  • 1. Data: 2009-02-04 14:21:19
    Temat: Jaka karta graficzna do funkcji Pivot
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Czołem,

    Mam monitor 24'' z funkcją pivot. Monitor działa w rozdziałce 1920x1200
    po przekręceniu go o 90 stopni, robi się oczywiście 1200x1920. Monitor
    jest podłączony do GF 8600 GT. Przy zwykłym ustawieniu, karta wyrabia
    bez problemów, ale po przekręceniu monitora już trochę się męczy. Gdy
    włączam jakiegoś okienka np firefox widać jak obraz rysuje się z
    większych bloków od prawej strony monitora, wprawdzie dosyć szybko ale
    jest to zauważalne. Wiedziałem, że moja karta może już nie być demonem
    prędkości, także zastanawiam się nad zakupem jakiejś nowej, która będzie
    też służyła do grania (wiedźmin, COD itp...) oraz do internetu właśnie w
    rozdziałce 1200x1920. Jaką kartę byście polecili, która spokojnie
    dawałaby sobie radę z pracą w tym trybie? Moja konfiguracja to AMD 64 X2
    4800+, 2GB RAM.

  • 2. Data: 2009-02-04 14:40:39
    Temat: Re: Jaka karta graficzna do funkcji Pivot
    Od: "M" <...@d...ru>

    >Mam monitor 24'' z funkcją pivot. Monitor działa w rozdziałce 1920x1200

    karta na pewno wyrabia tylko winne jest odświeżanie i brak synchronizacji
    VSYNC w systemie (XP)

    M<

  • 3. Data: 2009-02-04 14:51:13
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    M pisze:
    > karta na pewno wyrabia tylko winne jest odświeżanie i brak
    > synchronizacji VSYNC w systemie (XP)

    Hmmm to ciekawe, przypuszczałem że to już karta nie daje rady.
    Odświeżanie mam ustawione na 60Hz inaczej pojawia się okienko z
    informacją o nieprawidłowym odświeżaniu na monitorze. VSYNC można jakoś
    ustawić w sterownikach GF?

  • 4. Data: 2009-02-04 15:14:31
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozdziałce 1200x1920. Jaką kartę byście polecili, która spokojnie
    > dawałaby sobie radę z pracą w tym trybie? Moja konfiguracja to AMD 64 X2

    To nie wina karty.
    Obraz po obróceniu jest rysowany dokładnie tak samo czyli od prawej do lewej z
    góry na dół.
    Nie jest istotna synchronizacja. Felerem moze byc system/sterowniki bo normalnie
    rysowane okienka są rysowane "wzdłuż" pamięci a obrócone rysuje sie w
    nieciągłych obszarach. Zreszta cholera wie jak sobie te baze w Windowsie czy
    sterownikach czy GDI obrali.

    Zweryfikuj czy problem sie pojawia przy obróceniu ekranu czy po włączeniu opcji
    rysowania obrazu obróconego.

    Ja stawiam orzechy na feler w sterowniku karty graficznej lub w bibliotece
    rysującej grafike w systemie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2009-02-04 17:11:26
    Od: "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Zweryfikuj czy problem sie pojawia przy obróceniu ekranu czy po włączeniu
    > opcji
    > rysowania obrazu obróconego.

    Monitor sam wykrywa czy jest obrócony i automatycznie zmienia rozdzielczość.
    Problem występuje wyłącznie przy ekranie obróconym (1200x1920) nawet
    przycinają się filmy. Sprawdziłem ustawienia sterowników, ale nie znalazłem
    zbyt wielu opcji.

  • 6. Data: 2009-02-04 18:25:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.02.2009 18:11, PesTYcyD pisze:
> [...]
    > (1200x1920) nawet przycinają się filmy. Sprawdziłem ustawienia
    > sterowników, ale nie znalazłem zbyt wielu opcji.

    Wniosek jeden: sterowniki wyłączają w takim przypadku
    akcelerację sprzętową.

    Spróbuj jeszcze jednej sztuczki: wyłącz całkiem ClearType.
    Ale nie wiem, czy to pomoże przełamać niechęć sterowników.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-02-05 08:36:15
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > Wniosek jeden: sterowniki wyłączają w takim przypadku
    > akcelerację sprzętową.

    Dziwne, w końcu GF to popularna karta i powinna prawidłowo obsługiwać
    takie tryby wyświetlania. A jak sobie radzą z tym problemem inni?
    Pamiętam, że ja kiedyś używałem alternatywnych sterowników do radeona
    chyba Omega ale nie wprowadzały niczego rewolucyjnego i też wątpię że
    poprawią błędy oryginalnych sterów do GF

  • 8. Data: 2009-02-05 10:50:46
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    PesTYcyD pisze:

> [...]
    > chyba Omega ale nie wprowadzały niczego rewolucyjnego i też wątpię że
    > poprawią błędy oryginalnych sterów do GF

    A spróbuj na tym monitorze wymusić rozdzielczość nieco inną, może
    768x1024 i zobacz, czy to coś zmienia. Monitor wykrywa obrót poprzez
    kabel USB, czy DVI?

  • 9. Data: 2009-02-05 11:08:06
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    BQB pisze:
    > A spróbuj na tym monitorze wymusić rozdzielczość nieco inną, może
    > 768x1024 i zobacz, czy to coś zmienia. Monitor wykrywa obrót poprzez
    > kabel USB, czy DVI?

    przez kabel DVI=>HDMI