  • 1. Data: 2014-06-16 09:58:13
    Temat: o zasadzie dzielenia i problemach odziewania
    Od: firr <p...@g...com>

    osttnio przyszly mi do glowy dwie uwagi
    teoretyczne 1) jest chyba wiele jakichs tam
    wytycznych programistycznych, chyba jednak
    najwazniejszą jaka mi przychodzi do glowy
    jest zasada dzielenia (kod nalezy dzielić i to
    predzej drobno niz grubo i pewnie predzej prosto niz zawikłano ,
    jesli cos jest skomplikowane to nalezy to
    dzilić (ta zasade mozna rozwinac o szczegolowe
    uwagi np na temat kodow ktore sa zle podzielone lub niepodzielone itp)
    2) czesc problemow programistycznych to problemy
    nazw to 'odziewania' tymczasowo z barku lepszego
    slowa, tj wyrazania (w sensie wlasnie odziewania) surowych koncepcji w jezyk - sa to
    problemy ktore wlasciwie nie powinny wystepowac (a fatalny bug w składni obecnego c
    przysparza sporo problemow w tym temacie)

  • 2. Data: 2014-06-26 12:00:03
    Temat: Re: o zasadzie dzielenia i problemach odziewania
    Od: firr <p...@g...com>

    obok tej zasady dzielenia (ktora mowi by kod dzielic jak na najmniejsze uzytecznie
    kawalki i jest mz badzo wazna) druga zasada jaka mi przychodzi do glowy jest zasada
    lokalnosci (ktora mowi ze dzialania kodu nie
    powinny byc rozproszone, (przeciwko niej troche wystepuje styl programowania z
    eventami jako ze
    do eventow trzeba sie globalnie podpinac ) - doklanie nie che mi sie tlumaczyc ale te
    dwi zasady sa mz bardzo wazne

  • 3. Data: 2014-06-26 16:59:45
    Od: firr <p...@g...com>

    przy okazji moge nadmienic (choc ostatnio jestem jakis rozdrazniony nie wiem w
    zwiazku z czym ale pewnie w zwiazku z piecioma czynnikami naraz) powiedzmy ciekawa
    uwage ze jak ja programuje (tworze program) to robie to w zasadzie na dwu dosyc
    roznych poziomach - jednym jest pisanie konkretnych funkcjonalnosci (powiedzmy
    pisanie na poziomie funkcji choc sa to raczej bloki kodu) drugim jest ogarnianie
    tego na wyzszym poziomie (powiedzmy poziomie modułów), [ten pierwszy mozna tez nazwac
    bardziej staromodnym ten drugi bardziej nowoczesnym] ten 'drugi poziom' to jest tez
    od cholery pisania choc 'jego kod' jest powiedzmy nie tak oczywisty i nawet nie
    wiadomo gdzie sie znajduje ;/ (niejako)