  • 1. Data: 2016-05-16 19:55:42
    Temat: K9N6SGM-V jaki procesor?
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Bardzo proszę o podpowiedź jaki najszybszy procesor można wsadzić do tej
    płyty. Są w sieci listy, testy wydajności, itd. ale ja nie umiem tego
    czytać. Teraz mam Sempron LE-1150, 2000 MHz. Jak jego wydajność ma się do
    PIV S-775 3,2 GHz?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-05-16 21:37:13
    Temat: Re: K9N6SGM-V jaki procesor?
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-05-16 o 19:55, Kamil pisze:
    > Witam
    >
    > Bardzo proszę o podpowiedź jaki najszybszy procesor można wsadzić do tej
    > płyty.

    Google padło ?

    https://pl.msi.com/Motherboard/support/K9N6SGMV__K9N
    6PGMFI__K9N6PGMF.html#support-cpu

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2016-05-17 11:05:29
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-05-16 o 19:55, Kamil pisze:
    > czytać. Teraz mam Sempron LE-1150, 2000 MHz. Jak jego wydajność ma się do
    > PIV S-775 3,2 GHz?

    https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

    wybierasz 1szy i do porównania (compare), potem 2gi też i Ci ładnie porówna.
    Strzelając na ślepo wg mnie... ten P4 3,2 będzie 2 razy szybszy, ale
    sprawdź sobie.

    --
    mahe

  • 4. Data: 2016-05-17 17:46:49
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał:

    https://pl.msi.com/Motherboard/support/K9N6SGMV__K9N
    6PGMFI__K9N6PGMF.html#su
    pport-cpu

    Dzięki za link. A który z nich jeat najszybszy?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-05-17 17:57:03
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "mahe" napisał:

    > https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

    > wybierasz 1szy i do porównania (compare), potem 2gi też i Ci ładnie
    > porówna.

    Nie znalazłem na tej stronie możliwości porównania z PIV.

    > Strzelając na ślepo wg mnie... ten P4 3,2 będzie 2 razy szybszy

    To byłoby dziwne. PIV 3,2 był porównywalny z Athlonami na socketA, a ten
    LE-1150 to socket AM2, czyli nowsza generacja. Jeśli rzeczywiście byłby dwa
    razy wolniejszy to idzie do kosza. Na Allegro kosztuje 30-30 zł, a ten PIV 5
    zł. Szkoda mydła.

    Znalazłem takie strony:

    http://www.cpu-world.com/CPUs/K8/AMD-Sempron%2064%20
    LE-1150%20-%20SDH1150IAA
    3DE%20%28SDH1150DEBOX%29.html

    http://benchit.pl/procesory/AMD/Sempron/LE-1150

    Jak to czytać?

    http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel
    +Pentium+4+3.20GHz

    Z tej stronki wymika, że LE-1150 jest jedak trochę szybszy. No i nie robi za
    grzałkę. 45 W do 82 W to znacząca róznica.

    LE-1150 w spoczynku ma temperaturę otoczenia, a w stresie dochodzi do 50 st,
    a P4 w spoczynku ok 50 st, a pogoniony do roboty 70-80 st.

    Chyba zwrócę honor AMD-ekowi

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-05-17 22:25:43
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-05-17 o 17:57, Kamil pisze:

    > Nie znalazłem na tej stronie możliwości porównania z PIV.

    Jak wybierzesz procesor i pokaże się wykres z wybranym cpu w ramce, to
    klikasz w to i będą szczegóły. A wtedy na takie szare okienko "+compare"
    i będzie w pamięci do porównania. Potem wracasz wpisujesz drugi cpu i
    znowu dochodzisz do szczegółów i compare.
    Max możesz 3 na raz porównywać.

> [...]
    > razy wolniejszy to idzie do kosza. Na Allegro kosztuje 30-30 zł, a ten PIV 5

    OK, przyznaję się, mój ślepy strzał był nieudany. Sempron ciut lepszy
    wydaje się.

> [...]
    >
    > LE-1150 w spoczynku ma temperaturę otoczenia, a w stresie dochodzi do 50 st,
    > a P4 w spoczynku ok 50 st, a pogoniony do roboty 70-80 st.

    Ale dlaczego porównujesz akurat do tego P4 skoro to są różne podstawki -
    procesora nie zmienisz samego. Szukaj najmocniejszego obsługiwanego CPU
    do Twojej płyty pod AM2.

    > Pozdrawiam

    pozdro
    --