  • 1. Data: 2021-10-13 22:26:10
    Temat: Komputer nie widzi siebie w sieci
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Witam

    Jest komputer Windows 10 Pro. Drugo obok z Windows 7 Pro. Ten z Win 10 nie
    widzi siebie w sieci. Widzi Win 7. Ten z Win 7 widzi siebie i Win 10. Oba
    oczywiście w tej samej adresacji i grupie roboczej. Kilka dni temu było
    dobrze. Czego szukać?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-10-14 13:33:57
    Temat: Re: Komputer nie widzi siebie w sieci
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 13.10.2021 o 22:26, Kamil pisze:

    [cut]

    To jest grupa sprzętowa... Ale:

    Programy i funkcje > włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows > obsługa
    udostępniania plików SMB1.0/CIFS

  • 3. Data: 2021-10-18 13:05:56
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał:

    > To jest grupa sprzętowa... Ale:

    W internecie czytałem kilka wątków, z których wynikało, że to jest związane
    ze sprzętem. Chyba mogę to potwierdzić, bo na dugim komputerze z Win 10, ale
    na innej płycie nie ma tego problemu. Dlatego napisałem tutaj.

    > Programy i funkcje > włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows > obsługa
    > udostępniania plików SMB1.0/CIFS

    Dzięki. Robiłem to wiele razy bez efektu. W międzyczasie podpiąłem drugi
    dysk i po uruchomieniu jest już dobrze. I kto mi powie o co chodzi?

    Pzdr

  • 4. Data: 2021-10-19 09:11:52
    Od: trybun <C...@j...cb>

> [...]
    > nie widzi siebie w sieci. Widzi Win 7. Ten z Win 7 widzi siebie i Win
    > 10. Oba oczywiście w tej samej adresacji i grupie roboczej. Kilka dni

    Czekać na następną wersję Okienek.  W 10 to chyba norma że albo widać
    kompy w sieci albo nie. Też nie mam pojęcia czym to idzie.

  • 5. Data: 2021-10-20 11:23:25
    Od: ZeN <z...@n...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 13:05, Kamil pisze:

> [...]
    >
    > Dzięki. Robiłem to wiele razy bez efektu. W międzyczasie podpiąłem drugi
    > dysk i po uruchomieniu jest już dobrze. I kto mi powie o co chodzi?

    Co do widoczności w sieci to bywa różnie, sprawdź skanerem czy to
    faktycznie brak dostępu czy tylko komp przestał pokazywać inne kompy.

    U mnie pomimo że komp nie pokazuje innych komputerów w eksploratorze to
    skaner je widzi i pozwala utworzyć skrót...

    https://www.softperfect.com/download/files/netscan_p
    ortable.zip

    Ps. Microsoft ostatnio zalicza coraz więcej wpadek... Mój komp przestał
    drukować na udostępnionej drukarce w sieci. Przyczyną była ostatnia
    aktualizacja z 12 października 2021 r. -- KB5006670

    Odinstalowałem i komp odzyskał możliwość drukowania...

    --
    ZeN

  • 6. Data: 2021-10-20 12:28:55
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "ZeN" napisał:

    > U mnie pomimo że komp nie pokazuje innych komputerów....

    Mój widzi inne komputery, a nie widzi/widział siebie. Już zobaczył :)

    pzdr

  • 7. Data: 2021-10-20 13:38:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2021 11:23:25 +0200, ZeN napisał(a):

> [...]
    > aktualizacja z 12 października 2021 r. -- KB5006670
    >
    > Odinstalowałem i komp odzyskał możliwość drukowania...

    Czyli miesiąc po poprzedniej wtopie też z drukarkami: KB5005565

    Wygląda na to, że Microsoft przechodzi dEWOLUCJĘ ;) od systemów w miarę
    dopracowanych (XP, Win7) przez Release Candidate (Win 8) do beta (Win10).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam