  • 1. Data: 2012-07-13 12:47:20
    Temat: Kompakt z timelapse
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy jakieś kompaktowe/hybrydowe aparaty foto z funkcją video oferują możliwość
    kręcenia filmów z bardzo niskim fps (timelapse), np. 1 klatka na minutę? Łatwo
    mieć taki bajer w telefonie z Androidem, ale wiadomo, że tam sprzęt bardzo
    ogranicza jakość.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2012-07-13 12:54:03
    Temat: Re: Kompakt z timelapse
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/07/2012 11:47, Latet wrote:
> [...]
    > możliwość kręcenia filmów z bardzo niskim fps (timelapse), np. 1 klatka
    > na minutę? Łatwo mieć taki bajer w telefonie z Androidem, ale wiadomo,

    Praktycznie każdy, do którego można podłączyć pilota:

    http://www.amazon.co.uk/Shutter-Release-Control-RS-6
    0E3-Cameras/dp/B004FL2KVM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=134
    2176831&sr=8-1

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-07-13 12:56:17
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-13 12:47, Latet pisze:
> [...]
    > możliwość kręcenia filmów z bardzo niskim fps (timelapse), np. 1 klatka
    > na minutę? Łatwo mieć taki bajer w telefonie z Androidem, ale wiadomo,

    Np. wszystkie Canony ze wsparciem CHDK.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 4. Data: 2012-07-14 22:01:03
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jul 13, 12:56 pm, Pawel Gancarz <y...@t...pl> wrote:

    > Np. wszystkie Canony ze wsparciem CHDK.
    > --
    > We all go a little mad sometimes.
    > Norman Bates

    U mnie CHDK nie dziala, jak nalezy - na tym bym sie nie opieral...
    Radze kupic aparat, w ktoym juz z zasady ( z instrukcji) jest ta
    funkcja, lub taki, ktory ma te funkcje w pilocie.

  • 5. Data: 2012-07-14 23:27:24
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-14 22:01, Marek pisze:

    > U mnie CHDK nie dziala, jak nalezy - na tym bym sie nie opieral...
    > Radze kupic aparat, w ktoym juz z zasady ( z instrukcji) jest ta
    > funkcja, lub taki, ktory ma te funkcje w pilocie.

    Testowałem na kilku różnych modelach, własnych i wśród znajomych,
    wszędzie działało zgodnie z dokumentacją. Masz rację, że lepiej
    kupić coś z wbudowaną funkcją, podałem to tylko jako jedną z opcji,
    np. jeśli wątkotwórca przypadkiem ma dostęp do aparatu z listy,
    warto wypróbować. Z czystej ciekawości (jeśli można zapytać) - jaki
    to model?

  • 6. Data: 2012-07-15 05:36:19
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 14/07/2012 22:01, Marek wrote:
    > U mnie CHDK nie dziala, jak nalezy - na tym bym sie nie opieral...

    U mnie CHDK działa, na co dzień (dosłownie) używam właśnie time lapse,
    czasami bracketing. Stosuję na A630 (codziennie time lapse), A720 (time
    lapse i bracketing), bratu wgrałem na A530 (time lapse i bracketing
    działało). Tak więc w Twoim przypadku problem jest albo w obsłudze, albo
    w modelu. Jaki masz model?

    > Radze kupic aparat, w ktoym juz z zasady ( z instrukcji) jest ta
    > funkcja,

    No i właśnie o taki aparat wątkodawca pyta.

    Żeby wątkodawca otrzymał konkretnej odpowiedzi, to mój kolega używa
    aparatów Ricoh, galeria tu: http://www.setvak.cz/timelapse/timelapse.html

    Moje przykłady z A630 + CHDK:
    http://youtu.be/44POvb0fDXE - po południu burza, wieczorem tęcza
    http://youtu.be/LgtpNGqY5pY - o drugiej po południu uderzenie burzy

    Ludek

  • 7. Data: 2012-07-16 09:28:18
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/07/14 23:27, Pawel Gancarz pisze:

> [...]
    > np. jeśli wątkotwórca przypadkiem ma dostęp do aparatu z listy,
    > warto wypróbować. Z czystej ciekawości (jeśli można zapytać) - jaki

    Pawle nie wiesz moze czy do PS S70 jest chdk ?

  • 8. Data: 2012-07-16 11:27:51
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-16 09:28, KiloSierra pisze:
    > Pawle nie wiesz moze czy do PS S70 jest chdk ?

    Niestety, to jest stary procesor Digic I, więc nie ma i nie będzie.

  • 9. Data: 2012-07-16 14:17:23
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/07/16 11:27, Pawel Gancarz pisze:

    > Niestety, to jest stary procesor Digic I, więc nie ma i nie będzie.

    czyli moge go sprzedac.... choc trzymalem z mysla o eksperymentach bo
    kiedys cos tam o chdk slyszalem.
    dzieki za info

    a do wszystkomajacego G12 cos chdk moze wniesc?

  • 10. Data: 2012-07-16 21:05:18
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-16 14:17, KiloSierra pisze:
    > a do wszystkomajacego G12 cos chdk moze wniesc?

    Wbrew pozorom całkiem dużo. Pozostając przy temacie wątku,
    chdk umożliwia wykonywanie dowolnie zaprogramowanych sekwencji
    zdjęć, interwalometr bez ograniczeń (z możliwością modyfikacji
    interwału w trakcie serii), dowolny bracketing (nie tylko
    ekspozycja, ale również np. różne nastawy ostrości). Z innych
    ciekawszych funkcji - zebra (sygnalizacja obszarów prześwietleń
    i niedoświetleń w kadrze), wykrywanie ruchu, wyświetlanie
    dodatkowych informacji (stan aku, pamięci, zakres GO i in.).
    Naturalnie zysk w postaci zapisu RAW i live histogramu tutaj
    odpada, bo G12 ma to fabrycznie.