  • 1. Data: 2017-03-25 14:30:43
    Temat: Konserwacja podwozia
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Pozimowy przegląd podwozia auta wykazał parę rdzawych plamek. W związku
    z tym mam pytanie - czy jest jakiś środek wiążący rdzę który by można
    nanieść bezpośrednio na te ogniska rdzy, bez oczyszczania podłogi do
    gołej blachy? Coś w działaniu na zasadzie Hammerite, co zwiąże rdze i
    jednocześnie zabezpieczy podłogę, jak normalne środki do konserwacji?

  • 2. Data: 2017-03-25 14:51:32
    Temat: Re: Konserwacja podwozia
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-25 o 14:30, Trybun pisze:

> [...]
    > gołej blachy? Coś w działaniu na zasadzie Hammerite, co zwiąże rdze i
    > jednocześnie zabezpieczy podłogę, jak normalne środki do konserwacji?

    Zwiąże teoretycznie każdy dostępny na rynku, ale:
    Nie zabezpieczy bo zwiąże tylko górną warstwę.
    Chcesz dobrze to oczyść do gołego metalu a potem zabezpiecz.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-03-25 18:53:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.03.2017 o 14:30, Trybun pisze:

> [...]
    > z tym mam pytanie - czy jest jakiś środek wiążący rdzę który by można
    > nanieść bezpośrednio na te ogniska rdzy, bez oczyszczania podłogi do
    Są takie środki, ale weź pod uwagę, że warstwa farby o grubości 50
    mikrometrów nie będzie w stanie zneutralizować warstwy rdzy o większej
    grubości. Inaczej mówiąc - jak masz nalot rdzy, to możesz liczyć na
    chemię, a jak masz "skorupę" rdzy, to pozostaje tylko mechanika.
    Coś w działaniu na zasadzie Hammerite, co zwiąże rdze
    Następna ofiara marketingu. Hammerite to zwykła farba ftalowa z
    dodatkiem antykorozyjnym, przy tym gęsta i dająca się nałożyć dość
    grubo. Jej "rewelacyjne" właściwości wynikają w 99% z marketingu i ceny.

    > jednocześnie zabezpieczy podłogę, jak normalne środki do konserwacji?

    Jak szukasz przyzwoitego podkładu na rdzę to idź w tym kierunku:
    http://allegro.pl/farba-antykorozyjna-podklad-corr-s
    tal-czerwona-1l-i6472268835.html
    Jacek

  • 4. Data: 2017-03-25 19:41:12
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-25 o 14:51, RadoslawF pisze:

    > Zwiąże teoretycznie każdy dostępny na rynku, ale:
    > Nie zabezpieczy bo zwiąże tylko górną warstwę.
    > Chcesz dobrze to oczyść do gołego metalu a potem zabezpiecz.
    >

    > Pozdrawiam

    Ale może jest jakiś dobrze penetrujący środek? Raczej nie będzie takich
    warunków spełniał chociażby Bitex bo konsystencja za gęsta, ale może coś
    rzadszego i bardziej nadającego się do tego konkretnego zastosowania?

  • 5. Data: 2017-03-25 19:43:16
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-25 o 18:53, Jacek pisze:

> [...]
    > grubo. Jej "rewelacyjne" właściwości wynikają w 99% z marketingu i ceny.

    > Jak szukasz przyzwoitego podkładu na rdzę to idź w tym kierunku:

    Przecie mi nie chodzi o to sknerzyć na materiale i nakładać/natryskiwać
    jakieś mikroskopijne warstwy.. Mimo tego że wygląda to na nalot
    spokojnie mogę nałożyć gruba warstwę środka. Przecie w sumie nie chodzi
    mi o konserwacji całej podłogi a zaledwie paru punktów o średnicy,
    łącznie jakichś 10-15cm2.

    Nie sądzę abym był ofiarą marketingu jeżeli chodzi o Hammerite..
    Używałem w wielu przypadkach i nigdy mnie nie zawiodła. Najjaskrawszy
    przykład to pomalowanie Hammerite fragmentu kanału (podjazdu), była to
    resztówka z puszki a więc mogłem pomalować tylko fragment tego podjazdu,
    pozostała powierzchnia to czyszczenie do czystego metalu, warstwa
    podkładu i dwie warstwy farby nawierzchniowej.. Zgadnij jak wygląda
    sytuacja po paru latach... Na miejscu pomalowania H ani śladu rdzy, na
    pozostałym sporo rdzawych plam.

    Dzieki za link, gdy naprawdę nic innego nie znajdę to spróbuję środków
    tradycyjnych.

  • 6. Data: 2017-03-25 20:20:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-25 o 19:41, Trybun pisze:

    > Ale może jest jakiś dobrze penetrujący środek? Raczej nie będzie takich
    > warunków spełniał chociażby Bitex bo konsystencja za gęsta, ale może coś
    > rzadszego i bardziej nadającego się do tego konkretnego zastosowania?

    Bitex nie wiąże rdzy. Izoluje ale tylko od strony przykrycia.
    Bokiem dojdzie i dalej będzie żarło.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-03-25 22:47:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > gołej blachy? Coś w działaniu na zasadzie Hammerite, co zwiąże rdze i
    > jednocześnie zabezpieczy podłogę, jak normalne środki do konserwacji?

    Hammerite jest do dupy. jak Ci gdzieś zadziałał, to emulsja do sufitu
    też by dała radę. jak chcesz związać rdzę to kup polrust, cortanin, albo
    coś co wiąże rdze. coś co spenetruje względnie głęboko, podobne w
    konsystencji do wody, nie miodu, i spowoduje że rdza zamieni się w
    twardą, fioletową skorupę. potem, po 24 godzinach, możesz to zapaćkać
    czym chcesz. biteks będzie dobry w przypadku uderzenia kamieniem,
    jakakolwiek dwuskładnikowa farba będzie trwalsza, zrobi skorupę, która
    nawet pęknięta w jednym miejscu nie odpadnie, będzie chronić. Spraje
    odradzam, choć lepiej sprayem niż niczym.

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-03-26 01:02:20
    Od: Maciek <n...@n...pl>

> [...]
    > gołej blachy? Coś w działaniu na zasadzie Hammerite, co zwiąże rdze i
    > jednocześnie zabezpieczy podłogę, jak normalne środki do konserwacji?

    Rdza bez związania a odcięta od czynników zewnętrznch nie będzie
    rdzewieć, masz tego świadomość?
    Jak masz to daj sobie spokój z takimi "cudownymi" środkami bo to dla
    lepszego samopoczucia.

    Oczyść to na ile dasz radę, na to podkład _epoksydowy_ z _utwardzaczem_
    (wszystkie miękkie farbki czy inne podobne cuda są na chwilę).
    Na utwardzony podkład lecisz np. Tectyl BodySafe i w zależności od tego
    jak się przyłożyłeś, masz spokój na długo lub masz spokój.

  • 9. Data: 2017-03-26 09:32:17
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-25 o 20:20, RadoslawF pisze:

    > Bitex nie wiąże rdzy. Izoluje ale tylko od strony przykrycia.
    > Bokiem dojdzie i dalej będzie żarło.
    >

    > Pozdrawiam

    Znasz coś odpowiedniego do takiego zastosowania?

  • 10. Data: 2017-03-26 09:33:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-25 o 22:47, ToMasz pisze:

> [...]
    > nawet pęknięta w jednym miejscu nie odpadnie, będzie chronić. Spraje
    > odradzam, choć lepiej sprayem niż niczym.

    I o coś takiego mi chodzi. Widziałem w TV jak jakiś mechanik-klepka
    konserwował podłogę. Wobec niemożliwości wyczyszczenia rdzy do czysta w
    różnych zakamarkach używał środka penetrującego i wiążącego rdzę.
    Pytanie tylko o nazwę i rzeczywistą skuteczność takiego środka. Dzięki
    za wskazówkę, rozejrzę się za polrustem, cortaninem czy czymś im podobnym.

    P.S. Nie zgadzam się z opinią że Hammerite jest do d...