  • 1. Data: 2009-03-03 15:37:51
    Temat: Prośba o poradę - Twardy Dysk się chyba spsuł...
    Od: <f...@g...pl>

    Jakiś miesiąc temu kupiłem twrdy Dysk WD Caviar SATA II 500 GB.
    Generealnie wszystko było ok do zeszłego tygodnia i teraz:

    - zdarzyło się, że (dysk podzieliłem na dwie partycje po 250 GB D: i K:) oba
    te dyski (partycje) D: i K: znikły podczas włączania komputera (po ponownym
    uruchomieniu pojawiłu się znowu)

    - czasem podczas pracy dioda od twardego dysku świeci ciągłym światłem przez
    kilka minut

    - w programie o&o defrag 11 (czy jakoś tak) pokazało na partycji D: błąd.

    - Chkdsk w trybie awaryjnym cała noc chodził (a mim tego nic nie wykrył)

    - sporadycznie słychać taki dziwny szum/stukot w dysku

    Analizując powyższe czy dysk mi za chwilę padnie?? Bawić się w programy typu
    hdd regenerator, czy firmowe WD (bodajze lifeguard)??? Czy może oddać do
    serwisu??

  • 2. Data: 2009-03-03 15:40:48
    Temat: Re: Prośba o poradę - Twardy Dysk się chyba spsuł...
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    f...@g...pl pisze:
> [...]
    > hdd regenerator, czy firmowe WD (bodajze lifeguard)??? Czy może oddać do

    Jak chcesz cokolwiek analizować, to chociaż sprawdź jakie wartości
    podaje Ci SMART tego dysku - w szczególności "Reallocated Sector Count"

  • 3. Data: 2009-03-03 16:09:03
    Od: <f...@g...pl>

    Piotr \Charvel\ Majka <c...@l...link.pl> napisał(a):

    > Jak chcesz cokolwiek analizować, to chociaż sprawdź jakie wartości
    > podaje Ci SMART tego dysku - w szczególności "Reallocated Sector Count"

    Jakim programem/gdzie odczytame te dane??

  • 4. Data: 2009-03-03 16:22:29
    Od: spider <"spajder78[WYTNIJ]"@wp.pl>

    f...@g...pl pisze:
    > Jakim programem/gdzie odczytame te dane??

    http://www.hdtune.com/hdtune_255.exe

    zakładka health

  • 5. Data: 2009-03-03 17:58:50
    Od: <f...@g...pl>

    spider <spajder78[WYTNIJ]@wp.pl> napisał(a):

    > http://www.hdtune.com/hdtune_255.exe
    >
    > zakładka health

    HD Tune: WDC WD5000AAKS-00A7B Health

    ID Current Worst ThresholdData Status
    (01) Raw Read Error Rate 200 200 51 0 Ok
    (03) Spin Up Time 158 158 21 5083 Ok
    (04) Start/Stop Count 100 100 0 118 Ok
    (05) Reallocated Sector Count 200 200 140 0 Ok
    (07) Seek Error Rate 100 253 0 0 Ok
    (09) Power On Hours Count 100 100 0 595 Ok
    (0A) Spin Retry Count 100 100 0 0 Ok
    (0B) Calibration Retry Count 100 100 0 0 Ok
    (0C) Power Cycle Count 100 100 0 116 Ok
    (C0) Power Off Retract Count 200 200 0 8 Ok
    (C1) Load Cycle Count 200 200 0 118 Ok
    (C2) Temperature 102 99 0 45 Ok
    (C4) Reallocated Event Count 200 200 0 0 Ok
    (C5) Current Pending Sector 200 200 0 0 Ok
    (C6) Offline Uncorrectable 200 200 0 0 Ok
    (C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 8 Ok
    (C8) Write Error Rate 200 200 0 0 Ok

    Power On Time : 595
    Health Status : Ok