  • 1. Data: 2010-11-27 17:25:45
    Temat: Kołpaki a spalanie na autostradzie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Kobita pogubiła gdzieś 2 kołpaki, nie żebym za nimi specjalnie
    tęsknił, ale patrząc teraz na felgi z kołpakami i bez, zastanawiam się
    czy przy większej prędkości na germańskiej autostradzie ich brak nie
    spowoduje w jakimś stopniu większej konsumpcji paliwa.
    Moje pytanie może wydawać się absurdalne, ale w tym tygodniu mam do
    przejechania ponad 1,5 tys. km po Niemczech i tak kombinuję czy kupno
    jakiś najtańszych pokrywek nie opłaci mi się ;)

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2010-11-27 17:43:46
    Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-27 17:25, Lisciasty pisze:
> [...]
    > przejechania ponad 1,5 tys. km po Niemczech i tak kombinuję czy kupno
    > jakiś najtańszych pokrywek nie opłaci mi się ;)

    Więcej zyskasz na złożeniu lusterek. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-11-27 18:02:05
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Lisciasty"

> [...]
    >przejechania ponad 1,5 tys. km po Niemczech i tak kombinuję czy kupno
    >jakiś najtańszych pokrywek nie opłaci mi się ;)

    Przesadziłeś ;-) ale mam dla ciebie inne znacznie wydajniejsze
    rozwiązania

    - kup arkusz 3mm sklejki, wytnij kształt i zrób podbitkę całego podwozia
    - odkręć lusterka, dziury zaklej taśmą
    - odkręć antenę
    - zaklej taśmą wszelkie przerwy w nadwoziu (maska - błotniki itd...)
    - załóż plastikową osłonę grila
    - wykręć po jednej ze śrób mocujących koła
    - zdejmij podsufitkę
    - pastą tempo zedrzyj nieco lakieru
    - koło zapasowe i lewarek do garażu
    - nie zabieraj teściowej
    - wysikaj się przed podróżą

  • 4. Data: 2010-11-27 19:59:25
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy przy większej prędkości na germańskiej autostradzie ich brak nie
    > spowoduje w jakimś stopniu większej konsumpcji paliwa.
    Ty tak serio z tym spalaniem przy duzych predkosciach podczas jazdy bez
    kolpakow? :-)
    > Moje pytanie może wydawać się absurdalne, ale w tym tygodniu mam do
    > przejechania ponad 1,5 tys. km po Niemczech i tak kombinuję czy kupno
    > jakiś najtańszych pokrywek nie opłaci mi się ;)
    E tam ja jezdze prawie pol roku (okres zimowy) na stalowych czarnych
    felgach bez kolpakow bo oryginalne ukradli w ciagu 4 dni od kupna auta i
    nie che mi sie teraz co tydzien kupowac nowych kolpakow i sponsorowac
    zlodzieji - nawet trytytki nie pomagaja. W stosunku do alu jakos auto
    mi nie pali wiecej, no moze ciut przez opony zimowe i nizsze temp oraz
    snieg :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-11-27 22:15:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 27 Lis, 19:59, Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty tak serio z tym spalaniem przy duzych predkosciach podczas jazdy bez
    > kolpakow? :-)>

    A dlaczego nie? Przy 140-150 km/h aerodynamika ma bardzo duże
    znaczenie, cholera wie czy płaskie kołpaki bez dziur nie powodują np.
    mniejszych zawirowań powietrza niż dziurawe wklęsłe felgi?
    Tirowcy montują sobie w paru miejscach kawałki plastiku co im pozwala
    oszczędzić tego litra czy 2 na 100km, nawet jeżeli kołpaki dałyby
    oszczędność ćwierć litra na 100km to warto by było kupić jakies
    marketowe badziewia w miejsce tych zgubionych :>

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2010-11-27 23:06:34
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Tirowcy montują sobie w paru miejscach kawałki plastiku co im pozwala
    > oszczędzić tego litra czy 2 na 100km

    Ale chyba zdajesz sobie sprwe, ze oni nie skonczyli podstawowki/gimnazjum i
    fizyka to dla nich taka pani co ich zaczepia na parkingach ?!
    A te ich oszczednosci to pozniej niewiadomoskad straty wlasciciela ciagniaka
    ?

    --
    Picasso

  • 7. Data: 2010-11-27 23:06:45
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 27 Lis, 22:15, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > nawet jeżeli kołpaki dałyby
    > oszczędność ćwierć litra na 100km to warto by było kupić jakies

    Dopisz ze dwa-trzy zera przed "km" ;)

    pozdr
    AA

  • 8. Data: 2010-11-27 23:24:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:06:34 +0100 osobnik zwany P_ablo
    wystukał:

> [...]
    > podstawowki/gimnazjum i fizyka to dla nich taka pani co ich zaczepia na
    > parkingach ?! A te ich oszczednosci to pozniej niewiadomoskad straty

    skoro sprzedają wiecej "oszczędności" niż zrobią to tak.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2010-11-28 00:28:11
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-27 22:15, Lisciasty pisze:
    > A dlaczego nie? Przy 140-150 km/h aerodynamika ma bardzo duże
    > znaczenie, cholera wie czy płaskie kołpaki bez dziur nie powodują np.
    > mniejszych zawirowań powietrza niż dziurawe wklęsłe felgi?

    To juz lepiej przed wyjazdem sprawdz pogode i kierunki wiatrów tak zebys
    caly czas jezdził z wiatrem a nie pod wiatr :D To przynajmniej Ci sie
    przelozy na wyniki spalania.

  • 10. Data: 2010-11-28 10:00:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Nov 2010 08:25:45 -0800 (PST), Lisciasty wrote:
    >Moje pytanie może wydawać się absurdalne, ale w tym tygodniu mam do
    >przejechania ponad 1,5 tys. km po Niemczech i tak kombinuję czy kupno
    >jakiś najtańszych pokrywek nie opłaci mi się ;)

    Oplaci sie - auto ladniej wyglada za 20 zl :-)
    Poza tym pozniel latwiej kolo zdjac.

    Co do spalania .. watpie zeby byly mierzalne efekty, ale kto wie, moze
    sie uzbiera.

    J.