  • 1. Data: 2017-07-10 16:16:19
    Temat: Instalacja DVB-T / Sat na multiswitchach, a poziom (napiecie) sygnału
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mam w budynku instalację TV (antena zbiorcza DVB-T / Sat) na kilku kaskadowych
    multiswitchach.
    Gdzieś w tym łańcuchu występuje przesterowanie (siła sygnału do 100% przy bardzo
    dużej pikselozie obrazu TV), a gdzieś być może za słaby sygnał (na niektórych pasmach
    Sat).
    Jakie powinno być napięcie na wyjściu multiswitcha do następnego multiswitcha, i czym
    je pomierzyć (może konkretne wskazanie jakiegoś miernika za ....dziesiąt złotych?)?
    Podobnie jakie powinno być napięcie na wyjściu multiswitchy do odbiorników TV?

  • 2. Data: 2017-07-10 18:22:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-10 o 16:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mam w budynku instalację TV (antena zbiorcza DVB-T / Sat) na kilku kaskadowych
    multiswitchach.
    ZAcznijmy od tego że TV cyfrowe są bardzo wrażliwe na poziom sygnału,
    tam gdzie analog działał bez problemu po przejściu na cyfrę zaczyna się
    pikseloza, szkodzi i za słaby i za mocny.
    Ja do pomiarów takich bardzo zgrubnych używałe sat metera tyle że musisz
    go zasilać przez filtr lub od "tyłu" :)

    https://allegro.pl/kategoria/sprzet-satelitarny-6712
    8?string=miernik%20sygna%C5%82u%20satelitarnego&orde
    r=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-ele-1-4-0511

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2017-07-10 18:55:21
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No właśnie ciekawe, że odbiera tania Wiwa, a pikseloza jest na drogim Samsungu.
    Multiswitche podobne do tych (ale część to inne modele z obracanymi potencjometrami
    regulującymi wzmocnienie):
    www.dipol.com.pl/multiswitch_mv-508_terra_klasa_a_5-
    wejsciowy_8-wyjsciowy_z_regulacja_wzmocnienia_if_R70
    708.htm

    -----

  • 4. Data: 2017-07-11 21:57:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-10 o 18:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > No właśnie ciekawe, że odbiera tania Wiwa, a pikseloza jest na drogim Samsungu.

    Też to zauważyłem, robiłem parę anten i TV firmowe miały problemy a Wiwa
    chodziła, np z toshibą miałe bardzo duży problem z doborem siły sygnału,
    odbiór 3 mux-ów a każdy z innym poziomem.
    Pomaga po 1 dobra kierunkowa antena o dużym zysku,2 dobry wzm antenowy
    ale z małym wzm i zasilacz z regulacją.

> [...]
    regulującymi wzmocnienie):
    > www.dipol.com.pl/multiswitch_mv-508_terra_klasa_a_5-
    wejsciowy_8-wyjsciowy_z_regulacja_wzmocnienia_if_R70

    Ustawić minimalne wzmocnienie na nich bo po 1 mogą się wzbudzać, 2
    przesterowane produkować intermodulacyjny syf. Jak jest silny mux
    przesterowywujący to można go stłumić filtrem regulowanym np coś takiego

    http://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-elementy-sieci
    -tlumiki,6576.htm

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2017-07-11 23:34:45
    Od: SnCu <t...@e...ca>

> [...]
    złotych?)?
    > Podobnie jakie powinno być napięcie na wyjściu multiswitchy do odbiorników TV?

    Generalnie to multiswitch kaskadowy nie wie, czy dostaje feeda prosto z
    konwertera czy z poprzedniego multiswitcha, więc poziom między
    multiswitchami powinien być taki sam jak ten od konwertera. Dlatego
    myślę, że miernik poziomu SAT do tego wystarczy: podłączyć konwerter
    prosto do tunera i sprawdzić czy odbiera dobrze, jeśli tak, to
    zapamiętać odczyt i ustawić tak samo w całym łańcuchu/drzewie. Powtórzyć
    dla wszystkich 4(8) torów.

  • 6. Data: 2017-07-12 18:19:50
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    THX.
    Czy na tych miernikach jest skala w jakichś jednostkach (Voltach, decybelach itp.)?

    -----

  • 7. Data: 2017-07-12 18:49:33
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-07-12 o 18:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > THX.
    > Czy na tych miernikach jest skala w jakichś jednostkach (Voltach, decybelach itp.)?

    Zależy jak drogi kupisz :D

    Na najtańszych jest skala 0-10 odnosząca się mniej więcej do środka
    zakresu 950-2010 MHz.

  • 8. Data: 2017-07-22 18:31:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Miernik mamy taki (lub b. podobny model):
    www.dipol.com.pl/uniwersalny_miernik_instalatora_dsm
    _31_R10230.htm

    W instalacji sa długie kable, po 70 metrów kaskadowo (w sumie przyładowo: antena ->
    10m -> wzmacniacz -> 40m -> splitter-> 70m -> splitter -> wzmacniacz -> 50m ->
    multiswitch).
    PYTANIE: czy przy takich odległościach wystarczy zasilane wzmacniaczy / multiswitch z
    linii (przez koncentryk), czy potrzebne osobne miejscowe zasilacze (pytam, bo
    zauważyłem, ze zasilanie jest centralne i to może by słaby punkt)?

    -----

  • 9. Data: 2017-07-22 22:10:38
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-07-22 o 18:31, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    zauważyłem, ze zasilanie jest centralne i to może by słaby punkt)?

    Ale czytam, że ten cudowny miernik mierzy prąd i napięcie stałe. Więc
    jak, jest właściwe dla danego elementu końcowego?

  • 10. Data: 2017-07-23 15:36:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    10m -> wzmacniacz -> 40m ->
    splitter-> 70m -> splitter -> wzmacniacz -> 50m -> multiswitch).

    Strasznie długie te kable masz, przez to też duże straty sygnału
    szczególnie na wyższych częstotliwościach to po 1,
    po 2 wzmacniacz powinien być jak najbliżej anteny albo wręcz w jej
    puszce, 10m to bardzo zły układ bo w takim kablu indukują się różne
    zakłócenia które wzm wzmacnia.

> [...]
    z linii (przez koncentryk),

    > czy potrzebne osobne miejscowe zasilacze (pytam, bo zauważyłem, ze zasilanie jest

    Tu nie ma problemu, pobór prądu to miliampery więc oporność kabla nie ma
    znaczenia.

    --
    Pozdr
    Janusz