  • 1. Data: 2014-06-16 09:54:54
    Temat: Jak wzmocnić obraz komórek i ich jąder?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mamy obraz https://i.imgur.com/nVwdIra.jpg
    Przykład na OpenCV
    http://docs.opencv.org/doc/tutorials/imgproc/imgtran
    s/filter_2d/filter_2d.html
    gdzie mamy zastosowanie filtru Gaussa, który rozmwywa

  • 2. Data: 2014-06-16 16:13:04
    Temat: Re: Jak wzmocnić obraz komórek i ich jąder?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Zrobiłem tak:
    Mam obraz https://i.imgur.com/d3Gejxy.jpg
    zmieniłem na szary, wygładziłem uśredniając rozmiarem 7x7, potem
    zastosowałem odwrotny filtr, uwypuklający zmiany - górnoprzepustowy 7x7
    Następnie zaznaczyłem piksele o wartości <40 będące na wynikowym, na
    pierwotnym obrazie: https://i.imgur.com/LzR6viG.jpg
    Teraz jak zeskanować, aby brać pod uwagę tylko niewielkie elipsy
    zaznaczone tu na biało a odrzucać ciemne smugi, zaznaczone tu na biało?

  • 3. Data: 2014-06-17 17:22:12
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-16 09:54, Borneq pisze:
> [...]
    > http://docs.opencv.org/doc/tutorials/imgproc/imgtran
    s/filter_2d/filter_2d.html

    > gdzie mamy zastosowanie filtru Gaussa, który rozmwywa

    Wynikiem jest: https://i.imgur.com/gzTlMSO.jpg
    Jest to obraz z zapaleniem - czyli występują same kropki(jądra) bez
    cytoplazmy. Zaznacza je na żółto. Jądra w cytoplazmie na niebiesko a
    duże, podejrzane jądra na czerwono