  • 1. Data: 2009-01-07 12:45:20
    Temat: Kabel skretka CAT5e / STP na metry - gdzie kupic ?
    Od: Andy <a...@c...pl>

    Witam

    Gdzie moge kupic skretke w ekranie (kazda para w osobnym)
    na metry najlepiej w Krakowie.

    Obdzwonilem na razie z 10 sklepow
    i kazdy oferuje cala szpulke
    a ja potrzebuje do testu ok. 30 m

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-01-07 14:30:22
    Temat: Re: Kabel skretka CAT5e / STP na metry - gdzie kupic ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andy" <a...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie moge kupic skretke w ekranie (kazda para w osobnym)
    > na metry najlepiej w Krakowie.
    > Obdzwonilem na razie z 10 sklepow i kazdy oferuje cala szpulke
    > a ja potrzebuje do testu ok. 30 m

    A oferuja ci 4 pary w 4 ekranach czy 4 pary w 1 ekranie ?

    J.

  • 3. Data: 2009-01-07 16:36:44
    Od: Andy <a...@c...pl>

    > A oferuja ci 4 pary w 4 ekranach czy 4 pary w 1 ekranie ?
    >
    > J.

    Pytajac zaznaczam, ze chodzi mi o kabel
    gdzie kazda para ma osobny ekran.

    Nie wiem jednak jaka jest orientacja sprzedawcow w temacie.

    Kabel w jednym wspolnym ekranie to moge kupic latwiej
    poza tym taki jeszcze mam.

    --
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-01-07 19:43:30
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    > Witam
    >
    > Gdzie moge kupic skretke w ekranie (kazda para w osobnym)
> [...]

    Poszukaj skrętki Cat 7, bo o taką pytasz.
    Cat 5e ma jedno ekranowanie dla 4 par.

    Pozdr. TC

  • 5. Data: 2009-01-07 20:16:13
    Od: "raffm" <r...@t...net>

    Użytkownik "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl> napisał w
    wiadomości news:gk30qu$hrn$1@h1.uw.edu.pl...

    > Użytkownik "Andy" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Poszukaj skrętki Cat 7, bo o taką pytasz.
    > Cat 5e ma jedno ekranowanie dla 4 par.

    Raczej chodzi o symbol ScTP - oznaczający ang. Screened Twisted Pair, a Cat
    7 to pasmo 600MHz.
    Jeśli się mylę to sorry.

  • 6. Data: 2009-01-07 22:42:39
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    Użytkownik "raffm" <r...@t...net> napisał w wiadomości

    > Raczej chodzi o symbol ScTP - oznaczający ang. Screened Twisted Pair, a
    > Cat 7 to pasmo 600MHz.
    > Jeśli się mylę to sorry.

    Może być tak jak piszesz, generalnie tak ekranowaną skrętkę stosuje się
    w okablowaniu Cat7, stąd moje spostrzeżenie :)

    Pozdr. TC

  • 7. Data: 2009-01-08 02:44:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009 21:16:13 +0100, raffm wrote:
    >Użytkownik "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl> napisał w
    >>
    >Raczej chodzi o symbol ScTP - oznaczający ang. Screened Twisted Pair, a Cat
    >7 to pasmo 600MHz.
    >Jeśli się mylę to sorry.

    Chyba i to za malo
    http://en.wikipedia.org/wiki/Shielded_Twisted_Pair#C
    able_shielding

    J.

  • 8. Data: 2009-01-08 12:12:26
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    raffm wrote:

    > Raczej chodzi o symbol ScTP - oznaczaj?cy ang. Screened Twisted Pair, a Cat
    > 7 to pasmo 600MHz.
    > Je?li sie myle to sorry.

    Autor wątku dobrze napisał.
    STP to każda para w osobnym ekranie.
    Jest jeszcze UTP - bez ekranu, FTP - ekran z folii, i SSTP - ekran z
    folii + ekran na kazdej parze.
    I kazda w wersji linka i drut.

    m.

  • 9. Data: 2009-01-10 15:34:20
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    > I kazda w wersji linka i drut.

    A tak z ciekawosci, : jaka jest praktyczna roznica miedzy nimi ??

    pozdr JARO

  • 10. Data: 2009-01-10 18:50:43
    Od: Konop <k...@g...pl>

    JG pisze:

    > A tak z ciekawosci, : jaka jest praktyczna roznica miedzy nimi ??
    >
    > pozdr JARO

    Wytrzymałość na zginanie. Drut jest tańszy, ale jak go zegniesz parę
    razy w jednym miejscu, to może się uszkodzić. Dlatego drut najlepiej
    stosować w instalacji, która idzie korytkiem, jest przytwierdzona do
    ściany itp. I połączyć w ten sposób 2 gniazdka (też przytwierdzone do
    ściany), a późniejsze połączenie od gniazdka do urządzenia, jeśli kable
    mogą być ruszane - najlepiej wykonać linką ;)...