  • 1. Data: 2016-02-15 11:17:12
    Temat: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: małaa <m...@o...pl>

    Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc
    na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
    zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
    Jak to jest?

  • 2. Data: 2016-02-15 11:27:03
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *małaa* napisał(-a):

> [...]
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce

    Pikuś. Co raz więcej kierowców uważa włączanie kierunkowskazów w ogóle
    za fanaberię.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2016-02-15 11:35:56
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-02-15 o 11:27, Big Jack pisze:
    > Pikuś. Co raz więcej kierowców uważa włączanie kierunkowskazów w ogóle
    > za fanaberię.

    To nie tak - coraz więcej kierowców ma samochody w cenie > 100 tyś, a
    jak powszechnie wiadomo w tych autach kierunkowskazy bardzo się psują ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2016-02-15 11:36:31
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce

    Kierunkowskaz tylko wtedy kiedy zjeżdżasz z ronda. Na rondzie nie da się
    zawrócić.

  • 5. Data: 2016-02-15 11:38:39
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-02-15 o 11:17, małaa pisze:
> [...]
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce

    Dopiero na egzaminie tego uczyli? :)

    Rada: na egzaminie jeździj tak, jak Cię tego uczyli na kursie.
    A po egzaminie? Zapytasz jak już zdasz :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-02-15 11:49:28
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Dopiero na egzaminie tego uczyli? :)

    Świadczy to o tym, że koleżanka chyba nie zdała:)

    > Rada: na egzaminie jeździj tak, jak Cię tego uczyli na kursie.
    > A po egzaminie? Zapytasz jak już zdasz :)

    Bardzo słuszna rada:)

  • 7. Data: 2016-02-15 12:11:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello małaa,

    Monday, February 15, 2016, 11:17:12 AM, you wrote:

> [...]
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce

    Po co kierunkowskaz na wjeździe? To żadna informacja. Na zjeździe już
    bardziej przydatna.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2016-02-15 12:32:21
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 11:17:14 UTC+1 użytkownik małaa napisał:
> [...]
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce

    Są dwie szkoły.
    1. Stara szkoła, na wjeżdzie jak zawracasz albo zjeżdzasz zjazdem którymkolwiek
    lewym, włączasz lewy kierunek. Gasisz go jak jesteś na konkretnym pasie i objeżdzasz
    rondo. Prawy włączasz na wysokości poprzedniego zjazdu przed tym na którym chcesz
    zjechać. jeśli na rondzie zmieniasz pasy to sygnalizujesz jak zwykle.

    2. Szkoła nowa. Wjeżdzasz bez kierunkowskazu, ewentualnie z prawym jesli zjeżdzasz
    pierwszym zjazdem. Prawy kierunek włączasz na wysokości poprzedzającego zjazdu. Jesli
    zmieniasz pasy to sygnalizujesz odpowiednio.

    IMHO lewy kierunek na wjeżdzie daje tą informację że masz zamiar jechać na rondzie
    dalej i ten lolek który chce wjechać na następnym wjeździe ma szanse wiedzieć że
    zajmiesz pas wewnętrzny i dzięki temu ruch będzie płynniejszy.

    Ale ten temat jest mocno kontrowersyjny bo przepisy dotyczące poruszania się na
    rondzie nie do końca są zrozumiałe jednakowo dla wszystkich.

    Dodatkowo warto zaznaczyć że warto zmieniać pas z wewnętrznego na zewnętrzny już przy
    poprzedzającym wjeżdzie a nie dopiero na docelowym zjezdzie. Mniej szans na klepanie
    boku...

  • 9. Data: 2016-02-15 12:41:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 11:36, Czesław Wiśniak pisze:

    > Kierunkowskaz tylko wtedy kiedy zjeżdżasz z ronda. Na rondzie nie da się
    > zawrócić.

    Jak jechałeś ulicą z południa na północ a po opuszczeniu ronda jedziesz
    ta samą ulicą z północy na południe to co zrobiłeś?

  • 10. Data: 2016-02-15 12:41:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "małaa" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >prawy. jak zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie
    >jezeli chce zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.

    No ba, czarna dziura w przepisach.

    Jest przepis, ktory mowi, ze przed wjazdem na skrzyzowanie nalezy
    zasygnalizowac kierunek skretu.
    Wyjatku dla rond nie czyni. Choc to nie ma sensu.

    Wiecej informacji u lokalnego egzaminatora, ewentualnie u lokalnego
    instruktora, ktory niedawno byl na wspolnej konferencji z
    instruktorami.

    J.