  • 1. Data: 2011-03-28 21:03:13
    Temat: Jaką stację lutowniczą na gorące powietrze kupić ?
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Prośba o radę praktyków. Niech to będzie coś ze średniej półki cenowej. Do
    zastosowań półprofesjonalnych - naprawy i montaże nienazbyt wymyślnych SMD,
    nie na skalę przemysłową. Oby to jakiś niezły poziom techniczny trzymało,
    bym nie żałował potem tego zakupu...

    Roman

  • 2. Data: 2011-03-28 21:31:31
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No to i ja się podłączam do tego pytania :)
    Też właśnie kupuję obecnie parę rzeczy, no i wybrałem toto
    http://diolut.pl/stacja-lutownicza-hot-air-quick861d
    s-esd-p-2061.html
    Co myślicie ? Wymagania mam jak autor wątku :)
    Czyli jakieś małe (256 pin powiedzmy) BGA przylutować, tudzież takie tam.
    Hm ?

  • 3. Data: 2011-03-28 21:59:47
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-28 23:31, sundayman pisze:
> [...]
    > Co myślicie ? Wymagania mam jak autor wątku :)
    > Czyli jakieś małe (256 pin powiedzmy) BGA przylutować, tudzież takie tam.

    Szkoda kasy, ja mam ta i lutuje rozne cuda od kilku lat a i BGA z 485
    kulkami sie trafialy.

    http://allegro.pl/najlepsza-stacja-lutownicza-yh-852
    d-2w1-led-i1522005289.html

    Dodatkowo kup termopare do pomiaru temperatury .

  • 4. Data: 2011-03-28 22:18:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.03.2011 23:31, sundayman pisze:
> [...]
    > Co myślicie ? Wymagania mam jak autor wątku :)
    > Czyli jakieś małe (256 pin powiedzmy) BGA przylutować, tudzież takie tam.
    A myślisz, że będzie wyraźna różnica pomiędzy chińszczyzną z serii
    PT-8xx za połowę tej ceny? W labie u nas na polibudzie stoi sobie taki
    strasznie drogi sprzęt i się kurzy,bo prawie wszyscy używają stojącego
    obok PT.

    Sobie kupiłem PT-852 (ale ja hobbistą jestem) i wystarcza zarówno do
    lutowania rezystorów/kondensatorów na pastę, wylutowywania różnych *QFP
    i lutowania/wylutowania BGA i QFN. *QFP lutuję za pomocą Elwika RT-24 i
    plecionki.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-03-29 14:30:37
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No a co z wydajnością kompresora ? Bo te najtańsze chińczyki to mają np.
    24l/min, quick chyba z 90.
    Tak czytałem swego czasu dyskusję o tym na elektrodzie...Jakie to ma
    faktycznie znaczenie ? O ile ma :)