  • 1. Data: 2009-08-02 19:03:25
    Temat: Jak to jest z tym GPS ?
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    Mam Nokię 5800. Wyłączyłem sobie wspomaganie GPS aby nie bulić za dodatkowe
    kilobajty. GPS ma wtedy ogromne trudności z odczytaniem satelitów. Na
    zewnatrz w pogodny dzień nie powinno być chyba takich problemów? Problem
    ustępuje od razu jak włączę wspomaganie GPS. Czy Wy też tak macie ? Może ja
    coś źle skonfigurowałem ? Bardzo proszę o pomoc.

    --
    PZDR
    DarkDaro

  • 2. Data: 2009-08-02 19:19:23
    Temat: Re: Jak to jest z tym GPS ?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    DarkDaro pisze:

> [...]
    > ustępuje od razu jak włączę wspomaganie GPS. Czy Wy też tak macie ? Może ja
    > coś źle skonfigurowałem ? Bardzo proszę o pomoc.

    To najzupełniej normalne. Zauważ, że problem dotyczy znalezienia
    pierwszego fixa, potem powinno być już ok. Jeśli nie włączałeś nawigacji
    przez jakiś czas albo od jej ostatniego włączenia znacząco się
    przemieściłeś pozycje satelitów na niebie będą zupełnie inne. GPS musi
    sobie zwyczajnie wówczas pewne parametry ustalić. Włączając wspomaganie
    część potrzebnych danych pobierasz z "Internetu" i wtedy złapanie fixa
    zajmuje dosłownie moment.

    W skrajnych przypadkach u mnie po dłuższym nieużywaniu GPSa (SirfStar
    III) musiałem czekać nawet kilka minut, chociaż potem zarówno ilość
    widzianych satelitów jaki poziomy sygnałów utrzymywały się na wysokim
    poziomie i nie było najmniejszych problemów z ustalaniem pozycji (poza
    tunelami i wiaduktami rzecz jasna :P).

  • 3. Data: 2009-08-02 19:20:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DarkDaro" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Mam Nokię 5800. Wyłączyłem sobie wspomaganie GPS aby nie bulić za
    > dodatkowe kilobajty.

    Jakie bulić? Przecież to grosze.

    GPS ma wtedy ogromne trudności z odczytaniem satelitów.

    standard

    Na
    > zewnatrz w pogodny dzień nie powinno być chyba takich problemów?

    Mogą być

    Problem
    > ustępuje od razu jak włączę wspomaganie GPS. Czy Wy też tak macie ?

    tak

    Może ja
    > coś źle skonfigurowałem ? Bardzo proszę o pomoc.

    Źle skonfigurowałeś ( a właściwie w ogóle ) czytnik.

  • 4. Data: 2009-08-02 19:22:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > W skrajnych przypadkach u mnie po dłuższym nieużywaniu GPSa (SirfStar
    > III) musiałem czekać nawet kilka minut,

    U mnie po 2 miesiącach nie używania sirf szukał z 3-4 minuty.

    chociaż potem zarówno ilość
    > widzianych satelitów jaki poziomy sygnałów utrzymywały się na wysokim
    > poziomie i nie było najmniejszych problemów z ustalaniem pozycji (poza
    > tunelami i wiaduktami rzecz jasna :P).

    Jak szybko przejedziesz przez wiadukt nie utraci sygnału. :)

  • 5. Data: 2009-08-02 19:36:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 2 Aug 2009 21:20:56 +0200, qwerty napisał(a):

    > GPS ma wtedy ogromne trudności z odczytaniem satelitów.
    >
    > standard

    Jak się czyta satelity? tak jak książke?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2009-08-02 19:42:59
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    > Źle skonfigurowałeś ( a właściwie w ogóle ) czytnik.
    mam Europa Środkowa ISO i zawsze tak miałem więc napisz jak mam ustawić ?
    Dzięki wszystkim za pomoc z GPS :-)
    --
    PZDR
    DarkDaro

  • 7. Data: 2009-08-02 19:50:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 2 Aug 2009 21:03:25 +0200, DarkDaro napisał(a):

> [...]
    > ustępuje od razu jak włączę wspomaganie GPS. Czy Wy też tak macie ? Może ja
    > coś źle skonfigurowałem ? Bardzo proszę o pomoc.

    Normalny chipset startuje dosyć szybko w optymalnych warunkach - 42 sekundy
    dla Sirf III. Problem w tym, że producenci telefonów idą na łatwiznę i
    montują gorsze chipsety bazując na wspomaganiu.
    W windows mobile ma się kontrolę kiedy system ściąga sobie bazkę efemerydów
    i można to robić np. w zasięgu WLAN. Nokia niestety, jest za blisko
    związana z operatorami GSM, więc zadbała, żeby się tak kontrolować nie
    dało.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2009-08-02 20:09:03
    Od: kranu <k...@l...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "DarkDaro" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Jakie bulić? Przecież to grosze.

    Zależy gdzie - np. w TT bez żadnych pakietów rozpoczęcie sesji to 1.40zł

  • 9. Data: 2009-08-02 20:10:34
    Od: kranu <k...@l...pl>

    DarkDaro pisze:
> [...]
    > ustępuje od razu jak włączę wspomaganie GPS. Czy Wy też tak macie ? Może ja
    > coś źle skonfigurowałem ? Bardzo proszę o pomoc.

    Też tak mam w Nokii 5800 z wyłączonym wspomaganiem - również w pogodny
    dzień na zewnątrz trzeba poczekać kilka minut. A w budynku to się już
    można wcale nie doczekać.

  • 10. Data: 2009-08-02 22:51:13
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kranu" <k...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Też tak mam w Nokii 5800 z wyłączonym wspomaganiem - również w pogodny
    > dzień na zewnątrz trzeba poczekać kilka minut.

    Dla Nokii to normalne, coz od niej wymagac...

    pozdrawiam,