  • 1. Data: 2011-04-05 11:58:59
    Temat: Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dla technika?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Chodzi o to, że kiedyś uczyłem się w technikum łączności a potem
    studiowałem informatykę. Niestety z biegiem lat to co było w technikum
    "zapomniało się". Dodatkowo mój brat co też się uczył na technika
    elektronika skwapliwie wysprzedał książki jakie mu pożyczyłem. Na
    studiach miałem praktycznie powtórkę elektroniki jednak głownie cyfrowej
    (z tym nie mam problemu). Natomiast chciałbym sobie przypomnieć podstawy
    elektroniki analogowej. Mam co prawda książkę "sztuka elektroniki" dla
    studentów ale tam od razu wyjeżdżają z całkami przy kondensatorach, a
    przecież w technikum obywało się bez tego. A mi zależy na dobrym
    zrozumieniu podstaw elektroniki analogowej i ewentualnie później
    chciałbym to rozwinąć o ten materiał z "sztuki elektroniki". Dlatego
    zwracam się do Was z pytaniem:

    Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dla technika?

    Mam też dodatkowe pytanie:

    Czy uważacie za przydatne jakieś dodatkowe pomoce naukowe przy nauce
    elektroniki? Jeśli tak, to co byście polecili?
    Np. jakieś oprogramowanie do symulacji interesujących układów
    elektronicznych?

    dzięki
    Szyk

  • 2. Data: 2011-04-05 12:46:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Szyk,

    [...]

    > Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dla technika?

    Sztuka Elektroniki.

> [...]
    > elektroniki? Jeśli tak, to co byście polecili?
    > Np. jakieś oprogramowanie do symulacji interesujących układów

    Chcesz się nauczyć elektroniki czy symulować wiedzę? Zacznij od
    rzetelnej nauki, żebyś potem potrafił wyłapać bzdury, jakie serwują
    czasem symulatory.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-04-05 15:25:57
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Hello Szyk,
    > Tuesday, April 5, 2011, 1:58:59 PM, you wrote:
    > [...]
    > Sztuka Elektroniki.

    Klasyka to Dieter Nuhrmann i "Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz". Z
    tego uczyłem się podstaw.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-04-05 16:45:45
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Klasyka to Dieter Nuhrmann i "Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz". Z
    > tego uczyłem się podstaw.

    Jedna książka brzmi bardzo skromnie... polecam półkę, dwie a nawet trzy.
    Zresztą to też będzie za mało. Zależy jaki się temat realizuje w danej
    chwili.
    Pojęcie "analogowa" jest bardzo szerokie od audio poprzez TV, w.cz, układy
    regulacji
    a nawet automatykę.

    Jeżeli rzucamy tytułami:
    "Analogowe układy scalone" Nadachowski, Kulka
    "Układy półprzewodnikowe" Tietze, Schenk
    "Poradnik ultrakrótkofalowca" Bieńkowski

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2011-04-05 20:18:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irokez,

    > Klasyka to Dieter Nuhrmann i "Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz". Z
    > tego uczyłem się podstaw.

    Rozmawiamy o kimś, kto się elektroniki uczył i musi sobie przypomnieć
    - nie ten poziom, mam nadzieję.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-04-06 11:53:41
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Szyk" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dla technika?

    dużo wartościowych i przede wszystkim aktualnych informacji (objętościowo
    przekraczających znacznie "przeglądowe" książki) znajdziesz na stronach
    producentów elektroniki analogowej np. texasa, nationala (teraz to jedno
    :) ), lineara czy też analog devices.

    e.