-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Kontrole polis OC
Date: Thu, 17 Jun 2010 16:02:46 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 66
Message-ID: <hvd9vb$5hl$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: aqq154.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1276783403 5685 83.17.176.154 (17 Jun 2010 14:03:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Jun 2010 14:03:23 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
X-EsetScannerBuild: 7309
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2289937
[ ukryj nagłówki ]O takie info sie pojawilo w onet
http://moto.onet.pl/1615858,1,kolejne-kontrole-polis
-oc,artykul.html?node=2
Dla tych co chca od razu przeczytac
W drugiej połowie roku UFG sprawdzi ubezpieczenia OC u następnych
trzydziestu tysięcy właścicieli aut.
"W najbliższych dniach do wybranej grupy osób trafi nasze pismo wzywające do
okazania dokumentu, który potwierdzi spełnienie obowiązku ubezpieczenia OC
lub udokumentuje brak takiego obowiązku, na przykład po sprzedaży pojazdu" -
mówi Joanna Pasturczak, dyrektor Pionu Opłat UFG. Zapytania o aktualne
polisy OC będą wysyłane do tych kierowców, którzy - jak wynika z analizy
bazy danych Ośrodka Informacji Funduszu - mają przerwę w ubezpieczaniu tego
samego auta. Ośrodek gromadzi dane o wszystkich komunikacyjnych
ubezpieczeniach OC, sprzedawanych w Polsce. Kolejna kontrola przewidziana
jest w drugiej połowie roku, po ponownej weryfikacji informacji z OI UFG w
bazach danych największych ubezpieczycieli.
Za brak komunikacyjnego OC Fundusz nakłada kary. W 2010 roku dla właścicieli
aut osobowych wynoszą one 2 050 zł, a dla samochodów ciężarowych lub
autobusów - 3 270 zł. Sankcja za brak OC dla pozostałych pojazdów to 410 zł.
Jednak konsekwencje jazdy bez obowiązkowego OC mogą być znacznie większe,
gdy wydarzy się wypadek drogowy. UFG bowiem, po wypłacie odszkodowania
osobom poszkodowanym, występuje do sprawcy wypadku - o zwrot wypłaconej
sumy. "To są często zobowiązania, które ciążą nad sprawcą takiego wypadku do
końca życia" - ostrzega Izabela Pintscher, kierownik Wydziału Regresów
UFG. - "Regres ze strony Funduszu jest bowiem nieuchronny" - zaznacza.
Wyjaśnia, że zobowiązania te mogą być szczególnie wysokie, gdy ofiary
wypadku mają obrażenia ciała lub gdy poszkodowane są dzieci i przez wiele
lat wypłacane będą renty. W minionym roku Fundusz rozpoczął 1973 nowe
postępowania regresowe wobec nieubezpieczonych sprawców wypadków (o 6 proc.
więcej niż w 2008 roku). Blisko połowa tych spraw kończy się w sądzie.
Największy regres z jakim UFG wystąpił do właściciela nieubezpieczonego
pojazdu - to prawie 970 tysięcy złotych. Do wypadku doszło na przejeździe
kolejowym. Jego sprawcą był kierowca nieubezpieczonej ciężarówki, należącej
do przedsiębiorcy z zachodniej Polski. Po zderzeniu z pociągiem towarowym,
przyczepa ciągnika uderzyła w stojący po drugiej stronie przejazdu
kolejowego, samochód osobowy. Jego kierowca zginął na miejscu, pasażer
doznał bardzo ciężkich obrażeń. Na wysokość regresu największy wpływ miały:
świadczenia rentowe, zadośćuczynienie oraz ustawowe odsetki. Ostatecznie
sprawa - po kilku wyrokach sądowych - została zakończona w 2008 roku.
Stosunkowo wysoki odsetek jeżdżących bez OC stanowią osoby w wieku powyżej
50 lat. Analiza danych UFG pokazuje, że to ponad jedna czwarta właścicieli
aut ukaranych przez Fundusz. Młodzi kierowcy (do 25 lat) stanowią 15 proc.,
a osoby w wieku miedzy 25 a 50 lat - prawie 60 proc. grupy
nieubezpieczonych. Z kolei najwięcej ukaranych właścicieli pojazdów
zamieszkuje w województwie mazowieckim (19,2 tys.), śląskim (15,0 tys.) i
małopolskim (12,1 tys.). Najmniej zaś w: świętokrzyskim (3,2 tys.), opolskim
(3,6 tys.) oraz podkarpackim (4,6 tys.). Policja zwraca jednak uwagę, że
wyższy wskaźnik danego regionu może wynikać z większej liczby
funkcjonariuszy i częstszych kontroli.
Właściciele samochodów mają obowiązek ubezpieczyć się od odpowiedzialności
cywilnej (dotyczy to wszystkich pojazdów mechanicznych, a więc również np.
motocykli, motorowerów, przyczep, ciągników rolniczych, samochodów
ciężarowych, autobusów). Obowiązek powstaje najpóźniej w dniu rejestracji
auta, w którym polisa OC bezwzględnie musi być wykupiona. Ubezpieczenie to
chroni właściciela pojazdu przed roszczeniami za spowodowany przez niego
wypadek drogowy (więcej informacji w ustawie z 22 maja 2003 roku o
ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu gwarancyjnym i
Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych).
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.10 16:11 Adam Szewczak
- 17.06.10 16:15 =Marcos=
- 17.06.10 16:24 badzio
- 17.06.10 16:28 PiotrMDC
- 17.06.10 16:30 Adam Szewczak
- 17.06.10 16:36 J.F.
- 17.06.10 16:38 J.F.
- 17.06.10 16:44 J.F.
- 17.06.10 17:21 Icek
- 17.06.10 18:53 Papkin
- 17.06.10 19:23 ...:::Tomek:::...
- 17.06.10 19:46 JaromirD
- 17.06.10 20:15 J.F.
- 17.06.10 22:19 Czabu
- 18.06.10 00:28 Butek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML