  • 21. Data: 2016-03-03 20:04:23
    Temat: Re: Karta SD MICRO SDHC
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-03 o 16:56, Marek pisze:
    > zglaszajacym wiecej
    >
    > Co znaczy "zgłaszającym więcej"?

    W tym negatywie sprzedawcy masz odpowiedz cytuję:

    kristofod (3) (Kupujący) Negatywny 23 lut 2016, 22:35 5948809991 Pokaż

    Nie polecam pendrivów - to są fake'i. Mój pendrive 256gb - miał tylko 13
    gb z czego 1.8gb uszkodzone, po wymianie miał 7Gb z czego 2 GB
    uszkodzone. A system zawsze pokazuje pojemnośc 245gb - tak sprytnie są
    oprogramowane! Niestety dałem się nabrać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2016-03-03 20:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 3 Mar 2016 17:15:35 +0100, "J.F."

    >Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "komputer mówi". Karta 32GB nie
    >może raportować 2^29*512 dostępnych bloków, bo niby czemu? (nie mam
    >na myśli warstwy fs)

    A niby dlaczego nie moze ?
    Karta raportuje blokow na 256GB, stosowny do tego fs jest zalozony, i
    nawet bledow przy zapisie nie ma, bo karta bledow nie zglasza, tylko
    robi modulo 32GB (moglaby tez w proznie).

    Dopiero jak zapiszesz ponad 32GB danych, to zaczynaja sie klopoty z
    odczytem.

    I nie wiem - sprzedawcy, producenci tzn oszusci, hurtownicy,
    producenci nieswiadomi - np chcieli wyprodukowac 256G, ale ktos
    pomylil magazynek z chipami i zamontowali 32GB ...

    Teraz to nie wiem, ale byl wysyp takich - 32GB a naprawde 4 czy 8.

    Co ciekawe - jeden taki na allegro sprzedawal, zwroty przyjmowal ... i
    dalej sprzedawal.
    Zawsze sie znajdzie jakis klient, co kupi i nie sprawdzi od razu ?
    Albo bedzie bedzie narzekal ze karta mu sie zepsula, a paragon zgubi
    czy przyjmie ze zrozumieniem - rok byla dobra, taki teraz szajs robia.

    J.

  • 23. Data: 2016-03-03 20:53:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Inaczej: sugerujesz, że sprzedawca generuje na karcie fs raportujący
    > fizycznie więcej niż ma karta? Pierwsza lub kolejna próba zapisu
    > czegokolwiek na takim fs skończy się błędem "access beyond end of device".

    A wcale nie. Gorzej. Może ci podstawić całą pojemność, lecz fizycznie, będą
    w tym jedynie "grosze". Osobiście, temi rencamy macałem dwa pędraki, które
    znajomy kupił na jakiejś wycieczce w Kanadzie i cuś-się-schrzaniło. Peniski
    były ledwie po jednym gigu, ładnie zroione, dość prosto, acz jednak
    elegancko w blisterki zapakowane i znajomy na jeden z nich zgrał zrobione
    tam zdjęcia. Jak wrócił do kraju, ze zdjęć nici. Jedynie kawałek pierwszego
    udało mi się odzyskać i to tylko dlatego, że niektóre programy zapisują
    miniaturkę zdjęcia w tym samym pliku, co zdjęcie główne. Zyskaliśmy więc
    jedno niezbyt wyraźne zdjęcie. Szczęśliwie, udało się te zdjęcia ponownie
    odebrać z Kanady via net. Wziąłem je na tapetę, te peny i się okazało, że
    sprawnej pamięci w obu jest jedynie po 128... kB. Reszta niby się
    zapisywała, lecz po odczycie były tam już same zera. Co śmieszne, mimo, że
    dobre obszary niemalże się pokrywały, jednak nie były identyczne. Żadnych
    błędów zapisu, żadnych błędów odczytu, jedynym znakiem, że coś jest nie tak,
    był bardzo spowolniony transfer na sprawnym obszarze i bardzo bardzo na
    niesprawnym (do ok. 0.2-0.3 MB/s).

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 24. Data: 2016-03-03 20:56:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    (niesprawna pamięć)
    > Są jakieś softy (nie pamiętam nazw) które ładnie detektują jakie machloje
    > zrobiono w kontrolerze.

    Np. Victoria pod Windows, test zapisu z zaptaszoną opcją DDD enable.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 25. Data: 2016-03-04 07:13:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 18:43:52 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, ponieważ kontroler mapuje sektory "modulo" albo w tych
    wyjątkowo
    > podłych wszystko > niż fizyczna pojemność ląduje w ostatnim
    sektorze.

    Ale nie da się przecie! zapisać więcej niż fizyczna pojemność i to
    wyjdzie od razu przy zapisie i próbie odczytu pow. tej pojemności!
    To miałem na myśli.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2016-03-04 07:17:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 18:41:19 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Za 28zł dostepne są przyzwoite pendrive 32GB z Auchan. Mozna więc
    > uwierzyć, że przy cenie 1zł==1GB powinno dać radę znaleźć takie
    karty sd
    > za około 30zł.

    W Rossmanie kupowałem niedawno 2GB microsd w tej cenie, to wg tej
    powyższej teorii co.mam się po nich spodziewać?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2016-03-04 07:46:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > zglaszajacym wiecej
    > Co znaczy "zgłaszającym więcej"?

    kontroler z przylutowanym 8-32gb a zaprogramowany na 256gb

    95% uzytkownikow nie zaczyna od h2testw czy innego programu
    sprawdzajacego nosnik, tylko wklada i uzywa

    o ile nie wrzuca od razu wiecej danych niz kosc ma faktycznie
    pojemnosci to problemu nie zauwaza (a biorac pod uwage predkosc
    zapisu na poziomie 1-3 MB/s to malo kto ma szanse predko sie
    zorientowac - przez pierwsza 1-3 godziny zapisu wszystko dziala
    jak powinno)

    --
    http://db.org.pl/

  • 28. Data: 2016-03-04 11:46:02
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-03-03 o 20:08, J.F. pisze:
> [...]
    > Albo bedzie bedzie narzekal ze karta mu sie zepsula, a paragon zgubi czy
    > przyjmie ze zrozumieniem - rok byla dobra, taki teraz szajs robia.

    I przyjdzie na p.m.e narzekać, że przez ROHS i montaż powierzchniowy
    współczesne urządzenia są takie nietrwałe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2016-03-04 11:49:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 07:13, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Ale nie da się przecie! zapisać więcej niż fizyczna pojemność i to
    > wyjdzie od razu przy zapisie i próbie odczytu pow. tej pojemności! To

    Ale dlaczego? Zapisze wyżej to zmapuje mu w pamięci niżej. Jeśli będzie
    się przy czytaniu odwoływał do tego adresu wyżej do odczyta to co przed
    chwilą zapisał. Dopiero gdy sięgnie po stare pliki to okaże się, że nie
    mają spójności bo część sektorów ma zapisane coś innego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2016-03-04 13:43:41
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > wyj?tkowo
    > sektorze.
    >
    > Ale nie da si? przecie! zapisa? wi?cej ni? fizyczna pojemno?? i to
    > wyjdzie od razu przy zapisie i pr?bie odczytu pow. tej pojemno?ci!
    > To mia?em na my?li.

    Oczywiscie oszustowo wyjdzie jak zapiszesz cala karte i sprawdzisz
    odczyt. Ale malo kto to robi... Jak tylko losowo zapiszesz
    pare sektorow w przypadkowych miejscach to z duzym prawdopodobienstwem
    niczego nie zauwazysz.

    --
    Waldek Hebisch