  • 1. Data: 2012-10-16 19:06:07
    Temat: Jest 2 GB, widzi 1,75 GB
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam peceta z 2 GB pamieci. W srodku jest na pewno 1 kosc 2-gigowa.
    Przysiaglbym, ze system (Win XP Home SP3) widzial to jako 2 giga, ale teraz
    w Panelu sterowania stoi jak byk: 1,75 GB.

    MemTest nie zglosil bledow.

    Ktos podpowie, w jakich okolicznosciach system moze widziec 2 GB jako 1,75?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-10-16 19:08:05
    Temat: Re: Jest 2 GB, widzi 1,75 GB
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-10-16 19:06, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > MemTest nie zglosil bledow.
    >
    > Ktos podpowie, w jakich okolicznosciach system moze widziec 2 GB jako 1,75?

    W okolicznościach użycia części pamięci na pamięć grafiki.

    miab

  • 3. Data: 2012-10-16 19:52:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 19:08:05 +0200, miab napisał(a):

    > W okolicznościach użycia części pamięci na pamięć grafiki.

    Racja, to mozliwe, grafike mam na plycie. W sterowniku nie widze zadnych
    opcji zmiany rozmiaru tego zajetego obszaru pamieci. Wieksz moze, czy i
    ewentualnie jak mozna go zmniejszyc np. z 256 MB do 64 MB?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-10-16 20:16:03
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-10-16 19:52, Maciek pisze:

    > Racja, to mozliwe, grafike mam na plycie. W sterowniku nie widze zadnych
    > opcji zmiany rozmiaru tego zajetego obszaru pamieci. Wieksz moze, czy i
    > ewentualnie jak mozna go zmniejszyc np. z 256 MB do 64 MB?

    Jeśli już to w BIOS-ie.

    miab

  • 5. Data: 2012-10-16 20:33:35
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Racja, to mozliwe, grafike mam na plycie.

    To, w zasadzie, pewne a nie możliwe.

    W sterowniku nie widze zadnych
    > opcji zmiany rozmiaru tego zajetego obszaru pamieci. Wieksz moze, czy i
    > ewentualnie jak mozna go zmniejszyc np. z 256 MB do 64 MB?

    W BIOS-ie się to ustawia :)

  • 6. Data: 2012-10-16 20:41:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    net...
    > Mam peceta z 2 GB pamieci. W srodku jest na pewno 1 kosc 2-gigowa.

    To takie robią?!?!

  • 7. Data: 2012-10-16 20:51:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 20:41:34 +0200, qwerty napisał(a):

    > To takie robią?!?!

    A moze dwie 1-gigowe :)?

    Cholera wie, pewien jestem tylko tego, ze byly 2 GB RAM.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-10-16 21:07:39
    Od: notb <P...@n...com>

    On 2012-10-16, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Cholera wie, pewien jestem tylko tego, ze byly 2 GB RAM.

    Chodzi o to, że te podłużne płytki to "moduły", a "kości" to
    te układy scalone naklejone na nich :). Kości 2 GB w produktach
    konsumenckich chyba nie ma. W specjalistycznych mogą być, ale
    takich pewnie nie kupiłeś :).

    Problem ewidentnie wynika ze zintegrowanego GPU. Obciążenie pamięci
    można ustawić w BIOS lub w sterownikach. Generalnie przy włączaniu
    kompa BIOS wypluwa Ci co "znalazł" i tam powinna być ta informacja
    (np. "total RAM: X, RAM available: Y").
    ~250MB to bardzo dużo. Moja karta (X4500) ciągnie oficjalnie od 32MB
    (w Windows 7 rzadko przekracza setkę). Może jakaś karta ma dolny
    próg na 256MB, ale nie bardzo wiem po co mieliby tak robić.

    pozdrawiam,
    PK

  • 9. Data: 2012-10-16 21:27:38
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "notb" <P...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > te układy scalone naklejone na nich :). Kości 2 GB w produktach
    > konsumenckich chyba nie ma. W specjalistycznych mogą być, ale

    Sam oceń czy się przypadkiem deczko nie czepiasz :) I zastanów się dobrze
    czy jesteś pewien że układy scalone napewno są naklejone :)

  • 10. Data: 2012-10-17 08:13:11
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Chodzi o to, że te podłużne płytki to "moduły", a "kości" to
    > te układy scalone naklejone na nich :). Kości 2 GB w produktach

    Dziwne- wszedzie spotykalem sie z zamiennikiem
    ram / pamieci / kosci / itd i dotyczylo to modulow.
    Nikt mowiac tak nie myslal o scalakach, bo i cholere to kogo obchodzi.

    > można ustawić w BIOS lub w sterownikach.

    W BIOS tak - w sterach bym tego nawet nie szukal.