  • 1. Data: 2010-10-06 22:41:43
    Temat: Jedno konto VoIP i kilka zalogowanych telefonów?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pytanie raczej teoretyczne, gdyż na razie wystarczy mi jeden telefon.
    Chciałbym jednak wiedzieć czy w teorii coś takiego jest możliwe: jeden
    telefon w jednym miejscu, drugi w drugim, obydwa jednocześnie
    zalogowane. Dzwonią jednocześnie, a ja wybieram z którego chcę odebrać.
    Dałoby się coś takiego zrobić przez jakiś czas bywając na zmianę w dwóch
    różnych miejscowościach?
    Czy też telefon zachowa się jak GG przy próbie połączenia z kontem, na
    które już ktoś się zalogowałem z innej lokacji i zerwie połączenie?
    Wtedy jedyne wyjście to odłączać telefon przed wyjazdem...

  • 2. Data: 2010-10-06 23:41:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis chciałby jednak wiedzieć czy w teorii coś takiego jest możliwe:

> [...]
    > zalogowane. Dzwonią jednocześnie, a ja wybieram z którego chcę odebrać.
    > Dałoby się coś takiego zrobić przez jakiś czas bywając na zmianę w dwóch

    W praktyce tak najczęściej jest. Chyba że operator z jakichs powodów
    wprowadzi ograniczenia na liczbe zalogowanych urządzeń. Ale to raczej
    wyjątek, nie reguła. Można nawet dzwonić z jednego telefonu na drugi
    wybierając własny numer.

    Jarek

    --
    Raz tutaj jestem a raz tam
    Bo zdolność przenoszenia mam

  • 3. Data: 2010-10-07 00:44:19
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Atlantis (m...@w...pl)
    in news:i8itud$4em$1@news.onet.pl

    > Czy też telefon zachowa się jak GG przy próbie połączenia z kontem, na
    > które już ktoś się zalogowałem z innej lokacji i zerwie połączenie?

    O telefonach nie wiem, ale z GG się już zmieniło i można się logować z
    kilku klientów na raz. :)

    MSz

  • 4. Data: 2010-10-07 19:40:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-10-07 02:44, Marcin Szumilas pisze:

    > GG się już zmieniło i można się logować z kilku klientów na raz. :)

    Faktycznie, nie zauważyłem. Dawno temu to zmienili?
    To była chyba jedna z najbardziej irytujących niedogodności tego
    programu. Zdarzało mi się zostawić w domu włączonego desktopa i nie
    wyłączyć klienta IM. Brałem ze sobą PDA albo laptopa, próbowałem się
    połączyć i... Klapa. Pół biedy, gdy w domu był ktoś, do kogo można było
    zadzwonić i poprosić o wyłączenie GG. :)

  • 5. Data: 2010-10-08 10:23:17
    Temat: Re: Jedno konto VoIP i kilka zalogowanych telefonów? [GG OT]
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Atlantis" napisał:

> [...]
    > połączyć i... Klapa. Pół biedy, gdy w domu był ktoś, do kogo można było
    > zadzwonić i poprosić o wyłączenie GG. :)

    Ciekawe - szczególnie, że to nowo podłączany klient rozłączał obecnego.

  • 6. Data: 2010-10-08 11:26:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    > Ciekawe - szczególnie, że to nowo podłączany klient rozłączał obecnego.

    Zerwane połączenie może być ponownie zestawione rozłączając to, którego
    zestawienie zerwało. Chyba da się to rozróżnić w komunikacie zerwania, ale
    to nie znaczy, że konkretny klient rozróżnia.

  • 7. Data: 2010-10-08 12:08:35
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "niusy.pl" napisał:

    > Zerwane połączenie może być ponownie zestawione rozłączając to, którego
    > zestawienie zerwało. Chyba da się to rozróżnić w komunikacie zerwania, ale
    > to nie znaczy, że konkretny klient rozróżnia.

    I było rozróżniane, natomiast "Atlantis" obwinia _usługę_ (co wynika z
    kontekstu), którą nazwał programem.

  • 8. Data: 2010-10-08 14:36:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-10-08 14:08, Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

    > I było rozróżniane, natomiast "Atlantis" obwinia _usługę_ (co wynika z
    > kontekstu), którą nazwał programem.

    Dokładnie nigdy się w kwestię nie zagłębiałem. Piszę tylko jak to
    wyglądało od strony użytkownika. Gdy Zostawał w domu włączony komputer z
    odpalonym GG (konkretnie Mirandą IM) to ja będąc poza domem nie mogłem
    się połączyć z serwerem. Bez względu na to czy był to laptop z takim
    samym softem, n800 z Pidginem, PDA z MobileGadu czy też smartfon
    Palringo. Zawsze rozłączało przy próbie połączenia.

    Zapewne masz rację do do tego wznawiania przerwanego połączenia. Zapewne
    gdybym wyłączył odpowiednią funkcję w Mirandzie problem przestałby
    występować. Ja zwyczajnie nie drążyłem tematu, szybko zresztą wyrobiłem
    sobie nawyk wyłączania komunikatora przed wyjściem z domu.