  • 11. Data: 2016-09-02 10:58:49
    Temat: Re: Klej na 800 stopni C
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 17:14:49 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    pomysły z kitowaniem, ogacaniem azbestami itp odradzam. Stale mają wielkokrotnie
    wyższą rozszerzalność cieplną, a Ty chcesz tam dać 2.5 MPa i ma być szczelne.
    kołnierza z materiału o jak najniższej rozszerzalności cieplnej, np ferrytyczna
    nierdzewka, jak się zmieści w budżecie to molibden), roztocz wewnętrzną średnicę
    kołnierza tak, żeby pasował do rury (rura ma wejść w środek szyjki), dobierz
    pasowanie według zaleceń producenta lutu. Lutów masz jak psów do wyboru, ja
    sprawdziłem wielokrotnie Wall-Colmonoy, nigdy nie zawiódł. Być może będziesz musiał
    rurę przeszlifować pod ten lut, jeśli nie będzie trzymać okrągłości. Lutowanie w
    piecu próżniowym, jak dasz radę znaleźć to w pionowym, chociaż może to nie aż takie
    krytyczne.
    > Dzięki za radę. Pozostaje mi szukać teraz kogoś, kto to zlutuje.
    > Mam jeszcze pytanko, czy lut zwilża taką ceramikę adhezyjnie, czy tylko
    > wypełnia przestrzeń między rurą a kołnierzem.

    Ceramiki nie zwilża. Zwilża warstwę metalu, najpierw musisz to poniklować. Lut potem
    nakładasz w postaci pasty, z naddatkiem na obu końcach szczeliny. W piecu się stopi i
    kapilarnie wpłynie w szparę.
    Tu coś więcej napisali: tiny.pl/gwqtc
    w ogóle, warto czytać wydawnictwa tego stowarzyszenia: http://ceramics.org/
    Zlutować usługowo nietrudno, w Polsce dość dużo jest firm które takie rzeczy robią.
    Zacznij od znalezienia dobrego repa od lutów, oni dużo potrafią doradzić.

  • 12. Data: 2016-09-03 02:28:49
    Od: 4...@g...com

    To byly i sa plytki z pumeksu nomeksowego. Oslony ablacyjne sa jednorazowe bo
    sublimuja albo sie topia i paruja i w ten sposob odprowadzaja cieplo. Plytki w
    wahadlowcach to typowa izolacja termiczna. Po stronie zimnej nie ma wysokich
    temperatur i klej w wody i maki moglby wystarczyc a silikon szklarski z duzym zapasem
    by spelnil warunki termiczne. Zanim cos napiszesz to chociaz bys w wikipedii
    sprawdzil czy sie nie mylisz bo inaczej lapiesz sie na tekst jaki zawsze masz w
    odpowiedziach.