  • 1. Data: 2011-09-17 09:28:14
    Temat: Klima po odgrzybieniu
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Hej

    Odgrzybialem ostatnio klime w serwisie - jakas pare wpuszczali chemiczna co
    ponoc odgrzybia. Mimo wszystko przy wlaczaniu i wylaczaniu czuc dalej
    charakterystyczny smrodek. U was tez tak jest?

    Dysiek

  • 2. Data: 2011-09-17 10:04:54
    Temat: Re: Klima po odgrzybieniu
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-17 09:28, Dysiek pisze:
> [...]
    > ponoc odgrzybia. Mimo wszystko przy wlaczaniu i wylaczaniu czuc dalej
    > charakterystyczny smrodek. U was tez tak jest?

    witam

    chyba zle zrobili. U mnie nawet jak sam robiłem to smrodu juz nie było.
    czasem unosi sie taki zapach tego srodka do czyszczenia ale po paru
    godz. juz byc nie powinno czuc
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-09-17 10:06:08
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-17 09:28, Dysiek pisze:
> [...]
    > ponoc odgrzybia. Mimo wszystko przy wlaczaniu i wylaczaniu czuc dalej
    > charakterystyczny smrodek. U was tez tak jest?
    U mnie po zabiegu "odgrzybiania klimy" nic nie śmierdzi, z tym że ja ma
    włączoną klime przez cały rok :-) Czy podczas ww. czynności wymienili Ci
    również filtr przeciwpyłkowy?
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2011-09-17 10:29:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > U mnie po zabiegu "odgrzybiania klimy" nic nie śmierdzi, z tym że ja ma
    > włączoną klime przez cały rok :-) Czy podczas ww. czynności wymienili Ci
    > również filtr przeciwpyłkowy?

    Tak, wymienili. No ja nie uzywam caly czas - jak mam wlaczona na okraglo to
    tez nie smierdzi jak rozpoczyna prace.

    Dysiek

  • 5. Data: 2011-09-17 16:40:37
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup

    > Tak, wymienili. No ja nie uzywam caly czas - jak mam wlaczona na okraglo
    > to tez nie smierdzi jak rozpoczyna prace.

    mi jak zrobili "w promocji" to nie wyjęli filtra (choć dałem im nowy, ale
    nie skalali się tą czynnością)
    odgrzybiali "granatem" dopalanym w kabinie.

    musiałem sam odgrzybić środkiem rozpylonym na parowniku i wtedy kwestię
    smrodu rozwiązałem definitywnie.

  • 6. Data: 2011-09-17 16:51:11
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Dysiek" <b...@b...pl> wrote in message > Odgrzybialem ostatnio klime w
    serwisie - jakas pare wpuszczali chemiczna co
    > ponoc odgrzybia. Mimo wszystko przy wlaczaniu i wylaczaniu czuc dalej
    > charakterystyczny smrodek. U was tez tak jest?

    Zagrzybiona klima to jeden wielki mit. Zresztą nawet w Motorze kiedyś o tym
    pisali. Grzyby się nie rozwijają w tym środowisku a odgrzybianie to strata
    pieniędzy.
    Sam zresztą się o tym przekonałeś. Zapachy nie pochodzą od grzybów.

  • 7. Data: 2011-09-17 20:32:26
    Od: "Kartrait" <n...@m...pl>

    > Odgrzybialem ostatnio klime w serwisie - jakas pare wpuszczali chemiczna
    > co ponoc odgrzybia. Mimo wszystko przy wlaczaniu i wylaczaniu czuc dalej
    > charakterystyczny smrodek. U was tez tak jest?

    też mam smrodek chwile po wyłączeniu klimy w 11-letniej ibizie, (po
    odgrzybieniu klimy) i też się nad tym zastanawiałem... ale ostatnio w fimie
    kupili nowe auto z salonu z klimą, i? i takim sam lekki smrodek po
    wyłączeniu klimy :)

    --
    Pozdrufka,
    Krzysiek vel kartrait

  • 8. Data: 2011-09-17 21:08:59
    Od: vivi <v...@g...pl>

    On 9/17/2011 7:51 AM, Gil wrote:
    [...]

    > Sam zresztą się o tym przekonałeś. Zapachy nie pochodzą od grzybów.

    a skad pochodza?

  • 9. Data: 2011-09-17 21:30:00
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "vivi" <v...@g...pl> wrote in message
    > a skad pochodza?

    Od substancji na filtrze klimatyzacji i zapachów materialów i plynów.
    Bakterie i grzyby sa normalnie obecne w powietrzu. Wg. testu klimatyzacja
    nie serwisowana od 4 lat redukowala ilosc bakterii i grzybów w aucie ok 70
    procent.
    Parownik klimatyzacji, gdzie wystepuja niskie temperatury zapobiega
    namnazaniu sie grzybów.
    Smierdzi z regulu stary filtr klimatyzacji i mozna go wymienic. Swój zapach
    moze miec tez przepocona tapicerka, chodniki w aucie i wlasciwie wszystko ma
    swój zapach.

  • 10. Data: 2011-09-17 23:35:46
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?

    > Od substancji na filtrze klimatyzacji i zapachów materialów i plynów.

    ciekawe ze zapachy poteguja sie zbiegiem czasu
    nowy filtr nie pachnie a stary (wg Ciebie) owszem
    magia.

    > Parownik klimatyzacji, gdzie wystepuja niskie temperatury zapobiega
    > namnazaniu sie grzybów.

    ciezko Ci zajrzec do parownika (tam jest ciemno i czasem mokro)
    to obejrzyj dokladnie rurke która odprowadza wilgoc z wnetrza lodówki
    warunki podobne, a zycie tam tetni.