  • 1. Data: 2010-02-13 15:11:17
    Temat: Kilka pytań odnośnie kolizji i ubezpieczalni
    Od: Kartofel <c...@g...com>

    Witam
    Spowodowałem niewielką kolizję kilka dni temu. Cofając przy parkingu
    nie zauważyłem że za mną zatrzymało się auto i zahaczyłem hakiem
    holowniczym o jego przedni zderzak pwodując otarcie lakieru poniżej
    reflektora i pęknięcie wystającego fragmentu zderzaka (jakies 4cm).
    Mniejsza o szkody ale mam pytanie odnosnie konsekwencji u
    ubezpieczyciela.
    Rozumiem że strace 10% zniżek? Na jak dlugo ? na rok, na dwa? Czy
    oprocz przeslania papierow opisujących kolizje i moich danych do
    mojego ubezpieczyciela będę musiał jeszcze przerabiać jakieś
    formalności ?
    Czy jesli mam kilka pojazdów ubezpieczonych w roznych TU to znizki
    przepadają u wszystkich czy tylko u tego w ktorym ubezpieczony był
    feralny pojazd? Teoretycznie mógłbym sie nie przyznac u pozostałych ze
    mialem szkode.
    Sorry za może glupie pytania ale przez 15 lat za kólkiem to moja
    pierwsza tego typu przygoda.

  • 2. Data: 2010-02-13 16:56:40
    Temat: Re: Kilka pytań odnośnie kolizji i ubezpieczalni
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 06:11:17 -0800 (PST), Kartofel wrote:
    >Rozumiem że strace 10% zniżek? Na jak dlugo ? na rok, na dwa?

    Zalezy od ubezpieczyciela.
    Ale raczej nie wiecej niz 10-20%, i co rok mniej.

    Gorzej jak ktos jest mlodym kierowca, niby traktuja go podobnie,
    ale w rezultacie placi przez pare lat 20% wiecej [bo zamiast wieksza
    znizke ma mniejsza]. Ktos kto mial 60% odzyskuje po roku czy dwoch.

> [...]
    >przepadają u wszystkich czy tylko u tego w ktorym ubezpieczony był
    >feralny pojazd? Teoretycznie mógłbym sie nie przyznac u pozostałych ze

    Jesli chodzi o OC to nie musisz sie nieprzyznawac - nikt nie pyta przy
    przedluzaniu :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-02-13 17:43:15
    Temat: Re: Kilka pytań odno nie kolizji i ubezpieczalni
    Od: Kartofel <c...@g...com>

    > Jesli chodzi o OC to nie musisz sie nieprzyznawac - nikt nie pyta przy
    > przedluzaniu :-)

    ale np podpisując nową polise jedno z pytan w ankiecie brzmi mniej
    wiecej tak:
    Prosze podac ostatniego ubezpieczyciela i % znizek za bezszkodowość
    oraz czy w ostatnim roku wystapila szkoda.
    Czy wtedy mogę podac ubezpieczyciela gdzie mialem czyste konto i
    najwyższe znizki ?

  • 4. Data: 2010-02-13 18:05:54
    Od: "drill" <d...@g...pl>

    > Czy wtedy mogę podac ubezpieczyciela gdzie mialem czyste konto i
    > najwyższe znizki ?

    od tej kolizji kilka dni temu nie masz juz czystego konta... podac mozesz ci
    Ci sie podoba ale jesli klamstwo wyjdzie na jaw to bedziesz mial problem...

    zadzwon do ubezpieczyciela i zapytaj o kalkulacje utraty znizek, to zalezy
    od stazu bezszkodowosci i ilosci poszkodowanych aut... prawdopodobnie
    spadniesz o jedna klase w dol a po roku odrobisz straty i wrocisz na -60%

    pzdr

  • 5. Data: 2010-02-13 18:16:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kartofel w
    qm.googlegroups.com>:

> [...]
    > oraz czy w ostatnim roku wystapila szkoda.
    > Czy wtedy mogę podac ubezpieczyciela gdzie mialem czyste konto i

    Na mój prosty chłopski rozum masz podać dane dotyczące ubezpieczanego
    pojazdu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-02-13 21:13:23
    Od: Kartofel <c...@g...com>

    > Na mój prosty chłopski rozum masz podać dane dotyczące ubezpieczanego
    > pojazdu.

    które? np to ktore wlasnie kupiłem? widzisz ze to bez sensu.

  • 7. Data: 2010-02-14 09:27:31
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Kartofel napisał(a):
    > Witam
    > Rozumiem że strace 10% zniżek? Na jak dlugo ? na rok, na dwa?
    To zależy od ubezpieczyciela. Może być tak że zniżek Ci nie
    ruszą.
    --
    Krzysiek