  • 1. Data: 2009-08-02 13:20:23
    Temat: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Od: Irk <j...@w...pl>

    Witam
    Mam abonament w Play i właśnie dostałem pismo informujące o zmianie
    regulaminu świadczenia Usług Telekom. Pismo informuje, jakie są
    proponowane zmiany i na końcu tradycyjnie jest dodatek:
    "Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 60 a ustawy z dnia
    16.072004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z
    późn. zm.), w przypadku braku akceptacji zmian przedstawionych powyżej
    przysługuje Państwu prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych ("Umowa") w terminie 14 dni od dnia otrzymania
    przez Państwa niniejszego pisma. Jednakże zwracamy uwagę, że
    proponowane zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany obowiązujących
    przepisów prawa i w związku z tym, w razie skorzystania przez Państwa
    z prawa do wypowiedzenia Umowy przed upływem czasu określonego, na
    jaki Umowa została zawarta, P4 sp. z o.o. ma prwo dochodzić od Państwa
    opłaty specjalnej kary umownej w wysokości nieprzekraczającej
    równowartości ulgi przyznanej Państwu, pomniejszonej o proporcjonalną
    jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do jej rozwiązania."

    Coś mi się obiło o uszy, że od lipca nie można już bezkarnie
    wypowiedzieć umowę w takim wypadku. Zapewne, dlatego pod koniec tego
    cytatu padają groźby. Czy to są tylko "strachy na lachy" i mogę bez
    żadnych konsekwencji wypowiedzieć umowę Playowi ?
    Jeżeli te groźby są prawdziwe to jak mam rozumieć słowa: "kara umowna
    w wysokości nieprzekraczającej równowartości ulgi przyznanej Państwu,
    pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia
    Umowy do jej rozwiązania". Proszę o przełożenie tego na prosty język.
    Ja zawierałem umowę z Play 2 miesiące temu i przy okazji kupiłem
    telefon.
    Czy będę musiał zwrócić różnicę normalnej ceny telefonu i ceny
    promocyjnej (gdzie znaleźć
    zatem normalną cenę telefonu?) oraz różnicę normalnej ceny
    abonamentowej i ceny promocyjnej za 2 miesiące. Proszę o rozjaśnienie
    tematu.

  • 2. Data: 2009-08-02 15:30:02
    Temat: Re: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Irk pisze:

    > w wysokości nieprzekraczającej równowartości ulgi przyznanej Państwu,
    > pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia
    > Umowy do jej rozwiązania". Proszę o przełożenie tego na prosty język.

    Ja to widzę tak:
    Dostałeś w promocji telefon i to jest ta ulga
    Tą ulgę dzieli się przez miesiące obowiązującej umowy
    Proporcjonalna czyli taka, ile tych miesięcy Ci jeszcze zostało
    I ta kara nie może być właśnie wyższa od tego wyliczenia.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 3. Data: 2009-08-02 15:33:03
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-08-02 17:30, Piotr M pisze:

    > Ja to widzę tak:

    Ja to widzę tak - jak kupuję w biedronce czy inny lidlu serek danio w
    promocji 1,98 z 1,99 to także muszę sprzedawać duszę sklepowi i
    zobowiązywać się że przez 2 lata będę robił tam zakupy? Umowa swoją
    drogą - telefon swoją.

  • 4. Data: 2009-08-02 15:39:23
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-08-02 15:20, Irk pisze:

> [...]

    > cytatu padają groźby. Czy to są tylko "strachy na lachy" i mogę bez
    > żadnych konsekwencji wypowiedzieć umowę Playowi ?

    Wiesz... chyba jeszcze nikt nie próbował się bić z opami o te zasadności
    zmiany regulaminu. Myślę że musisz przyjrzeć się w jakim miejscu zmienił
    się ten regulamin i czy faktycznie jest to wynikiem zmiany prawa (*)

> [...]
    > pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia
    > Umowy do jej rozwiązania". Proszę o przełożenie tego na prosty język.

    Masz karę za zerwanie umowy - powiedzmy 2400zł. Po 2 miechach zrywasz
    umowę to zabiorą ci 2400-200=2200

    > Ja zawierałem umowę z Play 2 miesiące temu i przy okazji kupiłem
    > telefon.

    Telefon nie ma nic do rzeczy.

> [...]
    > zatem normalną cenę telefonu?) oraz różnicę normalnej ceny
    > abonamentowej i ceny promocyjnej za 2 miesiące. Proszę o rozjaśnienie

    Normalna cena to ta za którą kupiłeś. Masz fakturę czy inny paragon,
    który wystawił sklep (tj play) i tyle. Nie daj sobie zakręcić w głowie,
    że ta cena to jakiś prezent od dobroczynnego operatora, co niektórzy
    próbują tutaj usilnie wprowadzić.

    (*) W sumie jednak UKE spaprał sprawę. Cała reszta świata musi się
    dostosować do prawa a operatorzy komórkowi mają w związku z tym
    przyznaną ulgę.

  • 5. Data: 2009-08-02 18:37:46
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    PlaMa pisze:

    > Wiesz... chyba jeszcze nikt nie próbował się bić z opami o te zasadności
    > zmiany regulaminu. Myślę że musisz przyjrzeć się w jakim miejscu zmienił
    > się ten regulamin i czy faktycznie jest to wynikiem zmiany prawa (*)

    Na to czekali operatorzy (poza Plusem). Zmiany regulaminu podyktowane
    dostosowaniem regulaminu do innych aktów prawnych nie uprawniają do
    BEZKARNEGO ich rozwiązania.

    Dokładnie

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 6. Data: 2009-08-02 18:57:56
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-08-02 20:37, Flo pisze:

    > Na to czekali operatorzy (poza Plusem). Zmiany regulaminu podyktowane
    > dostosowaniem regulaminu do innych aktów prawnych nie uprawniają do
    > BEZKARNEGO ich rozwiązania.

    Uważam że to błąd. Umowa to umowa - zmieniasz ją to druga strona może
    nie chcieć jej respektować. Zawsze przy takich rozmowach zastanawiam się
    jak zareagowałby orange gdybym przyszedł do nich i powiedział, że
    zmieniam umowę i albo się zgadzają albo do widzenia.

  • 7. Data: 2009-08-02 19:05:12
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > jak zareagowałby orange gdybym przyszedł do nich i powiedział, że
    > zmieniam umowę i albo się zgadzają albo do widzenia.

    Zapewne intencją ustawodawcy było to aby przedsiębiorca nie ponosił
    odpowiedzialności jeżeli musi zmienić regulamin na skutek zmian w innych
    przepisach prawa związanych z jego działalnością.

    Wiem. Co mnie klienta to obchodzi ale jednak. Takie zapisy wprowadzono
    właśnie 06.07.2009.

  • 8. Data: 2009-08-02 22:24:09
    Od: W <a...@o...pl>

    PlaMa wystukał, co następuje:

> [...]
    > jak zareagowałby orange gdybym przyszedł do nich i powiedział, że
    > zmieniam umowę i albo się zgadzają albo do widzenia.

    Geez... puk puk w główkę.
    Przychodząc do Orange i oznajmiając że zmienaisz umowę robiłbyś to z właśnej
    woli czy dlatego że ktoś Ci przystawił spluwę do głowy i kazał? Dostrzegasz
    subtelną różnicę?

  • 9. Data: 2009-08-02 22:57:47
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "W" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    właśnej
    > woli czy dlatego że ktoś Ci przystawił spluwę do głowy i kazał?

    Nie dostrzegam,
    dyrektor przystawil mi spluwe wywalajac z pracy i od dzis jako
    bezrobotny nie mam srodkow na placenie wysokiego abonamentu :)
    Rzecz niezalezna ode mnie i niejako wymuszona przez los.
    Uczciwe prawo musi tak samo dzialac w obie strony.
    Takie subtelnosci tez dostrzegasz czy tylko interes pazerniakow ?

    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2009-08-02 23:01:42
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-08-03 00:24, W pisze:

    > Geez... puk puk w główkę.

    I nawzajem dostosowując się do poziomu

    > Przychodząc do Orange i oznajmiając że zmienaisz umowę robiłbyś to z właśnej
    > woli czy dlatego że ktoś Ci przystawił spluwę do głowy i kazał?

    A co jak rząd ratując budżet zmieni podatki i w wyniku *zmiany prawa*
    nie będzie mnie stać na telefon i pójdę do orange i zacznę zmieniać im
    warunki umowy?

    Co powie Orange? Spie... khmm... Wujek staszek...

    > Dostrzegasz
    > subtelną różnicę?

    nie, nadal nie rozumiem czemu opy mają być ponad resztą społeczeństwa
    ani dlaczego tak umacnia się dysproporcje między stronami umów?

    Wyobraźmy sobie mała historię, zamówiłeś biurko z dębu. Rzemieślnik
    zobowiązał się wykonać je za 2000 zł w tydzień. Jednak po 2 dniach
    zmieniło się prawo, jakieś oszołomy z greenpeace zarządały, że do
    ścięcia każdego drzewa trzeba topnu podpisanych papierków i pism
    zrobionych z innego drzewa.

    Ów rzemieślnik przychodzi do Ciebie i mówi Ci, zmieniło się prawo,
    wykonanie tego biurka zajmie mi nie tydzień a 2 i nie 2000zł a 4 tysiące
    zł... aLE I TAK MASZ GÓWNO DO POWIEDZENIA, TYLKO CZEKAJ I DOPŁACAJ BO
    UMOWA ZMIENIŁA SIĘ Z POWODU ZMIANY PRAWA!!! Buahahahahaha..

    itd.

    Rozumiesz o co mi chodzi? Całę społeczeństwo obciąża się kosztami i
    odpowiedzialnością za zmianę prawa. Ryzyko że nie wykonasz usługi i
    stracisz zarobek jest wpisane w prowadzenie działalności... Nie dotyczy
    to jednak opów... Czemu?