  • 1. Data: 2009-10-13 13:27:57
    Temat: Jaki notbook korporacyjny?
    Od: "MK" <d...@s...wct>

    Ponad 5 lat temu kupiłem laptopa. Wtedy laptopy dzieliły się na korporacyjne
    i kał. Teraz znowu muszę kupić laptopa. I widzę, że jest bez zmian. Są
    laptopy korporacyjne (od 4000 zł) - pięknie wykonane, solidne, nietrzesczące
    oraz kał (do 4000 zł) - tandetne, po wieśniacku błyszczące, skrzypiące
    plastiki, gówniane klawiatury, głośne wiatraki itd. Odnośnie kałów mam tylko
    jedno pytanie: czy ich obudowy są całkowicie plastikowe, czy mają metalowy
    szkielet?

    Myślę nad laptopem 14" lub ewentualnie 15,4". Laptop ma być solidny, lekki,
    cichy, z lepszym prockiem (tylko "pełne" procesory Core 2 Duo lub
    odpowiednik AMD, nie żadne zdziadowane celerony itp.). Nie interesują mnie
    badziwne gadżety typu kamerka itp. Który z laptopów korporacyjnych byście
    polecili? Myślę nad poniższymi. Może jakiś jeszcze?

    Dell Latitude E6400 (lub E6500)
    Lenovo T400 (lub T500)
    HP serii Compaq
    Fujitsu Lifebook serii E lub S

    Chciałbym mieć Windows w wersji 64-bitowej. Widzę, że niemal wszyscy oferują
    Windows 32-bitowy. Kto poza Dellem oferuje Windows 64-bitowy?

  • 2. Data: 2009-10-13 14:38:14
    Temat: Re: Jaki notbook korporacyjny?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "MK" <d...@s...wct> napisał w wiadomości
    > Ponad 5 lat temu kupiłem laptopa. Wtedy laptopy dzieliły się na
    > korporacyjne i kał. Teraz znowu muszę kupić laptopa. I widzę, że jest bez
    > zmian. Są

    hehe nie ma jak post na rozbawienie humoru ;-)

    > badziwne gadżety typu kamerka itp. Który z laptopów korporacyjnych byście
    > polecili? Myślę nad poniższymi. Może jakiś jeszcze?

> [...]
    z wymienionych wyrzuciłbym Fujitsu, sporo tego sprzętu trafiło do mnie na
    stół i prawie w połowie przypadków walnęły w nich dyski twarde. Fujitsu ma
    do nich wyraźnie pecha mimo iż sami już dysków nie robią to do lapków pchają
    jakieś pechowe egzemplarze. Co do HP to ostatnio serwisowałem u nich
    'kałowatego' 6735s i wymienili popękaną matrycę wraz z zawiasami, oraz
    padnięty twardziel. Na naprawę czekałem tylko 2 dni od wysłania.

    > Chciałbym mieć Windows w wersji 64-bitowej. Widzę, że niemal wszyscy
    > oferują Windows 32-bitowy. Kto poza Dellem oferuje Windows 64-bitowy?
    poczekaj na premierę 7-ki ze 2 tygodnie jeszcze. Pchanie się w Vistę uważam
    obecnie za bezsens.
    Niektóre HP oferowały 64-bit. a wybór możliwy był przy pierwszym
    uruchomieniu.

  • 3. Data: 2009-10-13 19:11:42
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>

> [...]
    > do nich wyraźnie pecha mimo iż sami już dysków nie robią to do lapków
    > pchają jakieś pechowe egzemplarze. Co do HP to ostatnio serwisowałem u

    Hmm, u mnie w firmie kupili ponad 200 Lifebooków E i żadnych problemów.

    IA

  • 4. Data: 2009-10-13 21:35:17
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Igor Adamiak" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, u mnie w firmie kupili ponad 200 Lifebooków E i żadnych problemów.

    kiedy ? zobaczymy za 2 lata ile z tych lifebooków będzie na chodzie.

  • 5. Data: 2009-10-14 00:58:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Tue, 13 Oct 2009 15:27:57 +0200, MK wrote:
    > Dell Latitude E6400 (lub E6500)
    > Lenovo T400 (lub T500)

    Tylko jeden z tych dwoch. Dell kusi gwarancja Next Business Day On-site.
    Od 9. mc uzyszkodnikuje ThinkPada T500 i jestem z niego bardzo zadowolony.
    Na biurku wyglada dostojnie
    http://i122.photobucket.com/albums/o254/rziomber/Spr
    zet/Elektronika/thinkpad.jpg
    choc ma pewne wady:
    http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/msg/e87
    06e70939c84b8
    Koledze 10 miesiecy po zakupie HP NX**** padl zawias
    (akurat ten z tasma sygnalowa).
    http://images34.fotosik.pl/342/d30ab181eb7c4265.jpg
    Slyszalem jeszcze o dwoch identycznych przypadkach, wszystkie dotyczyly
    serii NX. NC sa podobno lepiej zrobione.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2009-10-14 04:46:14
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Doxent <d...@g...pl> zwrócił błąd:

    > Niektóre HP oferowały 64-bit. a wybór możliwy był przy pierwszym
    > uruchomieniu.

    W korporacyjnych HP Compaq to wybór wersji Visty powinien być za każdym
    razem kiedy człowiek chce zainstalować, a zainstalować może kiedy chce.
    Jak jest inaczej to znaczy że pogorszyli warunki.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 7. Data: 2009-10-14 09:38:20
    Od: "MK" <d...@s...wct>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MK" <d...@s...wct> napisał w wiadomości
    >
    > hehe nie ma jak post na rozbawienie humoru ;-)

    Co w tym śmiesznego? Widziałem dużo notebooków i wiem, o czym piszę. Laptopy
    korporacyjne to klasa. Super wykonane, porządne plastiki, ciche. Kiedyś były
    tylko takie notebooki. Domowe laptopy pojawiły się dopiero kilka lat temu.
    Musiały być gorsze, żeby były tańsze i mogły konkurować cenowo z desktopami.
    Mało kto do domu kupi notebooka za 5000-6000 zł. Większość chce wydać około
    2000 zł. I stąd wysyp tego badziewia.

  • 8. Data: 2009-10-14 20:56:52
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Igor Adamiak <i...@w...pl> wrote:

    > Hmm, u mnie w firmie kupili ponad 200 Lifebooków E i żadnych problemów.

    Po 3 latach 90% Lifebooków S 7010 i 7020 ma bądź nie działające bądź to ekstremalnie
    głośne wiatraki (nie ma ani jednego działającego).
    7110 S zaczyna być to samo w obecnie działających.
    Dyski padały w mniej więcej 20% z nich.

    HP 6910P - jak dotychczas żadnych problemów.
    HP 2510P - no problem tylko dysk przeraźliwie wolny
    Lenovo T400 - tak samo (chociaż mogę ponarzekać na słabą jakość wbudowanego modemu
    HSDPA
    w miejscach gdzie telefony bądź modemy Option mają kilka kresek UMTS ten ciągle
    trzyma się
    EDGE.

    Lenowo X200 - będę miał pod koniec miesiąca to mogę zobaczyć.

    --
    gs

  • 9. Data: 2009-10-14 21:07:23
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Doxent <d...@g...pl> wrote:

    > poczekaj na premierę 7-ki ze 2 tygodnie jeszcze. Pchanie się w Vistę uważam
    > obecnie za bezsens. Niektóre HP oferowały 64-bit. a wybór możliwy był przy
    > pierwszym uruchomieniu.

    Jak robisz zakup dla przedsiębiorstwa i jest to kilkadziesiąt sztuk to w
    zasadzie składają to dla Ciebie, wybór czegoś takiego jak zainstalowany obraz
    systemu to sprawy podstawowe, generalnie w hapowni to możesz sobie nawet opcje
    portów jakie chcesz powybierać z dostępnych.

    Co do 7 to się zgadzam. Ale premiera już była. :-) Mowa o korporacjach, a te
    mają stosowne umowy i już od pewnego czasu testują (kto miał Vistę i jest
    cokolwiek świadomy to czym prędzej chce wymienić na 7) 7. Są też opcje z
    upgrade na 7 jak zakup musi być na jutro.

    Zgadzam się też co do śmieszności wypowiedzi. :) Gościu myśli, że 4K to górna
    półka. ;)))

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2009-10-14 21:10:05
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** MK <d...@s...wct> wrote:

    > Co w tym śmiesznego?

    Że nie ma czegoś takiego jak "laptop korporacyjny". Można mówić o
    profesjonalnym i domowym. Wierz mi, że korporacje również potrafią zakupić np.
    500 szt. laptopów klasy domowej (budget) - czy w takim układzie taki laptop
    klasy domowej zakupionyu przez korporację będzie korporacyjnym?

    Poza tym korporacje nie kupują na sztuki i mają zupełnie inne warunki u
    dostawców niż taki gostek co chce kupić jeden laptop "korporacyjny".

    --
    + ' .-. .
    , * ) )