  • 251. Data: 2018-06-07 10:05:40
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5b184b35$0$678$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale jest to jest zasada ogólna, która obowiązuje tylko wtedy, kiedy znaki
    > i sygnały drogowe oraz inne zapisy nie stanowią inaczej.
    >
    > Dodatkowy zapis, który zmienia to pierwszeństwo na rzecz rowerzystów to
    > Art. 27 Pkt. 1

    Zasada ogólna obowiązuje wszystkich kierowców, o ile znaki nie stanowią
    inaczej - rowerzystów też to obowiązuje.

    Art. 27.1 dotyczy rowerzystów znajdujących się NA PRZEJEŹDZIE.
    Pierwszeństwo rowerzysty, zanim wjedzie na przejazd, określają znaki,
    lub zasada ogólna.

  • 252. Data: 2018-06-07 10:49:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 6, 2018 at 11:04:52 PM UTC+2, Akarm wrote:

    > Przykro to napisać, ale widocznie jestem niedorozwinięty, albowiem nie
    > potrafię sobie wyobrazić przejazdu rowerowego, na którym wjeżdżający
    > rower może mieć jakikolwiek pojazd po prawej stronie. Ale liczę, że mnie
    > oświecisz i już przestanę być takim głąbem. Bo to naprawdę wstyd... :(

    Przejazd przez jezdnie jednokierunkowa o szerokosci ~samochodu, gdy ruch jest
    dozwolony z prawej na lewo patrzac z pozycji rowerzysty ;)

    WS

  • 253. Data: 2018-06-07 11:19:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-07 o 10:49, WS pisze:

    > Przejazd przez jezdnie jednokierunkowa o szerokosci ~samochodu, gdy ruch jest
    dozwolony z prawej na lewo patrzac z pozycji rowerzysty ;)

    Na to nie wpadłem. :D
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 254. Data: 2018-06-07 12:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Być może, ale większości z nich ponosi fantazja, szpan,
    > przeświadczenie o swoich umiejętnościach oraz nieśmiertelności.

    Ze wzlgedu na zła wole czy brak wiedzy, umiejetnosci i doswiadczenia?

    > Jeżeli zostanie udowodnione, że to z powodu błędów infrastruktury
    > jak najbardziej.

    Aha, czyli za miejsca potencjalnie niebezpieczne nie?
    Tylko jak juz ktos zginie?
    A kierowców nawet za sytuacje potencjalnie niebezpieczne?

    > Nic tak kierowcy nie nauczy jak bycie pieszym :)

    Znasz kierowce ktory nie jest pieszym?

    > Masz do tego prawo, a nawet jesteś zobligowany PoRD
    >
    > Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    > prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    > ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość
    > odmiennego ich zachowania.
    >
    > Chodzi oczywiście o zapis: "... chyba że okoliczności wskazują na
    > możliwość odmiennego ich zachowania."
    > To jest ta niepisana "zasada ograniczenia zaufania"

    Nie, to jest zdrowy rozsadek :)

    > Ale ten "zdrowy rozsądek" można zawrzeć w PoRD.

    Jak dla mnie to nie musi być.
    Ktos albo jest rozsadny albo nie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 255. Data: 2018-06-07 13:13:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-07 o 09:18, Miroo pisze:

    > I nic tak nie nauczy pieszego (i rowerzysty) jak bycie kierowcą :)
    >
    > Wtedy do takiego pieszego/rowerzysty dociera, że z samochodu wcale nie
    > widać tak dobrze jak się wydaje (widzę samochód != kierowca widzi
    > mnie), zwłaszcza w nocy.
    >
    > Zawsze warto "ubrać się w cudze buty", żeby poznać inny punkt widzenia.
    >
    > Pozdrawiam

    Dużo jeżdżę samochodem po mieście, bo taki mam charakter pracy. Ale
    także jeździłem i jeżdżę od czasu do czasu rowerem, także poruszam się
    pieszo. Stąd moje wnioski.

    Wymuszenia na przejeździe rowerowym są dość częste. Brak zachowania
    odpowiedniej odległości od rowerzysty podczas wyprzedzania. Zajmowanie
    przez samochody pasów rowerowych wyznaczonych na jezdni. Zatrzymywanie
    się kierowców na przejazdach rowerowych, uniemożliwiające przejazd
    rowerzystom. Raz nawet byłem świadkiem jak idiota kierowca chciał pobić
    rowerzystę na przejeździe dla rowerów na skrzyżowaniu bez sygnalizacji.
    Wszystko przez to, że czekając w kolejce do przejazdu przez skrzyżowanie
    wpakował się rowerzyście na przejazd, kiedy ten już znajdował się na tym
    przejeździe. Rowerzysta próbując ominąć to auto wjechał na przejście dla
    pieszych, ale się zachwiał, delikatnie,  otarł zderzak tego samochodu
    pedałem i podparł się nogą o zderzak czy o maskę, bo dwaj kretyni
    pozostawili mu z pół metra między samochodami.  Niestety obok było
    przejście i na tym przejściu stał inny kierowca debil choć nie miał
    prawa tam stać. Powinien był czekać przed przejściem i przejazdem dla
    rowerów, aż się zwolni miejsce za tym przejściem i przejazdem. Zmusił
    pieszych do czekania przed przejściem dobre 2-3 minuty, bo to
    skrzyżowanie jest dość trudne do wyjazdu z tej drogi w godzinach
    szczytu. W końcu zaczął szarpać rowerzystę i straszyć że wezwie policję.
    Gdyby nie moja interwencja i tłumaczenie debilowi z samochodu, że to on
    jest winnym i przyjedzie policja nałoży na niego mandat to byśmy tam
    stali dłużej, aż do przyjazdu policji. Cała ta szarpanina i wyzwiska pod
    adresem rowerzysty trwały prawie 10 minut. Kierowcy czekający za tym
    debilem, aż zaczęli się wkur.... i trąbić. Dwóch czy trzech kierowców
    przyłączyło się do mnie i debil odpuścił.

    Oczywiście grzechy są także i po stronie rowerzystów. Nawet dzisiaj
    młody rowerzysta przemknął przede mną mając czerwone światło na
    skrzyżowaniu z ruchem kierowanym sygnalizacją świetlną. Żeby było
    ciekawiej to jeszcze urządził sobie slalom między pieszymi oczekującymi
    na zielone światło. Jechał dość szybko i brawurowo. W ostatnim momencie
    zdążyłem wyhamować.

    Często rowerzyści jeżdżą nocą bez oświetlenia. Nierzadko 2-3 osoby obok
    siebie - zwłaszcza takie widoki się spotyka pomiędzy wsiami na
    nieoświetlonych drogach. Jazda jezdnią, kiedy obok jest droga rowerowa.

  • 256. Data: 2018-06-07 13:27:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-07 o 12:59, Budzik pisze:

    > Ze wzlgedu na zła wole czy brak wiedzy, umiejetnosci i doswiadczenia?

    Myślę, że wszystkiego po trochę, a najbardziej z powodu braku wyobraźni
    i niezrozumienie PoRD.

    > Aha, czyli za miejsca potencjalnie niebezpieczne nie?
    > Tylko jak juz ktos zginie?
    > A kierowców nawet za sytuacje potencjalnie niebezpieczne?

    To Ty tak twierdzisz.

    > Znasz kierowce ktory nie jest pieszym?

    Znam i to wielu, którzy do kiosku lub sklepu 50-100m od domu jadą autem.
    A jak im się odbierze PJ to będą musieli więcej chodzić, choć znam nawet
    takich, którzy jeździli samochodem służbowym, prawie codziennie po
    kielichu i prywatnym do pracy i po okolicach.

    > Jak dla mnie to nie musi być.
    > Ktos albo jest rozsadny albo nie...

    Ale spora część społeczeństwa nie kierują się "zdrowym rozsądkiem". Jak
    nie będą czuli bata na d... to nic im nie przemówi do rozsądku.

    Masz nawet przykład na tej grupie jakie jest podejście co niektórych.
    Nawet przeinaczają PoRD żeby tylko wytłumaczyć swoje zachowania na drodze.

  • 257. Data: 2018-06-07 13:52:43
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-06-07 o 13:13, Uzytkownik pisze:
    > Często rowerzyści jeżdżą nocą bez oświetlenia. Nierzadko 2-3 osoby obok
    > siebie - zwłaszcza takie widoki się spotyka pomiędzy wsiami na
    > nieoświetlonych drogach. Jazda jezdnią, kiedy obok jest droga rowerowa.

    Tak po prawdzie łatwiej jest znaleźć kierowcę, który świadomie nie łamie
    przepisów ruchu drogowego, niż takiego rowerzystę. Głównie wynika to z
    infrastruktury niedopasowanej do ruchu rowerowego, ale i poczucia
    bezkarności i zwykłego buractwa, jakiego wśród kierowców też jest mnóstwo.
    Znacie rowerzystę, który nigdy nie jechał po chodniku (gdzie nie wolno),
    nie przejeżdżał przejściem dla pieszych, zawsze sygnalizuje zmianę
    kierunku, itp?

    Pozdrawiam

  • 258. Data: 2018-06-07 14:14:53
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Zatrzymywanie się kierowców na przejazdach rowerowych, uniemożliwiające
    > przejazd rowerzystom.

    Korona z glowy nie spadnie rowerzyscie, jeżeli objedzie samochód;
    pod warunkiem, że ten samochód jest pierwszy przed skrzyżowaniem,
    bo juz następne nie powinny blokować przejścia/przejazdu.

  • 259. Data: 2018-06-07 18:59:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Myślę, że wszystkiego po trochę, a najbardziej z powodu braku
    > wyobraźni i niezrozumienie PoRD.

    Ok, czyli zgadzamy sie, ze winne jest szkolenie... a nie brak drakonskich
    kar...?

    > To Ty tak twierdzisz.

    Ale co twierdze?
    Jeżeli mamy wymuszenie pt przejechałem a pieszy sie cofnał, to nic sie
    nie stało ale sytuacja była potencjalnie niebezpieczna.
    Pytam wiec dlaczego kierowce chcesz drakonsko karac juz za taki czyn ale
    wykonawce czy innego inzyniera ruchu dopiero wtedy kiedy na zle wykonanym
    przejezdzie ktos ulegnie wypadkowi...?

> [...]
    > znam nawet takich, którzy jeździli samochodem służbowym, prawie
    > codziennie po kielichu i prywatnym do pracy i po okolicach.

    Nawet taka osoba raz czy drugi wystepuje w roli pieszego - inaczej sie
    nie da.

    Co do znajomych co codziennie po kielichu... nasuwa sie pytanie - i co z
    tym zrobiłes?

    > Ale spora część społeczeństwa nie kierują się "zdrowym rozsądkiem".
    > Jak nie będą czuli bata na d... to nic im nie przemówi do rozsądku.

    Przeczysz sam sobie.
    Kilka linijek wczesniej przyznałes ze to nie zła wola a nrak zrozumienia
    PoRD.
    Wiec szkolenie szkolenie, uswiadamianie powinny dac gigantyczne skutki!

    > Masz nawet przykład na tej grupie jakie jest podejście co
    > niektórych. Nawet przeinaczają PoRD żeby tylko wytłumaczyć swoje
    > zachowania na drodze.

    Bo byc moze nie rozumieja ze droga to nie tor wyscigowy. Jeszcze.
    Trzeba szkolic, uswiadamiac i bedzie ok.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 260. Data: 2018-06-07 21:29:18
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-03 23:30, Akarm wrote:

    > Być może jeszcze długo będzie pokutowało takie myślenie w Polsce, dopóki
    > nie wyzdychają wszystkie zakompleksione kmiotki, muszące jakoś
    > zrekompensować sobie swoje miniaturowe siurki. To chyba potrwa kilka
    > pokoleń... :(

    Może rozwiń tą myśl? Bo co ma piernik do wiatraka?

    No i niby czemu rowerzyści maja mieć pozwolenie na stwarzanie zagrożenia
    w ruchu?

    Jakoś to wyjaśnisz bez odwoływania się do swojego przyrodzenia?

    --
    mk4