  • 1. Data: 2009-10-27 11:25:43
    Temat: Kilka płyt głównych ATX z jednego zasilacza
    Od: Zenek <l...@l...lon>

    Witam,

    Chciałem sobie (dla sportu, zabawy i edukacji) zbudować "klaster"
    składajacy się z kilku płyt głównych PC i chciałbym zasilić to prądem z
    jednego zasilacza - oczywiscie takiego, żeby dostarczył odpowiedni prąd dla
    wszystkich.

    Ponieważ mam płyty tylko ATX to czy jest w ogóle możliwe żeby jeden zasilacz
    ATX-owy zasilił prawidłowo kilka takich płyt nic nie pogryzło się w logice
    płyty i zasialcza? Może są jakieś magiczne zworki albo sposoby na oszukanie
    płyt i zasialcza?

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 2. Data: 2009-10-27 13:33:23
    Temat: Re: Kilka płyt głównych ATX z jednego zasilacza
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > ATX-owy zasilił prawidłowo kilka takich płyt nic nie pogryzło się w logice
    > płyty i zasialcza? Może są jakieś magiczne zworki albo sposoby na

    http://www.wikihow.com/Convert-a-Computer-ATX-Power-
    Supply-to-a-Lab-Power-Supply

  • 3. Data: 2009-10-27 14:00:04
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message

    > http://www.wikihow.com/Convert-a-Computer-ATX-Power-
    Supply-to-a-Lab-Power-Supply

    chyba nie o to chodzilo autorowi wątka.

    Wydaje mi się ze powinno zadziałać ale nie możesz brać pod uwagę tylko
    całkowitej mocy zasilacza ale również wydajność prądową poszczególnych
    napięć.

    c.

  • 4. Data: 2009-10-27 14:30:31
    Od: gary <g...@c...pl>

    qlphon pisze:

    > http://www.wikihow.com/Convert-a-Computer-ATX-Power-
    Supply-to-a-Lab-Power-Supply

    przy okazji podłączę się z innym pytaniem
    Czy można stosunkowo prosto przerobić zasilacz ATX lub inny serwerowy (o
    większej mocy) na zasilacz laboratoryjny z pełną regulacją od zera.
    Oczywiście nie chodzi mi o dokładanie ogromnego tranzystora mocy i
    wytracania napięcia na radiatorze, tylko o wykorzystanie oryginalnego
    elementu kluczującego zasilacza.

  • 5. Data: 2009-10-27 16:23:51
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    http://www.modding-faq.de/moddingfaq/atx-stecker/9_A
    TX-Stecker_(24-Pin).gif

    zwierasz pin 16 do masy i zasilacz startuje a potem to nawet możesz zasilać
    lokomotywę, do czasu upalenia zasilacza.

    --
    VSS

  • 6. Data: 2009-10-27 20:29:12
    Od: Konop <k...@g...pl>

    VSS pisze:
    > http://www.modding-faq.de/moddingfaq/atx-stecker/9_A
    TX-Stecker_(24-Pin).gif

    > zwierasz pin 16 do masy i zasilacz startuje a potem to nawet możesz zasilać
    > lokomotywę, do czasu upalenia zasilacza.

    A czy ktoś jest w stanie autorowi wątku powiedzieć jak sterowany jest
    ten pin przez płytę główną?? Bo wiesz, zewrzeć go do masy można, nie
    podłączyć do żadnej płyty i będzie chodzić :). Jeśli autor chce, aby
    była jakaś kontrola, to musiałby wiedzieć jak to działa (pewnie Open
    Colector, ale nigdy nie wiadomo...). Sądzę, że o to autor chciał zapytać
    (czy może te piny ze wszystkich płyt połączyć równolegle czy nie), ale o
    to nie zapytał ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-10-27 23:16:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Konop pisze:

> [...]

    > Colector, ale nigdy nie wiadomo...). Sądzę, że o to autor chciał zapytać
    > (czy może te piny ze wszystkich płyt połączyć równolegle czy nie), ale o

    IMHO lepiej jest nie podłączać tego pinu do żadnej z płyt, ale za to
    wyciągnąć oddzielnie do ładnego przycisku włączającego całą szafę / klaster.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-10-28 09:59:05
    Od: Zenek <l...@l...lon>

    Dnia 27.10.2009 Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał/a:

    TX-Stecker_(24-Pin).gif

    > IMHO lepiej jest nie podłączać tego pinu do żadnej z płyt, ale za to
    > wyciągnąć oddzielnie do ładnego przycisku włączającego całą szafę / klaster.

    Włąśnie o to dokładnie "autorowi" (czyli mi :-) chodziło.

    Czyli trzeba zrobić tak:
    1. Pin 16 do masy.
    2. Kable zasilające zrównoleglić do każdej płyty oddzielnie.
    3. Druty z płyt na pin 16 - poucinać.

    Dobrze zrozumiałem?

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 9. Data: 2009-10-28 17:15:55
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    dokładnie tak

    --
    VSS http://vss.pl
    PZK - Piraci Z Karaibów

  • 10. Data: 2009-10-29 08:53:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 15:30:31 +0100, gary napisał(a):

    > Czy można stosunkowo prosto przerobić zasilacz ATX lub inny serwerowy (o
    > większej mocy) na zasilacz laboratoryjny z pełną regulacją od zera.

    Można coś tam zrobić. W necie są opisy. Ale to się nie nadaje na zasilacz
    laboratoryjny ze względu na duży poziom generowanych zakłóceń. No i dosyć
    trudno zrobić tam regulowany próg odcięcia prądu. Owszem, ładowarkę do aku
    to można z tego zrobić.
    --
    Jacek