  • 1. Data: 2011-04-05 09:00:00
    Temat: Kołdry wełniane, garnki blaszane, koniki bujane...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    No tego jeszcze kurna nie było! Wczoraj coś chciałem sprawdzić na
    mojej linii PSTN i po wszystkim zapomniałem odłączyć aparat od sieci.
    I właśnie przed chwilą zadzwonił. Jak dzwoni, to wiem, że będą mnie
    zapraszać na prezentację lub pytać co sądzę o produktach jakiejś
    firmy, bo nikt ze znajomych tego numeru już nie używa.

    A tu nowość -- miła pani przedstawiła się, powiedziała, że dzwoni
    z Kuala Lumpur Malaysia, zapytała -- cały czas po angielsku -- czy
    to Jaroslaw Sokolowski (bardzo poprawnie wymawiając moje imię
    i nazwisko), a gdy potwierdziło się, że rozmawia z tym z kim chciała,
    zaproponowała biznes. Jakieś transfery milionów dolarów na moje konto,
    nic szczególnego, więc grzecznie podziękowałem.

    Kuala Lumur, to ja owszem znam, ale od strony lotniska tranzytowego.
    Interesów tam żadnych nie robiłem. Możliwe, że podawałem kiedyś numer
    telefonu w jakimś hotelu, albo przy rezerwacji, cholera wie, nie
    pamiętam. A jeśli nie, to co? Już nawet w Malezji czeszą nasze książki
    telefoniczne?

    Do tej pory jak ktoś chciał mi przelać kilka baniek na konto, to zwykle
    wysyłał w tej sprawie mail. Dość często zdarza się też, że nieznajoma
    osoba napisze coś rozsądnego, a nawet miłego -- adres mam ogólnie znany,
    choćby przez Usenet. Ale żeby tak od razu telefonem dzownić? Idzie nowe.

    --
    Jarek

  • 2. Data: 2011-04-05 11:33:24
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 5 Apr 2011 09:00:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    >osoba napisze coś rozsądnego, a nawet miłego -- adres mam ogólnie znany,
    >choćby przez Usenet. Ale żeby tak od razu telefonem dzownić? Idzie nowe.

    to trzeba bylo podac swoje konto! Zawsze to te pare baniek na drobne
    wydatki!

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-04-05 17:28:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    g...@4...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > to trzeba bylo podac swoje konto! Zawsze to te pare baniek na drobne
    > wydatki!

    A jakby co, służę swoim ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2011-04-05 18:30:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Big Jack napisał:

    > A jakby co, służę swoim ;)

    To ja poproszę. Poprosze o adresy mailowe od wszystkich zainteresowanych.
    Dopiszę do procmailrc, żeby spambayes mógł bezpośrednio przekazywać
    korespondencję we właściwe miejsce. Ofert jest dużo, dla każdego starczy.
    Szczegóły transeru będzie można omówić już bez mojego pośrednictwa.
    W razie potrzeby drogą telefoniczną.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2011-04-05 19:16:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > W razie potrzeby drogą telefoniczną.

    Właśnie, a'propos telefonu - był jakiś CID połączenia przychodzącego?

  • 6. Data: 2011-04-05 19:54:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Właśnie, a'propos telefonu - był jakiś CID połączenia przychodzącego?

    Nie było, bo w podstawowym planie telefonicznym Netii takie fanaberyje
    nie przysługują.

    To jest kolejna rzecz, której nie potrafię rozumem ogarnąć. Prezentacja
    numeru nie kosztuje operatora nic. Ale tepsa życzy sobie za coś takiego
    (w tańszych planach) bodajże 67,80 zł rocznie. Natia zdaje się tyle samo,
    o ile w ogóle podejmuje się świadczyć tak zaawansowaną usługę. Ale ja
    przecież nie będę tyle płacił za nic, skoro u inych mogę mieć utrzymanie
    numeru wraz z prezentacją kilkadziesiąt razy taniej. Tak więc na ruchu
    przychodzącym zarabia nie Netia, tylko ktoś inny.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2011-04-05 20:35:06
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > To jest kolejna rzecz, której nie potrafię rozumem ogarnąć. Prezentacja
    > numeru nie kosztuje operatora nic.

    trudno mi podac konkretna liczbe, ktora przeczylaby temu stwierdzeniu, ale
    "nic" to raczej nie jest

    > Ale tepsa życzy sobie za coś takiego
    > (w tańszych planach) bodajże 67,80 zł rocznie.

    a nie 44,28 brutto ?

> [...]
    > numeru wraz z prezentacją kilkadziesiąt razy taniej. Tak więc na ruchu
    > przychodzącym zarabia nie Netia, tylko ktoś inny.

    ilu klientow wie, ze operator zarabia na ich ruchu przychodzacym ?
    oplata za identyfikacje to kwestia statystyki: sprzeda sie za ile zlotych,
    zamowi ilus abonentow, wplywy wyniosa okreslona kwote i nie ma wielkiego
    znaczenia, ze kosztuje to "nic" i ze jeden, a nawet tysiac abonentow
    przeniesie swoj numer do konkurencji zabierajac przy okazji ruch
    przychodzacy
    nie znam statystyk, ale jesli zalozyc, ze z kilku milionow tepsianych linii
    clip jest na polowie miliona, to daje to miesieczny wplyw poltorej banki za
    cos, co "nic" nie kosztuje
    to ja poprosze pare takich "nic", sprzedam taniej

  • 8. Data: 2011-04-05 21:06:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    brum napisał:

    > trudno mi podac konkretna liczbe, ktora przeczylaby temu stwierdzeniu,
    > ale "nic" to raczej nie jest

    A co tam kosztuje? I ile konkretnie?

    > a nie 44,28 brutto ?

    Nie wiem. Wydawało mi się, że piątaka netto z miesiąc. Ale ja zupełnie
    nie jestem z tym na bieżąco.

    > ilu klientow wie, ze operator zarabia na ich ruchu przychodzacym ?

    Podejrzewam, że mniejszość. Zdecydowana mniejszość. Tylko jakie to ma
    znaczenie?

> [...]
    > znaczenia, ze kosztuje to "nic" i ze jeden, a nawet tysiac abonentow
    > przeniesie swoj numer do konkurencji zabierajac przy okazji ruch

    Tych co przeszli do konkurencji nie jest "nawet tysiąc". Ludzie rezygnują
    z telefonii stacjonarnej na rzecz komórkowej z różnych powodów. Ale jest
    i taki, że "komórka jest lepsza, bo widzę kto dzwoni". Słyszałem już taki
    argument. Ludzie naprawdę nie wiedzą, że w tlefonii stacjonarnej też tak
    jest (o ile ktoś specjalnie nie zepsuje). Bo skąd mają wiedzieć?

    > nie znam statystyk, ale jesli zalozyc, ze z kilku milionow tepsianych
    > linii clip jest na polowie miliona,

    Raczej na więcej niż na połowie miliona. Może nawet na więcej niż na
    połowie z tych kilku milionów. Bo CLIP jest włączany "z urzędu" na
    droższych planach (zwanych zwykle "Darmowe Cośtam i Cośtam").
    Ci z tańszymi już dawno zrezygnowali (bo po cholere mi taki telefon)
    albo trzymają i nie używają (bo przecież muszę mieć linię do ADSL).
    Tacy co płacą ekstra za CLIP, to rzadkie przypadki.

    > to daje to miesieczny wplyw poltorej banki za cos, co "nic" nie
    > kosztuje to ja poprosze pare takich "nic", sprzedam taniej

    Ja to znam. I na swój prywatny użytek nazywam "tepsianą logiką". A później
    płacz, że abonentów ubywa.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-04-05 21:06:37
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-05 22:35, brum pisze:

    > trudno mi podac konkretna liczbe, ktora przeczylaby temu stwierdzeniu, ale
    > "nic" to raczej nie jest

    20 lat temu kupowało się centrale z wyposażeniem dodatkowym dla -
    powiedzmy - 10% NN. Ale teraz? Nie sądzę. Nie wiem, czy nawet jest
    możliwość obcięcia wyposażenia :-)
    Więc tak naprawdę, to za nic.

  • 10. Data: 2011-04-05 21:21:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > 20 lat temu kupowało się centrale z wyposażeniem dodatkowym dla -
    > powiedzmy - 10% NN. Ale teraz? Nie sądzę. Nie wiem, czy nawet jest
    > możliwość obcięcia wyposażenia :-)
    > Więc tak naprawdę, to za nic.

    W dodatku ja na tej linii w tepsie miałem prezentację, bo był tam
    najdroższy abonament. Nie trzeba było wyłączać. Przecież nie
    wydłubali tego wyposażenia. A tak w ogóle, to na samym początku
    po założeniu telefonu (jeszcze w tepsie) musiałem napisać podanie
    żeby mi DTMF aktywowali, bo tylko dekada działała. Może też były
    plany, by za DTMF brać miesięczną opłatę.

    --
    Jarek