  • 1. Data: 2009-02-03 20:10:26
    Temat: ram na starym solteku
    Od: "k...@p...onet.pl" <k...@g...com>

    Witam! Kupiłem na allegro 512SDRAM, której opis zgadzał się ze
    wszystkim w instrukcji do płyty głownej Soltek KAV75. Jednak kość nie
    była wykrywana. Aktualka biosu była jednak nie wiem do jakiej wersji.
    Ktoś mi odpowiedział że ta płyta nie obsługuje kości 512MB.
    CO!?!??!?!?!?!? Na płycie są 3 gniazda a w instrukcji jak byk stoi że
    obsługuje do 1.5 GHz. Mam pytanie: Czy ktoś wie jaka wersja BIOSU
    obsługuja taką pamieć lub gdzieś w BIOSIE jest opcja dotycząca obsługi
    takiego RAMU. Proszę o sensowne odpowiedzi!

  • 2. Data: 2009-02-03 20:18:50
    Temat: Re: ram na starym solteku
    Od: czegocitrzeba <c...@o...eu>

    k...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > obsługuja taką pamieć lub gdzieś w BIOSIE jest opcja dotycząca obsługi
    > takiego RAMU. Proszę o sensowne odpowiedzi!
    W BIOSie opcje RAMu ustawione na "Auto"?

  • 3. Data: 2009-02-03 20:54:42
    Od: "k...@p...onet.pl" <k...@g...com>

    > W BIOSie opcje RAMu ustawione na "Auto"?

    No właśnie gdzie jest ta opcja w BIOS? Od razu dziękuję za
    zainteresowania!

  • 4. Data: 2009-02-04 03:06:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 3.2.2009, k...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > obsługuja taką pamieć lub gdzieś w BIOSIE jest opcja dotycząca obsługi
    > takiego RAMU. Proszę o sensowne odpowiedzi!

    Po pierwsze to jaką masz pewność, że kupiony RAM jest sprawny?
    Najprawdopodobniej płyta (chipset KT133) wymaga by moduł 512MiB był
    dwubankowy/dwustronny (chodzi o jego organizację, nie mylić z
    występowaniem kości po obu stronach modułu), a ten który kupiłeś jest
    jedno. W takim wypadku zapomnij - nie zadziała i żaden BIOS tego nie
    zmieni, a jeśli nawet to MB wykryje tylko połowę RAM.
    Ponadto zawsze jest jeszcze możliwość, że dany model RAMu, danego
    producenta mimo zgodności parametrów po prostu nie działa w danej płycie
    gł. Sprawdź na WWW producenta RAM czy ten moduł testowany był jeśli nie w
    Twojej to choć w jakiejkolwiek płycie na KT133 (takie rzeczy sprawdza się
    przed zakupem ;D).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 5. Data: 2009-02-04 12:05:43
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    k...@p...onet.pl pisze:
    > Witam! Kupiłem na allegro 512SDRAM, której opis zgadzał się ze
    > wszystkim w instrukcji do płyty głownej Soltek KAV75. Jednak kość nie

    Chyba SL75-KAV.

    Poza tym MODUŁ, a nie kość!

    > Ktoś mi odpowiedział że ta płyta nie obsługuje kości 512MB.

    Nie obsługuje jednostronnych modułów 512 MiB.

    Obsługuje dwustronne, dzisiaj pewnie już rzadko spotykane.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |