  • 1. Data: 2011-04-25 19:43:53
    Temat: Kalkulator ZEZA - nowa wersja, info
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam.

    Poniewaz na kilku forach widzialem duze zainteresowanie
    tworzeniem zestawow satelitarnych do odbioru z wielu
    kierunkow - czesto nietypowych, np. Astra 2 <--> Hellas,
    w ostatnich dwoch dniach, majac troche czasu,
    uzupelnilem strone:

    [Kalkulator ZEZA]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html

    o mozliwosc oblicznia parametrow "z reki":

    [Kalkulator ZEZA]
    [Licz z Reki]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html#z_
    reki

    Dodalem takze "antene 45cm", oraz opis:

    [Odległości LNB dla zeza HB <--> Astra 1]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html#mo
    noblok

    Pzdr.J.P.

  • 2. Data: 2011-04-26 21:43:13
    Temat: Re: Kalkulator ZEZA - nowa wersja, info
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 11-04-25 21:43, Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]
    >
    > [Kalkulator ZEZA]
    > http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/zez.html
    >
    > o mozliwosc oblicznia parametrow "z reki":

    Dzieki ale moze bys dodał bardziej popularną antenę 100cm?
    coś ala TRIAX 100 TD

    G.

  • 3. Data: 2011-04-26 22:34:19
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Tue, 26 Apr 2011, Alias Awatar wrote:

    | Dzieki ale moze bys dodał bardziej popularną antenę 100cm?
    | coś ala TRIAX 100 TD

    Podalem odleglosci dla anten ktore wisialy u mnie na balkonie.
    Sadze, ze wyniki dla TRIAX 100 TD, powinny byc b. podobne do
    anteny 110 cm.

    Jak ktos chetny - na priva, pomoze mi przeskalowac, to nie
    ma problemu, dwa wpisy w JS.

    I tak docelowo, nalezaloby precyzyjnie ustawic LNB jakims
    miernikiem SNR.

    Chociaz mialem kilka sygnalow, ze niektorym udawalo sie i na
    slonce i na oko.

    Pzdr.J.P.

  • 4. Data: 2011-04-27 05:47:36
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-04-26 23:43, Alias Awatar pisze:
    > Dzieki ale moze bys dodał bardziej popularną antenę 100cm?
    > coś ala TRIAX 100 TD

    po co Ci taki grzmot?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 5. Data: 2011-04-27 07:43:55
    Od: "Edukom" <e...@w...gmail.com>

    > po co Ci taki grzmot?

    By odbierała jak jest grzmot ;)

    G.

  • 6. Data: 2011-04-27 07:50:11
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-04-27 09:43, Edukom pisze:

    > By odbierała jak jest grzmot ;)

    z całym szacunkiem, ale w jakim regionie mieszkasz, że TD78 jest
    za mała?
    no chyba, że ustawiasz się na takie, które mają u nas słaby sygnał.
    p.s.
    piękny żagiel

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 7. Data: 2011-04-27 09:12:23
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-04-2011 o 09:50:11 pawell32 <p...@n...pl> napisał(a):

    > z całym szacunkiem, ale w jakim regionie mieszkasz, że TD78 jest
    > za mała?
    > no chyba, że ustawiasz się na takie, które mają u nas słaby sygnał.
    Ja np taką mam, dzięki temu nawet jak śnieg gęsto sypie to mam stabilny
    odbiór, a że mieszkam w górach to często i gęsto sypie.
    Wsporniki założyłem dwa, zespawałem razem i dzięki temu antena
    spokojnie wytrzymuje wiatry jakie u mnie wieją a że mieszkam nagórce
    to wieje pożadnie. Sąsiadowi elewację 'ściągło' z budynku :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-04-27 11:18:26
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > po co Ci taki grzmot?

    Prawdę mówiąc to sam zastanawiam się nad przejściem na większą czaszę -
    obecnie mam offset 85 cm i czasami sygnał mi się przycina. Dokładniej to
    jest tak, że kierunek główny to HotBird, a na zezie m. in. Astra i parę
    innych, i o ile z Astry na ogół idzie dobrze wszystko (i TVP FTA i
    niemieckie), o tyle z HotBirda jest gorzej, z tym, że chyba bardziej
    przycinają się kodowane. No i nie wiem teraz czy to wina tunera
    (Ferguson DF9000 PVR), kabla (ale tym samym kablem idzie sygnał z Astry)
    czy konwertera, no a może antena już się zestarzała moralnie bo chyba 10
    lat wnet jej stuknie.

  • 9. Data: 2011-04-27 11:36:39
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-04-27 13:18, Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > (Ferguson DF9000 PVR), kabla (ale tym samym kablem idzie sygnał z Astry)
    > czy konwertera, no a może antena już się zestarzała moralnie bo chyba 10

    szukałbym przyczyny najpierw. jak przycina Ci się hotbird i to na
    kanałach sd to coś masz nie tak.
    może po prostu nie jest dobrze ustawiona?
    ja mam 60 cm i nic mi się nie przycina, fakt że nie ma dużych
    odcinków kabla.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 10. Data: 2011-04-27 11:40:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    >niemieckie), o tyle z HotBirda jest gorzej, z tym, że chyba bardziej
    >przycinają się kodowane. No i nie wiem teraz czy to wina tunera (Ferguson

    Przycina w sensie że obraz i dźwięk staje na chwilę?
    Oczywiście że to wina tunera, też mnie to wkurzało zanim się go nie
    pozbyłem, poprawiali to już od nowości tego tunera, ale z tego co mówisz
    dalej nie poprawili.
    No chyba że nie wgrywałeś softu.