  • 1. Data: 2012-10-16 16:19:05
    Temat: Prośba o ocenę - propozycja konfiguracjiu komputera do obróbki filmów
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Znajomy prosił mnie o radę w doborze PCeta do obróbki filmów. W tej chwili używa
    Pinnacle Studio 14 HD (ma oryginał). Rozważa przejście na wersję 16.

    Wymyśliłem coś takiego:
    http://pcpartpicker.com/p/kunE

    Jest to z grubsza komputer jaki bym składał dla siebie. Wybór konkretnego dysku SSD w
    ostatniej chwili - w zależności od aktualnych promocji - za szybko się to zmienia.

    Największy problem mam z kartą graficzną. Kolega nie gra, więc karta mogłaby być o
    wiele tańsza, jednak Pinnacle 16 twierdzi, że najlepiej współpracuje z kartami
    Geforce z serii 6xx...

    Czy ktoś wie na ile istotna jest karta graficzna przy takich zastosowaniach i do
    jakich konkretnie zadań jest używana moc obliczeniowa karty w edycji wideo?

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Pozdrowienia,

    PS. Próbowałem też szukać po forach związanych z obróbką wideo, ale jakoś nie miałem
    szczęścia, kojarzycie gdzie jeszcze warto napisać takie pytanie?

  • 2. Data: 2012-10-16 17:55:02
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 07:19:05 -0700 (PDT), m...@g...com napisał(a):

> [...]
    miałem szczęścia, kojarzycie gdzie jeszcze warto napisać takie pytanie?

    W dysk SSD Vertexa bym się nie pakował, ale wybrałbym Samsunga 830.
    Sprawdzona, niezawodna i bardzo szybka konstrukcja. Co do HDD rozważyłbym -
    przy obróbce filmów - jak mniemam będzie ich wiele, a co za tym idzie jest
    to masa gigabajtów - Hitachi 7K4000. Tyle ze jest on drogi - dlatego
    wszystko zależy od finansów. Co do grafiki - jej moc jest istotnie czasem
    wykorzystywana i odciążany jest wówczas procek - ale to od konkretnego
    programu zależy - nie mam pojęcia jak z tym radzi sobie Pinnacle. Co do
    procesora - jeżeli Pinnacle to obsługuje - to bardzo mocno bym rozważał -
    zamiast czterordzeniowego Core i5 - ośmiordzeniowy AMD FX-8150. Jeśli tylko
    Pinnacle potrafi korzystać z tylu rdzeni, to AMD na 8 fizycznych rdzeniach
    będzie o wiele szybciej kodował filmy niż 4 rdzeniowy Intel, ale jeśli tego
    nie wykorzysta, to i5 będzie rozsądnym wyborem.

  • 3. Data: 2012-10-16 18:09:59
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Kingston 12GB (3 x 4GB) DDR3-1333 Memory... czemu tak o_0 ?

    ::f::

  • 4. Data: 2012-10-16 18:20:42
    Od: Michał Grzemowski <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 18:08:35 UTC+2 użytkownik ::-::dysmorfofob::-::
    napisał:

    > Kingston 12GB (3 x 4GB) DDR3-1333 Memory... czemu tak o_0 ?

    A nie było tak, że DDR3 lubi być 3kami obsadzane? Szczerze mówiąc nad pamięcią się
    nie zmóżdżyłem. Wybór do dopracowania po ostatecznym wyborze chipsetu. Rozumiem, że
    głupi wybór?

    Apropos 8-rdzeniowych AMDków, to taki był mój pierwszy wybór do momentu aż
    przejrzałem benchmarki, gdzie wielowątkowe enkodowanie wideo było na nich o parę
    procent tylko szybsze niż na tym i5, które w dodatku bez żadnego kłopotu kręci się do
    4.5GHz - stąd wybór.

    Poniżej benchmarki:
    http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2012/-
    32-TotalCode-Studio-v2.5,3167.html
    http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2012/-
    34-Adobe-Premiere-Pro-CS6,3171.html
    http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2012/-
    35-Adobe-After-Effects-CS6,3170.html

    Pozdrowienia,

  • 5. Data: 2012-10-16 19:13:38
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > A nie było tak, że DDR3 lubi być 3kami obsadzane?

    IMHO jak LGA 1155 to dual channel 4 x 4GB logika podpowiada jako optymalne
    rozwiazanie (ale nie sledze dokladnie co tam w nowosciach na rynku).

    ::f::

  • 6. Data: 2012-10-16 21:22:51
    Od: notb <P...@n...com>

    On 2012-10-16, m...@g...com <m...@g...com> wrote:
    > Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Jeśli należysz do osób obawiających się, że szybko "zajeżdżą"
    dysk SSD (ograniczona żywotność bramek itp itd), to musisz pamiętać, że
    obróbka video pewnie jest tu bardzo skuteczna :).

    Oczywiście SSD będzie bezgłośny i to jest IMO kluczowa sprawa.

    Co do reszty śmieci... bez różnicy. Radziłbym skupić się na ciszy, a nie
    na "wypaśności". Co z tego, że jakiś film będzie się konwertował
    6 zamiast 8 godzin? Nadal będzie to 6h buczenia. To ja wolałbym 12h
    na kompie z pasywnym chłodzeniem.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-10-16 22:50:52
    Od: Michał Grzemowski <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 21:22:51 UTC+2 użytkownik notb napisał:

    > Jeśli należysz do osób obawiających się, że szybko "zajeżdżą"
    >
    > dysk SSD (ograniczona żywotność bramek itp itd), to musisz pamiętać, że
    >
    > obróbka video pewnie jest tu bardzo skuteczna :).

    Dysk SSD będzie klasycznie na system i najczęściej używane programy, więc dużej
    rotacji danych na nim nie będzie. Myślę, że parę lat pochodzi.

    > To ja wolałbym 12h
    >
    > na kompie z pasywnym chłodzeniem.

    W kwestii hałasu zaplanowałem przyzwoitą obudowę, lepszy radiator na procka i dużą
    ilość dużych wentylatorów nastawionych na małą prędkość.

    Nie będzie bezgłośnie, ale dość cicho i bezobsługowo.

    Rozumiem, że w kwestii wspomagania sprzętowego obróbki wideo mamy czeski film?

    Dziś rozmawiałem z kolegą i postanowiliśmy przełożyć na początek kartę z poprzedniego
    kompa i zobaczyć co będzie.

    Pozdrowienia,

  • 8. Data: 2012-10-16 23:24:06
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-16, Michał Grzemowski <m...@g...com> wrote:
    > W kwestii hałasu zaplanowałem przyzwoitą obudowę, lepszy radiator na procka i dużą
    ilość dużych wentylatorów nastawionych na małą prędkość.

    W związku z czym głośność w promieniu metra będzie o kilka dB niższa,
    niż gdybyś użył znacznie tańszych elementów.
    Problem polega na tym, że to jest istotne podczas pracy na kompie *.

    Zjawiskiem nierozerwalnie związanym z posiadaniem kompów do obliczeń
    (czy to obróbki, czy renderingu, czy symulacji fizycznych) jest to,
    że czasem użytkownik robi przy takim komputerze coś innego (śpi,
    czyta książkę, odpoczywa po pracy). Wtedy komputerów nie porządkuje
    się ze względu na ilość dB tylko dzieli na:
    a) te które słychać,
    b) te których nie słychać.
    (oczywiście różni ludzie mają różną czułość i kompa w piwnicy
    generalnie słychać mniej niż takiego 2m przy łóżku).

    *) jak się bardzo skupisz, to możesz dojść do wniosku, że nawet
    wtedy nie jest to ważne. Że tak naprawdę istotna jest nie głośność
    (oczywiście w granicach rozsądku), ale rodzaj i wysokość dźwięku.

    > Dziś rozmawiałem z kolegą i postanowiliśmy przełożyć na początek kartę z
    poprzedniego kompa i zobaczyć co będzie.

    Generalnie zacznijmy od tego, że obróbka wideo to normalny proces
    obliczeniowy. Liczy procesor. Jeśli soft, który będzie używany, nie
    potrafi korzystać z wielowątkowości na karcie graficznej, to w ogóle
    odpuściłbym sobie takiego potwora, jak zaplanowałeś. Chyba że będzie
    to obróbka z elementami renderingu 3D.

    pozdrawiam,
    PK