  • 1. Data: 2012-06-14 19:06:58
    Temat: Jaki linux na netbooka MSI Wind U270
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam i proszę o pomoc.
    Netbook nowy bez OS.
    W konfiguracji:
    AMD Dual-Core E-450 (1.65 GHz)
    RAM 4 GB
    HDD 500 GB
    Grafika AMD Radeon HD 6320M - pamięć współdzielona.
    Dzwięk - Intel High Definition Audio
    no i wejścia/wyjścia.

    Netbook nie ma driverów do XP i Visty. Ponieważ nie chcę teraz kupować W7
    proszę o radę jaki linux bez problemu dostarczy przy instalacji sterowników do
    netbooka. Tak aby wszystko chodziło na maxa.
    Najlepiej taki aby można było łatwo instalować programy jak w Ubuntu ale
    interfejs taki jak do 10.4.
    Próbowałem (na stacjonarnym PC) późniejszego ale nic mi nie odpowiadał. Mint
    miał z koleji problem netem.

  • 2. Data: 2012-06-14 23:51:22
    Temat: Re: Jaki linux na netbooka MSI Wind U270
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2012 19:06, Gil pisze:
> [...]

    > proszę o radę jaki linux bez problemu dostarczy przy instalacji sterowników do
    > netbooka. Tak aby wszystko chodziło na maxa.

    W sumie NTG - spytaj na grupie o linuxach.

    Od siebie mogę tylko polecić OpenSuSE, ale nie miałem okazji go
    przetestować z tym konkretnie laptopem.

  • 3. Data: 2012-06-15 08:42:30
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-14, o godz. 17:06:58
    "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > instalacji sterowników do netbooka. Tak aby wszystko chodziło na maxa.
    > Najlepiej taki aby można było łatwo instalować programy jak w Ubuntu

    No to Ubuntu. ;-) Ubuntu do niedawna miał edycję dedykowaną netbookom z
    X-managerem Unity. Chodziło to całkiem zacnie nawet na pierwszych
    Atomach - mam do dziś na Asusie 1000H. Obecnie zrezygnowali z
    oddzielnej wersji integrując co potrzeba z desktopową i ustawiając
    Unity jako domyślny menedżer w X-ach. Ale instalacja innego (czy to
    Gnome czy KDE w różnych wersjach) to czas na zaznaczenie w menedżerze
    pakietów odpowiednich ptaszków, ściągnięcie pakietów i przelogowanie się
    na ulubiony menedżer. Akurat jest dobra chwila bo 12.04 to LTS - Long
    Time Support.

    A o dalsze kroki pytaj na grupie linuxowej. Albo odezwij się na priv.

    Zdrówko