  • 1. Data: 2024-05-21 22:45:21
    Temat: Jak sprawdzic uC
    Od: KS <k...@k...pl>

    witam,

    Mam serownik na mikrokontrolerze SAB C517.
    Cos się stało w trakcie demontażu płyty czołowej że diody sygnalizujące
    stan zgasły a wyświetlacz nic nie pokazuje.
    Jak dysponując multimetrem który ma np funkcję pomiaru częstotliwości do
    10 Mhz stwierdzić czy uC działa tzn czy działa układ taktowania
    (oscylator). Gdzie sie przytknąć i ile hz albo V powinno pokazać?
    pomyslalem o wejsciach XTAL ale nie wiem czy oscylator nie zatrzma się
    po podpięciu multimetru. Poza tym nie wiem czy tak rozpoznam czy jest
    tam jakis przebieg.
    Nie mam za bardzo nic do porównania ani dostępu do oscyloskopu a
    chciałbym wyeliminować np uszkodzenie kwarcu. nie chce tez lutować jesli
    oscylator pracuje.

    K.S.

  • 2. Data: 2024-05-22 09:04:22
    Temat: Re: Jak sprawdzic uC
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Jak zasysa program z zewnętrznej pamięci, to ja bym częstotliwość na
    /PSEN albo ALE próbował mierzyć - powinno być około kwarc/6. Jak nie
    zasysa, to nie mam pomysłu. Może coś z zegarem wyświetlacza pokombinować?

  • 3. Data: 2024-05-23 16:40:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    KS <k...@k...pl> wrote:

    > Nie mam za bardzo nic do porównania ani dostępu do oscyloskopu

    Masz jakiś hackerspace w okolicy? Tak możesz mieć dostęp do oscyloskopu.

    --
    Znani z glupich zartow studenci spotkali na drodze chlopa, ktory
    prowadzil na targ wieprzka.

  • 4. Data: 2024-05-24 06:04:50
    Od: KS <k...@k...pl>

    W dniu 2024-05-22 o 09:04, JDX pisze:
    > Jak zasysa program z zewnętrznej pamięci, to ja bym częstotliwość na
    > /PSEN albo ALE próbował mierzyć - powinno być około kwarc/6. Jak nie
    > zasysa, to nie mam pomysłu. Może coś z zegarem wyświetlacza pokombinować?
    jak kwarc procesora padł to nic nie zasysa, wiec nie bardzo.

  • 5. Data: 2024-05-24 10:13:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 May 2024 22:45:21 +0200, KS wrote:
> [...]
    > (oscylator). Gdzie sie przytknąć i ile hz albo V powinno pokazać?
    > pomyslalem o wejsciach XTAL ale nie wiem czy oscylator nie zatrzma się

    Jedna noga to jest wejscie wewnetrznego wzmacniacza, drugie to
    wyjscie. Wyjscie jest mocniejsze.

    No i są inne sygnały, które powinny się zmieniac w normalnej pracy.

    Saleae 30-40zl.
    Analizator logiczny taki.

    J.

  • 6. Data: 2024-05-25 01:10:34
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Saleae 30-40zl.
    > Analizator logiczny taki.

    Podróbka w zasadzie (klon). Bardzo polecam. Do tego program PulseView,
    obsługa banalna i bardzo intuicyjna, ogarnąłem od razu bez żadnej
    instrukcji.

    Coś takiego mam, daje radę:

    https://allegro.pl/oferta/analizator-stanow-logiczny
    ch-8-kan-24mhz-saleae-12852599039

    --
    Płynie sobie żółw. Spokojnie... powoli... Nagle podpływa do niego rekin.
    Żółw nic, dalej pełen spokój. Rekin się zbliża opływa go dookoła. Żółw

  • 7. Data: 2024-05-25 15:31:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-24 o 10:13, J.F pisze:

    > Saleae 30-40zl.

    Dziwne. Na stornie producenta nie ma takiego analizatora.
    To co widać na alle w cenie 30-40pn jest produktem z jakiego otwartego
    projektu. Na c51 zresztą taktowanym zdaje się 48MHz.

    > Analizator logiczny taki.

    Na aliekspresach po całe 4 pln, z czego oni żyją?