  • 41. Data: 2020-01-09 22:32:37
    Temat: Re: Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 11:37, Roman Tyczka pisze:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Film_pe%C5%82nometra%C
    5%BCowy

    Jeszcze dodam, jako były kinooperator, że w metrykach kinowych długość
    filmu podawało się w metrach, oraz dodatkowo podawało się ilość aktów i
    rolek. Na zwykłej (typowej) rolce mieściły się zwykle dwa standardowe akty.
    Film 90 minut to OIDP było ok. 2500 metrów taśmy 35mm.

    > "Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego
    > faktu w słowa" - Julian Tuwim

    Dobre :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2020-01-09 22:40:36
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 21:00, heby pisze:

    > Pozwój że Cię oświecę: "mp4" to tylko kontener, w środku zazwyczaj jest
    > kompresja H.264 z uwagi na to że to najpopularniejszy obenie kodek,
    > szeroko wspierany sprzętowo.
    >
    > Dokładnie to samo jest z avi. To tylko kontener. W środku jest
    > cokolwiek, H.264 również może być i bywa że jest choć to nie jest akurat
    > w tym przypadku dobry pomysł bo są lepsze formaty. Dawniej bywał divx i
    > xvid.
    >
    > Tak że niestety ale to brzmi jak "nie mam silnika spalinowego, tylko na
    > benzynę".

    Dziękuję Ci kochany skarbie za uświadomienie mnie co zawiera np. avi,
    ale tak szczerze to mnie to nie interesuje.
    Napisałam ,że u mnie filmy mają tyle a tyle MB. Jeżeli tak napisałam to
    znaczy, że tak jest. To, że użytkownikom mającym "wielkie" i zapchane
    dyski to nie pasuje (bo sami mają na swoich dyskach filmy gdzie jeden
    film to ok. 2 GB) to już mnie nie obchodzi.
    Ich sprawa.
    Pozdrawiam serdecznie!

    --
    animka

  • 43. Data: 2020-01-09 22:49:50
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 20:39, Irokez pisze:

    > aj tam, myśli że zrozumie że H.264 jest w AVI?

    Skoro jest to jest. Nigdy tego nie analizowałam.

    --
    animka

  • 44. Data: 2020-01-09 23:14:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/01/2020 22:40, Animka wrote:
    > Napisałam ,że u mnie filmy mają tyle a tyle MB.

    Nie nie, ja nie o tym, napisałaś że oglądasz mp4 a nie H.264. To
    wymagało wyjaśnienia bo to bzdura.

    > Jeżeli tak napisałam to
    > znaczy, że tak jest.

    Tylko że filmy o rozmiarze 700MB obecnie to jest jakośc DVD, czyli
    zeszła epoka. Po to wymyślono *nowsze* formaty aby podnosić jakość. Ale
    zapotrzebowanie rośnie szybciej, więc współcześnie filmy już 700Mb nie
    zajmują, tylko dużo więcej. W ten sposób filmy w FullHD już się nie
    mieszczą na 700MB ale też są zdecydowanie mniejsze niż BluRay choć mają
    jakośc BR. Kompromis odnalazł się w połowie drogi.

    > To, że użytkownikom mającym "wielkie" i zapchane
    > dyski to nie pasuje (bo sami mają na swoich dyskach filmy gdzie jeden
    > film to ok. 2 GB) to już mnie nie obchodzi.
    > Ich sprawa.

    Niezupełnie, to sprawa jakości, rozdzieczości, kompromisów, audio itd
    itp. Nie każdy silnie skompresowany film jest kiepskiej jakości, ale
    kiespkich jest zdecydowanie więcej, ludzie nie ogarniają suwaka
    speed/quality a co dopiero nastu innych od kompresji.

    PS. Porządnie skompresowany film w jakości znakomitej to nie 2GB tylko
    10GB+. Sorry, takie czasy.

  • 45. Data: 2020-01-09 23:59:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-09, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie nie, ja nie o tym, napisałaś że oglądasz mp4 a nie H.264. To
    > wymagało wyjaśnienia bo to bzdura.

    Sam mam trochę filmów SD kodowanych h.263 :)

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2020-01-09 23:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Rozdzielczość standardowej klatki filmu 35 mm to bodajże odpowiednik
    > 8k. A były i taśmy szerokości 70 mm.

    Jezeli tak to pozostaje pytanie czy ktos to ponownie zgrywa z tasmy czy
    przerabia coś co juz było wczesniej zgrane oczywiście odpowiednio na
    jakis moment technologiczny stratnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 47. Data: 2020-01-10 00:24:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 23:14, heby pisze:

> [...]
    > mieszczą na 700MB ale też są zdecydowanie mniejsze niż BluRay choć mają
    > jakośc BR. Kompromis odnalazł się w połowie drogi.

    Aha, Ty piszesz o nagrywaniu płyty.

> [...]
    > speed/quality a co dopiero nastu innych od kompresji.
    >
    > PS. Porządnie skompresowany film w jakości znakomitej to nie 2GB tylko

    Widocznie niedawno się urodziłeś. ;-)

    Ściągnij sobie przykładowo ten film i sprawdż czy on jest w MB czy w GB.
    https://www.youtube.com/watch?v=Q7iHAY3mcXk

    --
    animka

  • 48. Data: 2020-01-10 00:48:14
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 23:14, heby pisze:
    > PS. Porządnie skompresowany film w jakości znakomitej to nie 2GB tylko
    > 10GB+. Sorry, takie czasy.

    Nie jesterm kinomanką, ani telewidzomanką, ale jak dobry jest film to
    obejrzę.
    Mam dużo świetnych filmów w telewizji (dużo programów), sporo takich.
    których jeszcze nie oglądałam.
    Pamiętam jak szukałam do ściągnięcia filmu "The client", bo był świetny,
    a w telewizji nie oglądałam od początku. Nie pamiętam skąd ściągnęłam,
    ale ten film to ma ponad 3 GB.
    Potem na pendriva i obejrzałam w telewizji. Fakt, że po jakimś czasie
    ten film pokazywali w tv na jakichś kanałach jeszcze ze 3 razy, ale
    chyba ze 3 razy jeszcze obejrzałam, bo świetny.

    --
    animka

  • 49. Data: 2020-01-10 09:16:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mylisz się o epokę mieszając CD-ROM z DVD.
    700 MB to były filmy w jakości co najwyżej i576 (później tę jakość określono jako SD)
    lub czasem nawet nawet VHS (640x480) na
    CD-ROM.
    DVD około 4,5 GB jednostronne to były filmy zwykle HD 720@24 (ale nie Full HD 1080).
    Dopiero pierwsze Blue Ray Discs pozwoliły na pełne Full HD na pojedynczej płycie.
    Oczywiście mówimy o porządnym strumieniu danych i o filmach sprzedawanych
    komercyjnie, przy większej kompresji (a techniki kompresji
    poszły do przodu dzięki mocniejszemu wspieraniu przez sprzęt, stary słabszy sprzęt
    nie dawał rady odkompresować nagrań w locie) to
    Full HD zmieści się nawet i na DVD, szczególnie dwustronnym.
    To taki wyścig marketingowy, żebyś poszedł do sklepu kupić BRD zamiast ściągać od
    kolegi i trzymać 65 GB w tej samej jakości.

    Ciekawe, co piszecie o AVI - zwykle myślałem, że AVI to strumień pojedynczych klatek
    JPG (czyli bez kompresji międzyklatkowej).

    -----

  • 50. Data: 2020-01-10 09:20:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ponownie zgrywają, oczywiście nie są tak głupi, żeby zgrać od razu do 24k i to wydać,
    lecz dozują po trochu, dziś kupisz 4k, jutro
    8k, pojutrze 16k i rynek się kręci.
    Zaplanowane starzenie technologii.
    Dojdziemy do etapu "o, ten film jest dobry, świetnie i ostro widać ziarno taśmy".

    -----