  • 41. Data: 2020-09-08 22:47:05
    Temat: Re: Jak zrobić testy Dieharda?
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    Zajrzałem jeszcze raz do libdieharder.h, usunąłem #include <stdint.h>, później znów
    wstawiłem. Później znów zajrzałem, czy na pewno tam jest, jestem pewien, że było.

    Ale znów tam zajrzałem i nie było tam dodanego #include <stdint.h>... Nie wiem
    dlaczego (może któreś komendy wpisywane po kilka razy edytowały ten plik). Jeszcze
    raz edytowałem, wstawiłem #include <stdint.h> i poszło. Później sudo make install i
    sudo apt install libdieharder-dev.

    Nie było żadnych błędów. Jak sprawdzić, czy wszystko się dobrze zainstalowało? I jak
    przetestować swój własny plik liczb? Mam przygotowane 2,5 mln liczb 128-bitowych
    zapisanych binarnie, ale mimo to jakieś testy wykonałem już poprzednio i to dla
    nieistniejącego pliku... Nie wiem co testowałem program, ale wolałbym się upewnić, że
    bierze mój konkretnie plik.

  • 42. Data: 2020-09-08 22:49:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2020 22:28, osobliwy nick wrote:
    > Też to zrobiłem, ale zarówno z tym jak i bez tego jest ten sam problem.

    No więc u mnie tego problemu nie ma. Windows 10 z zainstalwoanym w
    środku Ubuntu 20.04 na czysto i zassanym gsl-dev i gcc. Skompilował się
    poza tym problemem do executable i działa. Coś źle robisz.

  • 43. Data: 2020-09-09 00:51:51
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    Z tego co piszą tutaj:

    https://stackoverflow.com/questions/32954045/using-t
    xt-file-containing-random-numbers-with-the-diehard-t
    est-suite

    Żeby przetestować swój własny plik.txt, musimy mieć nagłówek w pliku:

    #===================================================
    ===============
    # generator Nazwa seed = 1
    #===================================================
    ===============
    type: d
    count: 2500000
    numbit: 32
    liczby32-bitowe
    liczby32-bitowe
    liczby32-bitowe
    liczby32-bitowe

    I dalej liczby 32-bitowe. Testujemy to komendą: dieharder -f plik.txt -a -g 202. Nie
    do końca rozumiem co robi -g 202. Jeśli dobrze rozumiem, jest to wskazanie
    nieistniejącego generatora liczb losowych do testów, które tak naprawdę są pobierane
    z pliku.

    Nadal nie wiem, czy można podać plik z surowymi liczbami zapisanymi binarnie, bez
    żadnych odstępów, spacji, enterów.

  • 44. Data: 2020-09-09 01:20:46
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 9/9/20 12:51 AM, osobliwy nick wrote:
    > Nadal nie wiem, czy można podać plik z surowymi liczbami zapisanymi binarnie, bez
    żadnych odstępów, spacji, enterów.

    Napisz program np w c++ czy Javie konwertujący binarne dane do formatu
    wymaganego przez dieharda

  • 45. Data: 2020-09-09 13:42:59
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    W dniu środa, 9 września 2020 01:20:49 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    żadnych odstępów, spacji, enterów.

    > Napisz program np w c++ czy Javie konwertujący binarne dane do formatu
    > wymaganego przez dieharda

    Ale jaki to jest format? Ten, który podałem, prawda? Ogólnie mam program w Pythonie i
    tylko w Pythonie coś potrafię zrobić. Wygenerowanie liczb 32-bitowych tak jak w tym
    pliku to nie problem. Myślałem tylko, że można też podać liczby w formacie binarnym,
    gdzieś to przeczytałem, ale może nie można.

    Poza tym chciałem testować liczby 128-bitowe. Teraz muszę się zastanowić jak je
    podzielić na 32-bitowe. Gdybym miał ciąg zer i jedynek nie byłoby tego problemu.