  • 1. Data: 2012-07-28 12:45:25
    Temat: Kidnel 3 - uruchomienie bez wyświetlacza?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W moim Kindle 3 pękł wyświetlacz. Nie wiem kiedy, nie wiem jak.
    Urządzenie leżało w torbie przez jakieś dwa tygodnie, nie zaliczyło
    upadku ani uderzenia (ani samo, ani razem z całą torbą) o którym bym
    wiedział. Po prostu pewnego dnia wyjąłem go, żeby poczytać, a ekran nie
    działa w całości, większość powierzchni pokrywają paski.

    Rozkręciłem go zgodnie z instrukcją i faktycznie - od tyłu, na
    lustrzanej powierzchni wyświetlacza widać wielkie pęknięcie...

    Wyświetlacz wymontowałem, resztę złożyłem (żeby żadna część się nie
    zgubiła) bez zakładania baterii.

    Teraz mam pytanie. Czy brak wyświetlacza stworzyłby jakieś zagrożenie
    dla elektroniki, gdybym chciał włożyć baterię i podłączyć urządzenie do
    komputera celem sprawdzenia poprawności działania i przegrania książek
    na dysk?

  • 2. Data: 2012-07-28 20:01:43
    Temat: Re: Kidnel 3 - uruchomienie bez wyświetlacza?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > dla elektroniki, gdybym chciał włożyć baterię i podłączyć urządzenie do
    > komputera celem sprawdzenia poprawności działania i przegrania książek

    Było nie grzebać, Amazon wymienia tak uszkodzone urządzenia od ręki. Co
    do pytania to nie jestem pewien, nie widziałem nigdzie specyfikacji
    ekranów e-ink więc przypuszczam że idzie na nie wysokie napięcie które
    niczym nie obciążone może coś upalić.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-07-28 20:04:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-07-28 20:01, AlexY pisze:

    > Było nie grzebać, Amazon wymienia tak uszkodzone urządzenia od ręki.

    Nic mi to nie daje. Nawet oryginalnego pudełka znaleźć nie mogę... :/
    Co do drugiego pytania, to podpiąłem chwilowo uszkodzony ekran, na
    chwilę, żeby zgrać książki.

    O wysokim napięciu nic mi nie wiadomo.

  • 4. Data: 2012-07-29 00:41:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    > Nic mi to nie daje. Nawet oryginalnego pudełka znaleźć nie mogę... :/

    Nie jest wymagane o ile mi wiadomo, no ale cóż, po ptakach.

    > Co do drugiego pytania, to podpiąłem chwilowo uszkodzony ekran, na
    > chwilę, żeby zgrać książki.
    >
    > O wysokim napięciu nic mi nie wiadomo.

    Jest używane do obracania kulek, nie wiem ile i nie wiem czy
    przetwornica jest na samym LCD, jak pisałem nie widziałem PDF'a więc
    strzelam na ślepo.

  • 5. Data: 2012-07-29 13:51:22
    Od: Portal <m...@t...poczta.onet.pl>

    On 07/29/2012 12:41 AM, AlexY wrote:

    > Jest używane do obracania kulek, nie wiem ile i nie wiem czy
    > przetwornica jest na samym LCD, jak pisałem nie widziałem PDF'a więc
    > strzelam na ślepo.

    Z tym "wysokim" napięciem to ciut przesadzasz, +/- 15V raptem:
    http://www.sidchapters.org/ba/Archives/2011/ePaper%2
    0Sri%20Peruvemba%20SID%20Bay%20Area%20April%2020%202
    011.pdf

    Pozdr
    Portal

  • 6. Data: 2012-07-29 19:47:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Portal napisał:

    > Z tym "wysokim" napięciem to ciut przesadzasz, +/- 15V raptem:
    > http://www.sidchapters.org/ba/Archives/2011/ePaper%2
    0Sri%20Peruvemba%20SID%20Bay%20Area%20April%2020%202
    011.pdf

    30V to już sporo, pamiętam problemy z telefonem SE V630 bodajże w którym
    paliła się zenerka zabezpieczająca linię podświetlenia jeśli się go
    odpaliło bez klawiatury, a tam raptem 10V było.

  • 7. Data: 2012-07-29 20:27:39
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-07-28 20:04, Atlantis pisze:

    > Nic mi to nie daje. Nawet oryginalnego pudełka znaleźć nie mogę... :/

    przede wszystkim skontaktuj się na czacie z serwisem gwarancyjnym
    amazona. Jeśli miałeś go zarejestrowany to Ci powiedzą, czy załapiesz
    się na wymianę bezpłatną czy nie. Jeśli nie, to być może dostaniesz
    propozycję zakupu nowego po obniżonej cenie. Jeśli i to zawiedzie, to
    gdzieś na stronie www.swiatczytnikow.pl był opis gdzie i za ile można
    zamówić taki wyświetlacz i jak go samemu wymienić.
    --
    Pozdr.
    Michał