  • 1. Data: 2010-01-16 11:45:33
    Temat: Karta SDHC do krecenie filmow HD (panasonic FZ28), wymagana szybkosc
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam
    mam panasonica FZ28, kreci on filmy w 1280x720 pikseli 30 klatek
    Jakie sa wymagania co do szybkosci karty jezeli chodzi o krecenie w
    tej rozdzielczosci? Jak to przeliczyc? (jaki jest bitrate/s ????) -
    aparat zapisuje w movach (nie wiem jakim kodekiem itp)
    Widze, ze karty sa poklasyfikowane na klasy szybkosci (class 4,6 czy
    10) - od jakiej klasy predkosci moge byc pewny ze aparat przerwie
    nagrywanie jedynie w momencie braku miejsca a nie braku wystarczajacej
    predkosci?
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-01-16 12:03:28
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <9...@m...go
    oglegroups.com>,
    Przemek nabazgrał:
    > mam panasonica FZ28, kreci on filmy w 1280x720 pikseli 30 klatek
    > Jakie sa wymagania co do szybkosci karty jezeli chodzi o krecenie w
    > tej rozdzielczosci? Jak to przeliczyc?

    W instrukcji stoi. W przypadku ZX-1 mojej mamy jest to 10MB/s.

    > od jakiej klasy predkosci moge byc pewny ze aparat przerwie
    > nagrywanie jedynie w momencie braku miejsca a nie braku wystarczajacej
    > predkosci?

    Ze względu na przepisy podatkowe przerwie po 15 minutach, niezależnie od
    miejsca. Do tego dzięki użyciu FAT i tak przerwałby w momencie osiągnięcia
    przez plik 4GB.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Ile tych palców?!

  • 3. Data: 2010-01-16 18:27:27
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Przemek napisał:
> [...]
    > Jakie sa wymagania co do szybkosci karty jezeli chodzi o krecenie w
    > tej rozdzielczosci? Jak to przeliczyc? (jaki jest bitrate/s ????) -

    Nagraj fragment i sprawdź we właściwościach pliku programem do
    odtwarzania.

    m.
    --
    Do stu tysięcy syfilitycznych kaczorów!

  • 4. Data: 2010-01-16 19:29:20
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

    Ja mogę dodać, że Sandisk Ultra II 8GB c4 mi nie przycina.
    - Szybkość zapisu: 9 MB/s, szybkość odczytu: 15 MB/s
    Z instrukcji obsługi:
    Filmy mogą być zapisywane w sposób ciągły do rozmiaru 2 GB.Wyświetlany
    jest wyłącznie czas maksymalny dostępny czas nagrywania dla rozmiaru
    pliku do 2 GB.
    4:38 min filmu 1280x720 zajmuje 761MB

  • 5. Data: 2010-01-17 00:56:04
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    l...@l...localdomain napisal:
    > Ze względu na przepisy podatkowe przerwie po 15 minutach, niezależnie od
    > miejsca. Do tego dzięki użyciu FAT i tak przerwałby w momencie osiągnięcia
    > przez plik 4GB.

    Hm, Canon G10 krecil non stop ponad 30 minut.
    Kupiony w Polsce.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-17 08:10:13
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hitn74$26f$2@srv.cyf-kr.edu.pl>,
    Jacek_P nabazgrał:

    > Hm, Canon G10 krecil non stop ponad 30 minut.
    > Kupiony w Polsce.

    Może więc, skoro to aparat z górnej półki, w ramach jego ceny
    zapłaciłeś wyższą daninę należną za kamery?

  • 7. Data: 2010-01-17 10:46:26
    Od: Przemek <p...@g...com>

    witam
    nakrecic na probe nie moge bo opcja krecenia w wyzszych rozdz nie jest
    dostepna pryz zapisie na wewn pamieci.
    Jezeli dobrze doczytalem do class 4 oznacza ze zapis jest 4mb , class
    6 ze 6 a class 10 ze 10mb. Co ciekawe kupa kart ma class 6 (a nawet i
    4) i w specyfikacji/reklamowce jest jak byk transfer przy zapisie 10
    czy czesto i wiecej. Jezeli chinskie karty pamieci maja tak prawdziwe
    oznaczenia jak chinskie akumulatorki (dumne 2400 ah przy czym realnie
    chzba z max 600) to pytanie jest jak najbardziej aktualne.. jak
    rozpoznac karte, ktora powinna wyrobic - musi byc class 10 czy class 6
    z oznaczeniem "zapis do nastu mb/s" powinna styknac?
    W reklamowkach FZ28 (latwo sprawdzic w auckjach, sklepach
    internetowych itp) stoi jak bym, ze dlugosc filmu ograniczona jest
    tylko wielkoscia pamieci (tak stoi w reklamowkach zestawow aparat +
    karta 4giga)... troche zawod bedzie jak w HD wyjdzie mi zapis niecale
    10min lecz juz widze ze przy tych rozmiarach pliku na zapis 1h
    krecenia w HD chych worek kart pamieci bym potrzebowal (ciekawe jak to
    rozwiazano w kamerach cyfrowych na karty... wydajniejsze kodeki?)
    Mozliwe tez ze aparaty (ten czy inne) byly sprzedawane z roznymi
    softami (z zalezonosci od kraju docelowego, pierwsze/poprawione itp) i
    zaleznie od tego roznie jest z kreceniem w tym samym (prawie) modelu
    Wyjdzie w praniu.
    Karte bede chcial kupic 16giga, na krecenie w HD to fikcja ale
    rozdzielczosc stopien nizej 9cos okolo DVD) to juz troche zalapie (i
    wyjdzie te 15min < 2 giga)
    Moze tez byc tak (teoretycznie - jak rozwiazanie) ze aparat dzieli
    film w locie na pliki (bo np osiagnal 4giga) i krecisz do bolu ale
    plikow wyjdzie n.
    Przycinanie do 15min nie jest bolesne jak filmuje sie zdmuchiwanie
    swieczek na torcie przez dziecko + sto lat ale krecic wesele juz
    raczej sie nie da
    Teraz kupilbym chyba cos tanszego co nie musi krecic w HD bo to chyba
    jednka tylko bajer (chyba ze nagle pojawia sie tanie karty 128 giga
    albo superwydajne kodeki )
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2010-01-17 12:33:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemek" 9...@c...goog
    legroups.com

    > Jezeli dobrze doczytalem do class 4 oznacza ze zapis jest 4mb , class
    > 6 ze 6 a class 10 ze 10mb.

    Class 4 to co najmniej 4 MB/s -- może być i 40 MB/s, ale te 4 na pewno. :)

    > Co ciekawe kupa kart ma class 6 (a nawet i
    > 4) i w specyfikacji/reklamowce jest jak byk transfer przy zapisie 10
    > czy czesto i wiecej.

    I nie ma tu niczego złego. 10 to więcej niż 4.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' http://eneuel.comyr.com o.`.,

  • 9. Data: 2010-01-18 09:03:05
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Uzytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > 10) - od jakiej klasy predkosci moge byc pewny ze aparat przerwie
    > nagrywanie jedynie w momencie braku miejsca a nie braku wystarczajacej
    Powinny wystarczyc karty class 6.
    Nagrywanie zostanie przerwane po okolo 7 minutach - pliki MOV nie moga byc
    wieksze niz 2GB.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 10. Data: 2010-01-18 09:29:23
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Uzytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > 6 ze 6 a class 10 ze 10mb. Co ciekawe kupa kart ma class 6 (a nawet i
    > 4) i w specyfikacji/reklamowce jest jak byk transfer przy zapisie 10
    Class 2,4,6 itd. oznacza gwarantowana predkosc zapisu w trybie ciaglym
    (odpowiednio 2MB/s, 4MB/s, 6 MB/s, itd.)

    Karty moga osiagac chwilowe(!) transfery znacznie wieksze co producenci chetnie
    wykorzystuja w reklamie.

> [...]
    > rozpoznac karte, ktora powinna wyrobic - musi byc class 10 czy class 6
    > z oznaczeniem "zapis do nastu mb/s" powinna styknac?
    Oznaczenia class powinny byc zgodne ze stanem faktycznym, natomiast te
    maksymalne transfery w tanszych kartach nie zawsze bedz przydatne.

> [...]
    > krecenia w HD chych worek kart pamieci bym potrzebowal (ciekawe jak to
    > rozwiazano w kamerach cyfrowych na karty... wydajniejsze kodeki?)
    Kupujesz 16 GB class 6 (moze byc cos z tanszych kart za 100 zl) i na godzine
    krecenia wystarczy.

    > Moze tez byc tak (teoretycznie - jak rozwiazanie) ze aparat dzieli
    > film w locie na pliki (bo np osiagnal 4giga) i krecisz do bolu ale
    > plikow wyjdzie n.
    Granica jest 2GB. Aparat automatycznie nie dzieli, musisz rozpoczynac nowe
    ujecia.
    W HD bedzie to co okolo 7 minut, w WVGA okolo 15 minut.

    > Przycinanie do 15min nie jest bolesne jak filmuje sie zdmuchiwanie
    > swieczek na torcie przez dziecko + sto lat ale krecic wesele juz
    > raczej sie nie da.

    Ja dla mnie to kamery do wesel powinny miec sprzetowe, nie do zlamania
    ograniczenie na ujecia maksymalnie do 3 minut :-D
    3 minuty na ujecie to az nadto, aby zmontowac nie dluzszy niz pólgodzinny film z
    kilkunasto-kilkudziesieciominutowymi scenami.

    Pozdrawiam
    Wojtek