bo mnie nie stać, albo mi wyje,
    > albo gasnie, albo sie stacza... musi byc jakis sposob

    Niech wyje. Parę razy i się nauczysz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2016-02-15 09:04:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)
    Ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Jedni mają do tego smykałkę i nauczą się
    po kilku próbach innym zajmuje to dużo dłużej.
    Sposób klasyczny"
    http://akademia.autoswiat.pl/baza-wiedzy/ruszanie-po
    d-gore-co-zrobic-zeby-sie-nie-stoczyc/
    Sposób bez użycia ręcznego:
    http://mojafirma.infor.pl/moto/technika-jazdy/manewr
    y/253574,Jak-ruszac-pod-gorke-bez-uzycia-hamulca-rec
    znego.html
    albo to:
    https://www.youtube.com/watch?v=WfSAHSBAoFs
    Jacek

  • 8. Data: 2016-02-15 09:49:32
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 08:15:03 UTC+1 użytkownik małaa napisał:
    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Prawa noga na hamulcu, lewa na sprzegle. Odpuszczasz lekko sprzeglo dotad, az
    poczujesz ze zaczyna lekko ciagnac. Przenosisz prawa noge na gaz, dodajesz lekko gazu
    i odpuszczasz sprzeglo. Jezdze nie uzywajac recznego juz dobrych kilka lat.

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 9. Data: 2016-02-15 09:57:08
    Od: małaa <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 09:49, Jimiasty pisze:

> [...]
    gazu i odpuszczasz sprzeglo. Jezdze nie uzywajac recznego juz dobrych kilka lat.

    o widzisz dzięki !!!

  • 10. Data: 2016-02-15 10:07:07
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    gazu i odpuszczasz sprzeglo. Jezdze nie uzywajac recznego juz dobrych kilka lat.

    I jak stoisz na światłach to chce ci się cały czas trzymać nogę na
    hamulcu i świecić z tyłu innym po gałach? Sprzęgło też tego nie lubi.
    Ja przy wbitej 1 puszczam równo sprzęgło z ręcznym, dodając gazu. Nawet
    o milimetr nigdy się nie stoczyłem, to też jakaś tam kwestia wyczucia
    auta zwłaszcza, ze jeżdżę nim od 8lat. Drugie to ma elektryczny, na
    szczęście jeszcze się nie popsuł:)