  • 1. Data: 2009-03-04 05:02:56
    Temat: Jaka karte dzwiekowa kupic ?
    Od: Logan <L...@g...pl>

    Kupilem 2 kolumny
    (http://dali-speakers.com/display_content.php/INT/sp
    eakers.html/150/1098)
    + wzmacniacz
    (http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/
    C315BEE-Stereo-Integrated-Amplifier)

    I podlaczam to wszystko do zintegrowanej karty dzwiekowej w pc.

    Pytanie mam takie :
    Czy bedzie slychac roznice w dzwieku jak kupie osobna karte dzwiekowa ?
    jak np
    :http://www.soundblaster.com/products/product.asp?ca
    tegory=1&subcategory=208&product=15855

    Nie zalazy mi na dzwieku przestrzennym tylko na jakosci.

  • 2. Data: 2009-03-04 06:16:51
    Temat: Re: Jaka karte dzwiekowa kupic ?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Logan"
> [...]
    ategory=1&subcategory=208&product=15855

    >Nie zalazy mi na dzwieku przestrzennym tylko na jakosci.

    Zależy. Jeśli szukasz "aksamitnej miękkości basów połączonej z szeroką
    sceną i selektywnością w górnej części pasma" (or compatible), kup
    cokolwiek - im drożej, tym lepiej.
    A to wydaje się być jakimś prostym przetwornikiem D/A z oszukującymi
    sterownikami ("It intelligently enhances the highs and lows, restoring
    detail and vibrance to your audio.").
    Choć trzeba przyznać, że owszem, może brzmieć lepiej niż kodek z płyty,
    jeśli ten ostatni zbiera zakłócenia ze sprzętu. Osobna karta ma szansę
    zachowywać się lepiej pod tym względem. (chociaż ma szansę też nie być
    dużo lepsza w tym zakresie).

    --
    Kruk@ -\ | Koniec Świata się zbliża wielkimi krokami.
    }-> epsilon.eu.org | Cytuję wypowiedź Pszemola na temat Hihota, i

  • 3. Data: 2009-03-04 07:33:51
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    eakers.html/150/1098)
    C315BEE-Stereo-Integr

    Nie wiem jak SB, ja mam Terratec Fun 51 i roznice miedzy laptopem czy
    integra z kompa slychac golym uchem. Podejrzewam, ze lepsze karty (ta
    dobylem za 8 funtow) moga grac jeszcze ladniej ;)

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-03-04 08:51:18
    Od: arek <A...@g...com>

    On 4 Mar, 06:02, Logan <L...@g...pl> wrote:
    > Nie zalazy mi na dzwieku przestrzennym tylko na jakosci.

    Komputer to nienajlepsze zrodlo dzwieku, od tego zacznijmy.

    Kazde zrodlo dzwieku zamkniete w stalowej puszce z nadajnikami
    radiowymi, to raczej nie jest wysokiej klasy odtwarzacz plyt.
    I nie bedzie, bez wzgledu na karte dzwiekowa.

    Druga sprawa, to podejscie systemu operacyjnego do karty
    dzwiekowej, zdaje sie, ze od Visty dzwiek bedzie
    'tworzony' w procesorze komputera, nie karty dzwiekowej,
    ktora zostanie zdegradowana do przetwornika D/A.

    Uzywaj wbudowanej, a zaoszczedzona kase wydaj na kobiety.

  • 5. Data: 2009-03-04 09:49:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 06:02:56 +0100, Logan napisał(a):

> [...]
    C315BEE-Stereo-Integrated-Amplifier)

    > I podlaczam to wszystko do zintegrowanej karty dzwiekowej w pc.

    I możesz tego słuchać? Podziwiam ;)

    > Pytanie mam takie :
    > Czy bedzie slychac roznice w dzwieku jak kupie osobna karte dzwiekowa ?

    Będzie słychać i to bardzo.

    > jak np
    >:http://www.soundblaster.com/products/product.asp?c
    ategory=1&subcategory=208&product=15855

    > Nie zalazy mi na dzwieku przestrzennym tylko na jakosci.

    To odpuść tego gniota Creative'a i kup Asusa Xonara DX. Niezbyt drogi a
    daje naprawdę bardzo dobry dźwięk.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 6. Data: 2009-03-04 09:54:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 00:51:18 -0800 (PST), arek napisał(a):

    > Komputer to nienajlepsze zrodlo dzwieku, od tego zacznijmy.

    A to zależy co w komputerze jest źródłem tego dźwięku.

    > Kazde zrodlo dzwieku zamkniete w stalowej puszce z nadajnikami
    > radiowymi, to raczej nie jest wysokiej klasy odtwarzacz plyt.
    > I nie bedzie, bez wzgledu na karte dzwiekowa.

    Voodoo, panie.

    > Druga sprawa, to podejscie systemu operacyjnego do karty
    > dzwiekowej, zdaje sie, ze od Visty dzwiek bedzie
    > 'tworzony' w procesorze komputera, nie karty dzwiekowej,
    > ktora zostanie zdegradowana do przetwornika D/A.

    Co to znaczy "tworzony"... przecież odtwarzając plik dźwiękowy rola karty
    właśnie powinna sprowadzać się do bycia dobrym przetwornikiem D/A. No
    chyba, że ktoś woli całą gromadę ulepszaczy "poprawiających" dźwięk (w
    rodzaju crystalizera itp)?

    > Uzywaj wbudowanej, a zaoszczedzona kase wydaj na kobiety.

    Aż tak źle jego uszom życzysz?

  • 7. Data: 2009-03-04 10:45:23
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    category=1&subcatego

    Niezbyt drogi. Za to kolorowe pudelko asusa mozna kupic karte Audiotraka ;)

    --
    pozdr

  • 8. Data: 2009-03-04 10:51:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 10:45:23 -0000, G Nowak napisał(a):

    category=1&subcatego

    > Niezbyt drogi. Za to kolorowe pudelko asusa mozna kupic karte Audiotraka ;)

    A z ciekawości, gdzie?

  • 9. Data: 2009-03-04 11:08:40
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 4 Mar 2009 07:16:51 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >jeśli ten ostatni zbiera zakłócenia ze sprzętu. Osobna karta ma szansę
    >zachowywać się lepiej pod tym względem. (chociaż ma szansę też nie być
    >dużo lepsza w tym zakresie).
    Słuchu nie mam za grosz, ale różnicę pomiędzy zintegrowaną kartą
    muzyczną na płycie a jakimś tam najtańszym SoudBlasterem usłyszałem -
    na tej ostatniej nie słyszę żadnych napędów ani odgłosów gnerowanych
    przez komputer - te karty zewnętrzne mają chyba lepszą separację
    elektromagnetyczną od zakłóceń.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2009-03-04 11:22:30
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Krukowski"
> [...]
    >na tej ostatniej nie słyszę żadnych napędów ani odgłosów gnerowanych
    >przez komputer - te karty zewnętrzne mają chyba lepszą separację

    Nie tyle "separację elektromagnetyczną", bo to sugeruje jakąś formę
    aktywnego przeciwdziałania zakłóceniom, co po prostu jest dalej od tego
    całego pieprzniku, który się dzieje na płycie.
    Dlatego, podejrzewam, byle co na osobnej karcie będzie lepsze niż kodek
    na płycie.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Heisenberg of Borg: "You might be assimila-
    `b K...@e...eu.org d' ted."