  • 1. Data: 2017-07-10 14:10:01
    Temat: Jaki program do wykresu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Jaki byście użyli program (darmowy) aby uzyskać z funkcji wykres w dB w
    funkcji częstotliwości (f w skali log)?
    Chodzi mi o to, aby ten wykres dało się potem elegancko przenieść do
    dokumentu tekstowego.

    Sądzę, że korzystając z wpisywania parametrów równaniami udało by mi się
    coś w tym stylu uzyskać z PSpice czy LTSpice ale jak z przeniesieniem
    potem do tekstu to nie próbowałem.

    Podejrzewam, że jakieś programy nie elektroniczne a matematyczne lepiej
    się do tego nadadzą, ale nigdy żadnego nie używałem.

    Liczę na wiedzę i uprzejmość grupy - że uzyskam listę nadających się do
    tego programów, albo że jest jakiś jeden jedynie słuszny :)

    Chcę uzyskać wykresy jak w:
    http://www.etsi.org/deliver/etsi_en/300300_300399/30
    0330/02.01.01_60/en_300330v020101p.pdf
    Annex H.
    P.G.

  • 2. Data: 2017-07-10 15:30:25
    Temat: Re: Jaki program do wykresu
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Piotr Gałka wrote:

    > Jaki byście użyli program (darmowy) aby uzyskać z funkcji wykres w dB w
    > funkcji częstotliwości (f w skali log)?
    > Chodzi mi o to, aby ten wykres dało się potem elegancko przenieść do
    > dokumentu tekstowego.
    Gnuplot różne dziwne rzeczy potrafi; obrazek może wygenerować, może się
    nada.

    jp

  • 3. Data: 2017-07-10 16:28:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/10/2017 2:10 PM, Piotr Gałka wrote:
    > Jaki byście użyli program (darmowy) aby uzyskać z funkcji wykres w dB w
    > funkcji częstotliwości (f w skali log)?

    Oczywiście poza gnuplot, który dotego się nadaje, ale ... jest do d*py.

    Natomiast polecam asymptote.

    Zobacz wyniki jego uzycia tutaj:

    http://asymptote.sourceforge.net/gallery/2D%20graphs
    /index.html

    W szczególnosci to jest prawie to co chcesz:

    http://asymptote.sourceforge.net/gallery/2D%20graphs
    /loggrid.pdf

    Oczywiście zaraz ktos zacznie narzekać że to programowanie, ale to
    trywialne programowanie żeby uzyskac takie efekt:

    http://asymptote.sourceforge.net/gallery/2D%20graphs
    /loggrid.asy

    Oczywiście eksport wektorowy.

    Osobiście pisalem kiedys dokument w którym zamiast obrazków był ich kod
    źrodlowy w asymptote i bylo to mielone w czymś w rodzaju skladu tekstu
    który je generował dopiero na koniec. Absurdalnie wygodne jesli się wie
    jakie ma zalety.

  • 4. Data: 2017-07-10 16:32:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał długo, a ja odpowiadam krótko:

> [...]
    >
    > Liczę na wiedzę i uprzejmość grupy - że uzyskam listę nadających się do
    > tego programów, albo że jest jakiś jeden jedynie słuszny :)

    R.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-07-10 17:13:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    0330/02.01.01_60/en_300330v020101p.pdf

    > R.

    W Googlach wyskakuje mi https://www.r-project.org ale NOD32 mi blokuje
    dostęp pisząc, że wykrył konia trojańskiego.
    P.G.

  • 6. Data: 2017-07-10 17:42:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Oczywiście poza gnuplot, który dotego się nadaje, ale ... jest do d*py.
    >
    > Natomiast polecam asymptote.

    Dzięki. Rozważę.
    Obrazki bardzo fajne. Widać, że może to znacznie więcej niż mi na tę
    chwilę potrzeba. Przy moim podejściu do używania czegokolwiek to aby
    zacząć to używać to muszę najpierw przeczytać (i ogarnąć !!)
    dokumentację (pdf 189 stron).
    Zależy mi na zdobywaniu nowych umiejętności, ale liczba tego, z czym
    chciałbym się zapoznać mnie przerasta :)
    P.G.

  • 7. Data: 2017-07-10 18:02:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-10 o 15:30, jacek pozniak pisze:

    > Gnuplot różne dziwne rzeczy potrafi; obrazek może wygenerować, może się
    > nada.

    Dzięki.
    Poważnie rozważę.
    P.G.

  • 8. Data: 2017-07-10 18:03:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jul 2017 14:10:01 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > Jaki byście użyli program (darmowy) aby uzyskać z funkcji wykres w dB w
    > funkcji częstotliwości (f w skali log)?
    > Chodzi mi o to, aby ten wykres dało się potem elegancko przenieść do
    > dokumentu tekstowego.

    A excel lub Open Office probowales ?
    dB wylicza sie logarytmem (chyba ze juz sa gotowe), a logarytm jest we
    wlasciwosciach osi.

    J.

  • 9. Data: 2017-07-10 18:13:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Oczywiście poza gnuplot, który dotego się nadaje, ale ... jest do d*py.
    >
    > Natomiast polecam asymptote.

    Rzuciłem okiem (bardzo pobieżnie) na gnuplot i asymptote.
    Wydaje mi się, że oba to coś sterowanego komendami - czyli jakby języki.
    W asymptote piszą coś o modyfikacji w kierunku składni C++ co może być
    mi bliższe no i dokumentacja ma _tylko_ 189 str.
    Teraz piszę tylko bo zobaczyłem, że ta dla gnuplot ma 259 :)

    Rozumiem, że przynajmniej trochę znasz oba.
    Co takiego złego jest w gnuplot, że łagodnie mówiąc nie polecasz?

    A może po prostu asymptote znasz lepiej i dlatego Ci podchodzi.
    Od lat 90-tych używam studenckiej wersji PSpice. Już kilka razy chciałem
    się przenieść na LTSpice (bo nie ma ograniczeń), ale jak człowiek raz na
    ruski rok potrzebuje coś zasymulować to szybciej w czymś co zna "od
    zawsze" niż w czymś co mu się wydaje, że jest lepsze, ale nie miał czasu
    dobrze ogarnąć.
    P.G.

  • 10. Data: 2017-07-10 18:21:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > W Googlach wyskakuje mi https://www.r-project.org ale NOD32 mi blokuje
    > dostęp pisząc, że wykrył konia trojańskiego.

    Chyba próbuje zrobić w konia, bo niczego strasznego na tej stronie
    nie widzę. Tak, to o ten projekt chodzi. Bardzo interesujący język
    programowania. Łatwo w nim coś policzyć i łatwo zrobić wykres, który
    wygląda przyzwoicie i nadaje się do publikacji. Łatwo też zainstalować.
    Używany przez biologów, medyków i innych nieinformatyków, szybko sobie
    z tym radzą.

    Z drugiej strony są też biblioteki JavaScript, jak na przykład plot.ly.
    W tym przypadku nie jest to potrzebne, ale dobrze się w tym wizualizuje
    lokalne dane z obliczeń czy pomiarów. Nie należy bać się technologii
    webowych, nawet gdy się ich używa bez serwera www, z lokalnymi plikami,
    na doraźny użytek.

    --
    Jarek