  • 1. Data: 2020-10-18 18:30:59
    Temat: Klatka Faradaya
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję klatkę Faradaya, która pomieści element o wymiarach 20x10x10
    cm. Dobrze by było, aby zostało jeszcze trochę wolnego miejsca. Idealnie
    by było mieć w środku komorę taką, jak wnętrze mikrofalówki - mniej
    więcej 30x30x30 cm. Czy istnieje jakiś gotowiec w sprzedaży, czy muszę
    coś improwizować?
    Jacek

  • 2. Data: 2020-10-18 18:56:35
    Temat: Re: Klatka Faradaya
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 18:30, Jacek pisze:
> [...]
    > by było mieć w środku komorę taką, jak wnętrze mikrofalówki - mniej
    > więcej 30x30x30 cm. Czy istnieje jakiś gotowiec w sprzedaży, czy muszę

    Są w internecie:
    https://www.thorlabs.com/newgrouppage9.cfm?objectgro
    up_id=4906

    WM

  • 3. Data: 2020-10-18 19:10:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Są w internecie:
    > https://www.thorlabs.com/newgrouppage9.cfm?objectgro
    up_id=4906

    Kiedyś w trakcie badań używałem komory podobnej do tej:

    https://allegro.pl/oferta/garnek-stali-nierdzewnej-a
    mbition-premium-20cm-3-1-6777705231

    Nie musiałem szukać w internecie ani improwizować, zszedłem na dół do kuchni.

    Jarek

    --
    Nikogo mi nie żal,
    Jeno Faradaya,

  • 4. Data: 2020-10-18 19:25:21
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    mbition-premium-20cm-3-1-6777705231

    > Nie musiałem szukać w internecie ani improwizować, zszedłem na dół do kuchni.

    Kuchenka mikrofalowa też jest, od biedy, klatką Faradaya.

    WM

  • 5. Data: 2020-10-18 19:45:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Kuchenka mikrofalowa też jest, od biedy, klatką Faradaya.

    Ale słabą. Fale dłuższe niż mikro przedostają się przez szybę.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2020-10-18 21:50:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Ale słabą. Fale dłuższe niż mikro przedostają się przez szybę.

    A to ciekawa teoria.

    Raczej krótsze o długości fali mniejszej niż siatka na szybie.
    Widać przecież żarówkę i żarnik grilla.

    Zrobiłem szybki eksperyment i jestem przerażony.
    Włożyłem do mikrofali tablet z uruchomionym wifi analizerem
    (oczywiście jej nie włączając)
    Poziom sygnału spadł jedynie o kilka dB.

  • 7. Data: 2020-10-19 17:57:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.10.2020 o 21:50, t-1 pisze:
    > Włożyłem do mikrofali tablet z uruchomionym wifi analizerem
    > (oczywiście jej nie włączając)
    > Poziom sygnału spadł jedynie o kilka dB.
    Sprytny patent.
    U mnie w paśmie 2,4 GHz spada z -48 dB do -78 dB.
    W paśmie 5 GHz z -50 do - 75 dB.
    Jacek

  • 8. Data: 2020-10-19 18:47:13
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-10-19 o 17:57, Jacek pisze:

    > Sprytny patent.
    > U mnie w paśmie 2,4 GHz spada z -48 dB do -78 dB.
    > W paśmie 5 GHz z -50 do - 75 dB.
    > Jacek

    Mikrofala pracuje na 2,4 GHz.
    30dB to spadek mocy 1000 razy więc OK przechodzą ułamki W na zewnątrz.
    Muszę powtórzyć doświadczenie zmieniając jej orientację względem AP.
    Ale podejrzewam, że szyba tłumi najmniej choć powinna dobrze chronić
    obsługę z przodu.