  • 1. Data: 2010-05-20 14:53:19
    Temat: Jak zabronic interpretacji HTMLa przez przegladarke
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Chcialbym, aby dana czesc kodu byla prezentowana dokladnie jak jest -
    tzn. jesli pojawi sie tam np. <td> zeby sie wyswietlilo wlasnie <td>. Czy
    jedyna metoda jest zamiana nawiasow na ich kody? Konkretnie chodzi o to, ze
    uzytkownik wprowadzajac jakies dane moze spowodowac zaburzenie wyswietlania
    strony podczas jej pozniejszej prezentacji. Czy jest na to jakas sensowna,
    prosta metoda?

    TIA

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2010-05-20 15:08:25
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    W dniu 2010-05-20 16:53, Ghost pisze:
> [...]
    > strony podczas jej pozniejszej prezentacji. Czy jest na to jakas sensowna,

    Źle sprecyzowane pytanie ale to powinno Ci pomóc:
    google.pl -> htmlspecialchars
    a żeby odpowiednio się formatowało możesz w htmlu użyć: <pre />
    Pozdr,
    Paweł http://www.teleit.pl

  • 3. Data: 2010-05-20 15:15:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "beherit / pn" <b...@s...firenet.eu.org>
    napisał w wiadomości news:ht3j9e$qpb$1@inews.gazeta.pl...

    > Źle sprecyzowane pytanie

    Chyba masz racje

    > ale to powinno Ci pomóc:
    > google.pl -> htmlspecialchars
    > a żeby odpowiednio się formatowało możesz w htmlu użyć: <pre />

    Jako sie rzeklo pytanie bylo nieprecyzyjne - wydaje mi, ze wszysto co jest w
    textarea leci jak jest (znaczy nie ma interpretacji htma itp) i podobnie we
    wszysttkich inputach i selectach - tak wiec wyglada na to, ze nic z tym nie
    musze robic ;-)

  • 4. Data: 2010-05-20 16:26:32
    Od: WebCM <w...@g...com>

> [...]
    > wszysttkich inputach i selectach - tak wiec wyglada na to, ze nic z tym nie

    Nie wszystko leci jak. Na pewno znaki specjalne są już interpretowane.

    Przyłączam się do pytania. Czy jest taka możliwość, aby wyświetlić na
    stronie fragment kodu źródłowego HTML lub innego języka bez
    konieczności przejechania go funkcją htmlspecialchars() w PHP?
    Kombinowanie JavaScript odpada - po prostu czy da się wkleić luźno
    kod, ale by po prostu przeglądarka go wyświetliła, a nie
    interpretowała? To by się bardzo przydało.

  • 5. Data: 2010-05-20 16:53:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "WebCM" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]

    >kod, ale by po prostu przeglądarka go wyświetliła, a nie
    >interpretowała? To by się bardzo przydało.

    Wyglada, ze wpisywanie w innerText powoduje wyswietlenie bez interpretacji.

  • 6. Data: 2010-05-20 17:00:53
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org>

    Dnia Thu, 20 May 2010 17:15:46 +0200, Ghost napisał(a):

> [...]
    > wszysttkich inputach i selectach - tak wiec wyglada na to, ze nic z tym nie

    To teraz pomyśl co będzie jak w tym kodzie który ma się znaleźć w textarea
    będzie znacznik </textarea> niewyeskejpowany.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-05-21 08:47:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Sowa" <t...@t...NOSPAM.org> napisał w wiadomości

    > To teraz pomyśl co będzie jak w tym kodzie który ma się znaleźć w textarea
    > będzie znacznik </textarea> niewyeskejpowany.

    Czyli tylko wyglada - nie ma sily, trzeba przeleciec specjalsami.

  • 8. Data: 2010-05-21 13:54:26
    Od: "Jordan Szubert" <n...@p...na.razie>

    Dnia 20-05-2010 o 16:53:19 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > wyswietlania
    > strony podczas jej pozniejszej prezentacji. Czy jest na to jakas

    jak masz duzy kawalek tekstu bez tagow, ale z znakami <>&", to sekcja
    <![CDATA[ ]]> by sie nadawala, ale nie wiem czy istnieje w HTML, czy tylko
    w XMLach...

  • 9. Data: 2010-05-21 18:13:55
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 21 May 2010 14:54:26 +0100, Jordan Szubert <n...@p...na.razie>
    wrote:

    > jak masz duzy kawalek tekstu bez tagow, ale z znakami <>&", to sekcja
    > <![CDATA[ ]]> by sie nadawala, ale nie wiem czy istnieje w HTML, czy
    > tylko
    > w XMLach...

    To tylko odłoży w czasie post "Jak zabronic interpretacji "]]>" przez
    przegladarke".

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2010-05-21 21:50:07
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 20 May 2010 09:26:32 -0700 (PDT), WebCM napisał(a):

> [...]
    > kod, ale by po prostu przeglądarka go wyświetliła, a nie
    > interpretowała? To by się bardzo przydało.

    Jeżeli nic nie chcesz z tekstem (kodem) robić, to samo się nie zrobi. Z
    ciekawości spytam czy htmlspecialchars() za dużo kalorii zabierze serwerowi
    lub programiście, że wykluczasz zastosowanie tej funkcji? :-)