  • 1. Data: 2011-04-24 21:49:35
    Temat: Smartfony USB - pyt. ogolne
    Od: "Andy" <a...@c...com.pl>

    Czy smartfony maja host'a USB ?
    Powiedzmy, ze ogranicze sie do tych z Androidem.

    Probowal ktos cos podlaczyc np. cos w stylu FT 232 ?

    Czy to jest wykonalne ? Jakie tam sa drivery ?
    Czy jesli mam drivery do linuxa to na smartfonie z Androidem
    powinno pojsc ?

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2011-04-26 03:09:21
    Temat: Re: Smartfony USB - pyt. ogolne
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Andy" <a...@c...com.pl> wrote in message
    > Czy smartfony maja host'a USB ?
    > Powiedzmy, ze ogranicze sie do tych z Androidem.
    >
    > Probowal ktos cos podlaczyc np. cos w stylu FT 232 ?

    Hostów jest ogólnie mało w urządzeniach mobilnych. HTC desire HD ma ale
    sterowniki są chyba amatorskie i potrzebna jest wtyczka z sazilaniem, taka
    specjalna.
    Nie potrzebowałem hosta ale szukałem informacji na przyszłość.

    Jedni i drudzy andoid i windows phone7 wymyślili sobie żeby dane trzymać w
    chmurze. u nich na serwerach. Więc ludziom nie potrzeba nośników danych.
    Powaliło ich, następnym krokiem będzie już masowa inwigilacja.
    Windows phone 7 chyba jest nawet gorszy i nie pozwalał nawet ściągać
    załączników maili z serwera.

    Ogólnie z hostami jest ciężko. HTC HD2 z WP7 też ma hosta. Niższe HTC chyba
    nie mają sprzętu w środku. Inne nie wiemm.

  • 3. Data: 2011-04-26 06:36:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2011 05:09:21 +0200, Lelek@ wrote:
    >Jedni i drudzy andoid i windows phone7 wymyślili sobie żeby dane trzymać w
    >chmurze. u nich na serwerach. Więc ludziom nie potrzeba nośników danych.
    >Powaliło ich, następnym krokiem będzie już masowa inwigilacja.

    http://applefobia.blox.pl/2011/04/Consolidateddb-mal
    y-donosiciel.html

    Ta chmura nie jest moze taka zla jak sie ktos nie boi inwigilacji ...

    Trzeba zarobic na programie do szyfrowania :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-04-26 07:57:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Kwi, 08:36, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > http://applefobia.blox.pl/2011/04/Consolidateddb-mal
    y-donosiciel.html

    > Ta chmura nie jest moze taka zla jak sie ktos nie boi inwigilacji ...
    >
    > Trzeba zarobic na programie do szyfrowania :-)

    Juz ze dwa razy czytalem o utracie danych z chmury.
    Raz yahoo a raz hotmail. Tych utrat co sie odzyskaly z backupu nie
    licze.
    Co prawda backup poczty robi sie w sumie sam ale w chmurach nie tylko
    poczte sie trzyma.
    Jak dla mnie to takie troche bledne kolo. Moje dane maja byc w chmurze
    a u mnie na kompie i moje lacze ma byc poswiecone serwowaniu kontentu
    innym. Chyba nawet marks tego by nie wymyslil...

  • 5. Data: 2011-04-26 08:02:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Kwi, 23:49, "Andy" <a...@c...com.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy to jest wykonalne ? Jakie tam sa drivery ?
    > Czy jesli mam drivery do linuxa to na smartfonie z Androidem

    Nie wiem jak popularne smartfony ale dosyc duzo linuxow ma i obsluguje
    hosta usb.
    Zaurus, netwalker, openmoko smigaja az milo. Nawet karte graficzna na
    usb mi sie udalo podlaczyc.
    Ciekawie wyglada framebuffer uzyty jako swap ;)

    Prosty test powie ci czy dany sprzet ma hosta usb.
    -Kabelek tak zwany OTG
    -obsluga pendrajwa.
    Jesli to jest to host tez jest.
    Kwestia obslugi rs232 to kolejny krok. I z tym moze byc problem bo
    jesli sterownika nie ma fabrycznie (na 99% tak bedzie) to bedziesz
    potrzebowal poodblokowywanego systemu aby takowy tam wsadzic.

    Napisz cos wiecej o swojej potrzebie to sie cos wymysli.
    Mozesz tez rozwazyc inna platforme np. jakiegos symbola czy psiona. na
    www.pulster.de mozesz conieco poczytac o przemyslowych sprzetach. Tam
    co drugi sprzet ma czytnik kodow wiec zazwyczaj jest tez rs232.

  • 6. Data: 2011-04-26 11:07:37
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Co prawda backup poczty robi sie w sumie sam ale w chmurach nie tylko
    > poczte sie trzyma.

    No przecież każdy mail z kochanką może być ujawniony sądownie w razie
    procesu rozwodowego bez większego kłopotu.
    jest tysiące innych powodów aby nie ujawniać własnej korespondencji ani
    firmowej ani prywatnej. Tam będzie siedział policjant i od razu aresztował
    na podstawie treści maili między nastolatkami :-)
    Ja wiem, uczciwi nie maja się czego bać :-)

  • 7. Data: 2011-04-26 11:39:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >licze.
    >Co prawda backup poczty robi sie w sumie sam ale w chmurach nie

    Wskazowka dla biznesu - program szyfrujaco-backupujacy zrobic :-)

> [...]
    >a u mnie na kompie i moje lacze ma byc poswiecone serwowaniu
    >kontentu
    >innym. Chyba nawet marks tego by nie wymyslil...

    No ale widzisz - prywatny komputer tez moze ci sie zepsuc, moga go
    ukrasc, zostal w domu wylaczony, za firewallem - prywatnie to ja
    sobie taka nieformalna chmure od lat zrobilem.

    J.

  • 8. Data: 2011-04-26 13:47:43
    Od: "Andy" <a...@c...com.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > powinno pojsc ?

    >Napisz cos wiecej o swojej potrzebie to sie cos wymysli.

    Na razie to ogolnie sie zastanawiam nad podlaczniem swojego urzadzenia
    do smartfona z Androidem i zeby dzialalo na wiekszosci sprzetow.
    Nie musi byc USB.

    Moze bluetooth ? czy kazdy smartfon ma bluetootha
    i odpowiedni profil, zeby przesylac dane
    Jaki profil by musial miec ?
    SPP ?

    Jakie sa jeszce sposoby, ze by cos przeslac bluetoothem ?

    Ja sie pare lat temu bawilem i na SPP sie zatrzymalem w rozwoju :)

    Mam do przeslania powiedzmy 200-300 KB z zewnetrznego urzadzenia
    i chce to zlapac aplikacja na smartfonie.
    Chcialbym w miare mozliwosci, zeby dzialalo na kazdym
    gdzie jest Android.

    --
    Andrzej

  • 9. Data: 2011-04-26 13:48:38
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:36f386b4-c53f-4262-878a-a9e530d9b0c6@
    h38g2000yqn.googlegroups.com...

    > Wskazowka dla biznesu - program szyfrujaco-backupujacy zrobic :-)

    No ale wlasnie wysylamy dane w chmure zazwyczaj w formie otwartej.
    A zrobienie backupu z lokalnych danych w chmure jest trywialne wiec
    nie to mam na mysli.

    > No ale widzisz - prywatny komputer tez moze ci sie zepsuc, moga go
    > ukrasc, zostal w domu wylaczony, za firewallem - prywatnie to ja
    > sobie taka nieformalna chmure od lat zrobilem.

    Ale na to masz wplyw. I wiesz czy zrobiles backup czy nie.
    No i swoje dane zazwyczaj w jakis sposob mozesz ugryzc zeby
    zbackupowac.
    A jak masz dane w chmurze to wydobycie ich stamtad moze byc
    problematyczne.
    Zgrac sobie swoja aktywnosc z naszej klasy czy fejsbuka?
    Niby sie da ale czasem moze to byc makabra.

  • 10. Data: 2011-04-26 13:51:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Kwi, 15:47, "Andy" <a...@c...com.pl> wrote:
> [...]
    > i chce to zlapac aplikacja na smartfonie.
    > Chcialbym w miare mozliwosci, zeby dzialalo na kazdym

    Wlasnie o to mialem zapytac w kolejnym kroku.
    Oprogramowanie modulowego BT (do kupienia byle gdzie) na poziomie
    mikrokontrolera jest dosyc proste.
    Mozna calosc zestawic tak zeby po podpieciu od razu zestawial link
    "seryjny"
    Wtedy pozostanie oprogramowac w smartfonie profil "bt serial" (czy jak
    sie tam zwie) i gotowe.
    W ten sposob chcialem sobie zrobic interfejs do domowego rejestratora
    temperatury obslugujacego szyne 1-wire.
    Wtedy odczytac temperature mozna z byleczego a sciagnac dane mozna np.
    za pomoca terminala.