  • 1. Data: 2020-04-20 17:50:33
    Temat: Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Brakuje mi klimatyzowanego schowka w samochodzie i postanowiłem kazać go
    zamontować.
    Od strony schowka podłączenie węża wraz z zaworem zamknij/otwórz nie
    jest problem - są gotowe elementy, choćby na allegro od VW za
    parędziesiąt złotych.
    Gorzej z drugą stroną - z tego co się dowiedziałem, takie węże idą
    wprost z nagrzewnicy.
    U mnie tak się nie da, bo nagrzewnica zapewne nie posiada takiego wyjścia.
    Pozostaje więc wpiąć się w kanał wylotu nadmuchu na nogi który
    przechodzi zaraz obok schowka.

    Ma ktoś koncepcję jak się wpiąć w taki kanał wężem?
    Np. takim:
    https://allegro.pl/oferta/vw-audi-skoda-regulator-kl
    imatyzacji-schowka-waz-9165869058

    Może skądś jakiś (np. gumowy) króciec skombinować, który dałoby się
    osadzić w wywierconej dziurze w tym kanale wentylacyjnym?
    Ale na co patrzeć, gdzie szukać?

  • 2. Data: 2020-04-20 22:06:45
    Temat: Re: Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 17:50:35 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    > Brakuje mi klimatyzowanego schowka w samochodzie i postanowiłem kazać go
    > zamontować.
    [...]
    > Pozostaje więc wpiąć się w kanał wylotu nadmuchu na nogi który
    > przechodzi zaraz obok schowka.
    >
    > Ma ktoś koncepcję jak się wpiąć w taki kanał wężem?

    http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=166358
    4#1663584

  • 3. Data: 2020-04-21 07:52:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2020 o 22:06, laisar pisze:
    > [...]
    >
    > http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=166358
    4#1663584

    Tak, wiem, że wtedy tak to zrobiłem, ale tam to była tylko rurka włożona
    do wywiewu kanału.
    I działało dość kiepsko - fabryczne rozwiązanie w następnym aucie
    chłodziło napoje o wiele skuteczniej.
    Dlatego chciałbym się wpiąć w kanał nawiewowy dużo wcześniej.

    Z drugiej strony, w ogóle klimatyzacja w Dusterze była po prostu o wiele
    za słaba pod względem chłodzenia - więc może teraz identyczne
    rozwiązanie, ale w aucie z normalną klimą, sprawdziłoby się bardziej?

  • 4. Data: 2020-04-21 07:52:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A tak swoją drogą co tam trzymasz? Czekoladę? Aż raz zapomnisz wyjąć?
    Schowek zawsze miałem zapchany drobiazgami i zasuwkę zamykałem, żeby nic nie wpadło.
    To już bardziej przydatna jest klimatyzacja części bagażowej auta po zakupach w
    sklepie.

    -----

  • 5. Data: 2020-04-21 07:57:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2020 o 22:06, laisar pisze:

    > http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=166358
    4#1663584

    A tak BTW - widzę z podlinkowanego tam wątku, że Renault nadal nie
    ogarnęło tematu sprawnego działania klimatyzacji w Daciach?
    Widać że dla badziewnej firmy, to jest temat jak lot w kosmos -
    przerasta ich.

    Całe szczęście, że nie interesowałem się ponownie Dusterem, człowiek
    nawet nie wie ile kłopotów w ten sposób ominął.....

  • 6. Data: 2020-04-21 10:02:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ogarnęło tematu sprawnego działania klimatyzacji w Daciach?
    >Widać że dla badziewnej firmy, to jest temat jak lot w kosmos -

    A pamietasz cewki ?

    >Całe szczęście, że nie interesowałem się ponownie Dusterem, człowiek
    >nawet nie wie ile kłopotów w ten sposób ominął.....

    No i wiesz ... musi byc ta dacia gorsza od "prawdziwego" Renault.

    Ewentualnie ... cena "od" niska, a jak zaczniesz dokladac niezbedne
    wyposazenie, to wzrosnie do ceny R.

    J.

  • 7. Data: 2020-04-21 10:24:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2020 o 10:02, J.F. pisze:

    > A pamietasz cewki ?

    Oczywiście - wymieniałem je nawet w Megane.
    Część z nich na mój koszt.

    > No i wiesz ... musi byc ta dacia gorsza od "prawdziwego" Renault.

    Doświadczenia awaryjności z praedziwym Renault miałem identyczne - psuło
    się tak samo nagminnie jak Duster.

    > Ewentualnie ... cena "od" niska, a jak zaczniesz dokladac niezbedne
    > wyposazenie, to wzrosnie do ceny R.

    Ano - miałem właśnie topowego Dustera, wymaganie pasujące do ceny auta,
    a Duster spełniał tylko wymagania tych, co kupują wersję podstawową
    (czyli dwa razy tańszą).

    Z wielką ulgą przesiadłem się z niego, na normalne samochody, a nie
    tylko coś, co tylko wygląda z daleka na normalny samochód, ale bardzo
    dużo mu do takiego brakuje.

  • 8. Data: 2020-04-21 10:36:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Oczywiście - wymieniałem je nawet w Megane.
    >Część z nich na mój koszt.

    Ze im sie trafila fatalna seria - nie mam pretensji, to sie zdarza.
    Ale ze to pare lat trwalo - problem ich przerosl.

    A przeciez rozwiazanie bylo znane - nie kupowac z Valeo :-)

    >Doświadczenia awaryjności z praedziwym Renault miałem identyczne -
    >psuło się tak samo nagminnie jak Duster.

    Ale nie o awaryjnosc chodzi, tylko klient musi miec powod, zeby kupic
    drozsze auto :-)

    >Ano - miałem właśnie topowego Dustera, wymaganie pasujące do ceny
    >auta, a Duster spełniał tylko wymagania tych, co kupują wersję
    >podstawową (czyli dwa razy tańszą).

    Duster specyficzny, bo Renault chyba nie robi czegos takiego pod
    wlasna marka.

    Ja pamietam Logana - z silnikiem i klima zaczynala byc cena
    "normalna".

    J.

  • 9. Data: 2020-04-21 10:53:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2020 o 10:36, J.F. pisze:

    > Duster specyficzny, bo Renault chyba nie robi czegos takiego pod wlasna
    > marka.

    Robi Captura i Kadjara.
    Fakt - nie są to odpowiedniki w 100%, ale dla wielu Duster mógłby być
    dla w/w alternatywą.

  • 10. Data: 2020-04-21 11:02:27
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 10:53, Cavallino pisze:

    > Robi Captura i Kadjara.
    > Fakt - nie są to odpowiedniki w 100%, ale dla wielu Duster mógłby być
    > dla w/w alternatywą.

    100% odpowiednk to mają w Brazylii:
    Renault Duster:

    https://www.renault.com.br/veiculos/conheca-nossa-ga