  • 51. Data: 2020-01-10 10:16:38
    Temat: Re: Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z tym że jest do tego taki myk, iż na dyski w obudowach WD daje 2 lata gwarancji, a
    na dyski luzem 3 lata (Pro: 5 lat).

    -----

  • 52. Data: 2020-01-10 12:32:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-10 o 09:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ponownie zgrywają, oczywiście nie są tak głupi, żeby zgrać od razu do
    > 24k i to wydać, lecz dozują po trochu, dziś kupisz 4k, jutro 8k,
    > pojutrze 16k i rynek się kręci.
    > Zaplanowane starzenie technologii.
    > Dojdziemy do etapu "o, ten film jest dobry, świetnie i ostro widać
    > ziarno taśmy".

    Ziarna nie powinno być widać.
    Przy digitalizacji używa się algorytmów "3D" - gdzie są porównywane
    poszczególne klatki, więc ziarno się "rozmywa" - wszak na każdej klatce
    jest inaczej, w sposób losowy.

    Jedna z metod przywracania starych, mocno zniszczonych kopii filmów do
    użytku polegała na "szkiełkowaniu" - był to rodzaj szlifowania. Metoda
    ta powodowała, iż na materiale pojawiały się drobne rysy. Paradoksalnie,
    to powodowało także "zatracanie się" już wcześniej istniejących
    uszkodzeń, natomiast widz w kinie nie widział rys dzięki bezwładności
    oka. Film wyglądał prawie jak nowy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2020-01-10 22:00:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/01/2020 00:24, Animka wrote:
    > Aha, Ty piszesz o nagrywaniu płyty.

    Nie.

    > Widocznie niedawno się urodziłeś. ;-)

    Nie.

    > Ściągnij sobie przykładowo ten film i sprawdż czy on jest w MB czy w GB.
    > https://www.youtube.com/watch?v=Q7iHAY3mcXk

    Nie da się "ściągnąc filmu" z Youtuba, oficjalnie. W dodatku film ten
    jest skodowany VP9.

    https://en.wikipedia.org/wiki/VP9

    Czyli w/g Twoich standardów jeszcze gorzej niż H.265. Współczuje.

    PS. A jakość dramatycznie zła.

  • 54. Data: 2020-01-10 22:03:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/01/2020 00:48, Animka wrote:
    > Nie jesterm kinomanką, ani telewidzomanką, ale jak dobry jest film to
    > obejrzę.
    > Mam dużo świetnych filmów w telewizji (dużo programów), sporo takich.
    > których jeszcze nie oglądałam.
    > Pamiętam jak szukałam do ściągnięcia filmu "The client", bo był świetny,
    > a w telewizji nie oglądałam od początku. Nie pamiętam skąd ściągnęłam,
    > ale ten film to ma ponad 3 GB.
    > Potem na pendriva i obejrzałam w telewizji. Fakt, że po jakimś czasie
    > ten film pokazywali w tv na jakichś kanałach jeszcze ze 3 razy, ale
    > chyba ze 3 razy jeszcze obejrzałam, bo świetny.

    Ja zaś ostatnio lutowałem BGA ale nie robiłem tego od początku tylko już
    były kulki. W każdym razie było ich 168 i ze 3 razy lutowałem, bo umiem.

    Ale moment, czekaj, bo ja nie o tym chyba ...

    Co ma świetnośc filmu do kompresji? Sugerujesz że 3GB film nie niezła
    fabułe ale już ten sam 10GB kiepską? Fakt, nie spodziewałem się że
    ludzie maja tyle pryszczy i dylatacji, ale co ma świetnośc do kompresji?

  • 55. Data: 2020-01-10 22:09:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/01/2020 09:16, ąćęłńóśźż wrote:
    > Mylisz się o epokę mieszając CD-ROM z DVD.

    Mylisz mpeg2 z xvidem/divxem.

    > 700 MB to były filmy w jakości co najwyżej i576 (później tę jakość
    > określono jako SD) lub czasem nawet nawet VHS (640x480) na CD-ROM.

    DVD to SD, tylko "ładniej" skodowany.

    > DVD około 4,5 GB jednostronne to były filmy zwykle HD 720@24 (ale nie
    > Full HD 1080).

    Po kompresji xvidem, w ostatnich jego wersjach, osiągały jakośc
    nieodróznialną od 4.5GB mpeg2 mieszcząc się na niecałym gigabajcie.

    > Dopiero pierwsze Blue Ray Discs pozwoliły na pełne Full HD na
    > pojedynczej płycie.

    A divx, xvid znacznie wcześniej na mniejszych rozmiarach danych. Głównie
    dlatego że BluRay używa dalej gównianego kompresora.

    Obecnie po skodowaniu filmu BluRay FullHD za pomocą H.26x dostaniesz 2-3
    mniejszy plik z nieodróznialną jakoscią. Dlatego dobre filmy, w
    sensownej jakości, to 10GB+.

    > Ciekawe, co piszecie o AVI - zwykle myślałem, że AVI to strumień
    > pojedynczych klatek JPG (czyli bez kompresji międzyklatkowej).

    AVI to kontener. Tylko że z dużym narzutem. Ale i tak lepszy, bo
    przygłupy z MS wymyśliły wmv który nie dość że upierdliwy to
    bezużyteczne metadane mogły osiągać do 50% strumeinia video. Jedyny plus
    był taki że ktoś wyciągnął ze środka enkoder i zaczeła się era divxa.

  • 56. Data: 2020-01-10 22:40:51
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-10 o 22:00, heby pisze:

    > Nie da się "ściągnąc filmu" z Youtuba, oficjalnie. W dodatku film ten
    > jest skodowany VP9.

    W FF można pobrać odpowiednie rozszerzenia download.
    Ja pobrałam.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/VP9
    >
    > Czyli w/g Twoich standardów jeszcze gorzej niż H.265. Współczuje.
    >
    > PS. A jakość dramatycznie zła.

    Może w twoim komputerze i na stronie.
    WMP 12 jest ok, czyli film ma jakość dobrą. Poza tym w internecie są
    różne kodeki do pobrania, np.k-Lite codec pack.

    --
    animka

  • 57. Data: 2020-01-10 22:45:37
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-10 o 22:03, heby pisze:
    > Co ma świetnośc filmu do kompresji? Sugerujesz że 3GB film nie niezła
    > fabułe ale już ten sam 10GB kiepską? Fakt, nie spodziewałem się że
    > ludzie maja tyle pryszczy i dylatacji, ale co ma świetnośc do kompresji?

    Napisałam, że film świetny, jakość jak w kinie, a jak by go Twoje oczy
    widziały to już sprawa Twoich oczu. Widocznie każdy inaczej widzi.

    --
    animka

  • 58. Data: 2020-01-10 22:54:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/01/2020 22:40, Animka wrote:
    > W FF można pobrać odpowiednie rozszerzenia download.
    > Ja pobrałam.

    Genialnie. A jaki enkoder wykorzystało google do zakodowania filmu?

    > Może w twoim komputerze i na stronie.
    > WMP 12 jest ok, czyli film ma jakość dobrą. Poza tym w internecie są
    > różne kodeki do pobrania, np.k-Lite codec pack.

    Chyba niekoniecznie pojmujesz czym się rózni odtwarzanie od formatu pliku.

    Plik jest skodowany VP9. To jakim algorytmem go rozkodujesz, czasami
    zmienia jakosć, ale nieznacznie. Znacznie ważniejsze jest jakim
    algorytmem został zakodowany. Tutaj wyboru nie masz, VP9.

    Podobnie jak nie masz obecnie wyboru w filmach pirackich. H.264/5 i koniec.

    Nie ma znaczenia czy wsadzone do avi, mp4 czy innego kontenera.

  • 59. Data: 2020-01-10 23:07:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    DVD to były zwykle HD (ale nie Full).

    -----

  • 60. Data: 2020-01-10 23:38:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/01/2020 23:07, ąćęłńóśźż wrote:
    > DVD to były zwykle HD

    Nie, to zwykły PAL/NTSC i ogólnie ich okolice:

    https://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video

    Z grubsza max 720 × 576 czyli praktycznie PAL.

    Jakośc DVD wynika z faktu że ten PAL jest podkręcony na max możliwości
    jakie daje ta rozdzielczość. Ale to dalej PAL czyli pi razy drzwi SD:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Standard-definition_te
    levision

    720×576 (full frame)