  • 1. Data: 2010-05-20 19:28:07
    Temat: kodowanie w bazie a na stronie
    Od: Mondo <m...@m...mondo>

    Witam,

    Kodowanie w bazie mam ustawione latin2, storna wczesniej byla w iso,
    teraz zmienilem na utf-8, czy ma to jakies znaczenie ze teraz np pl
    znaki sa zapisywane inaczej w bazie? Moze to byc przyczyna jakichkolwiek
    problemow?

    baza mysql

    pzdr
    Mondo

  • 2. Data: 2010-05-20 19:51:25
    Temat: Re: kodowanie w bazie a na stronie
    Od: Mondo <m...@m...mondo>

> [...]
    > teraz zmienilem na utf-8, czy ma to jakies znaczenie ze teraz np pl
    > znaki sa zapisywane inaczej w bazie? Moze to byc przyczyna jakichkolwiek

    dodam jeszcze ze nie istnieje potrzeba wyswietlania wiecej niz jednego
    rekordu z bazy na raz.

  • 3. Data: 2010-05-21 20:31:38
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.05.2010 Mondo <m...@m...mondo> napisał/a:

    > dodam jeszcze ze nie istnieje potrzeba wyswietlania wiecej niz jednego
    > rekordu z bazy na raz.

    Jak mądra baza to jej ustaw kodowanie na styku baza->klient latin2->utf8 i
    już.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 4. Data: 2010-05-24 06:46:15
    Od: Piotruś <p...@g...com>

    On 20 Maj, 21:28, Mondo <m...@m...mondo> wrote:
> [...]
    > teraz zmienilem na utf-8, czy ma to jakies znaczenie ze teraz np pl
    > znaki sa zapisywane inaczej w bazie? Moze to byc przyczyna jakichkolwiek

    Możesz mieć problem jeżeli będziesz przeszukiwał bazę np za pomocą
    LIKE.
    Przekonwertuj bazę na utf, albo ustaw kodowanie klienta. Szczerze
    mówiąc nie wiem jak to jest w MySQL, chyba coś w stylu SET NAMES. W
    postgresie jest client_encoding i po temacie.

    Piotrek