  • 1. Data: 2010-04-01 18:51:44
    Temat: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Czy ktos z Was ma pomysl, co moze byc przyczyna braku ladowania w Mazdzie
    323 z 96r. Kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu, pasek klinowy odpowiednio
    naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
    zgaszonym silniku, ok 13V.
    Nigdy nie odpinalem akumulatora przy pracujacym silniku, nie zrobilem
    zwarcia w instalacji itp.
    Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby utrzymac silnik
    przy pracy
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi
    Krzysztof

  • 2. Data: 2010-04-01 19:24:12
    Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał
> [...]
    > klinowy odpowiednio naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie
    > samo przy pracujacym jak i zgaszonym silniku, ok 13V.

    Spalone diody ?

    > Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby
    > utrzymac silnik przy pracy

    IMO rzedu 5-10A.
    +10A na obowiazkowe swiatla,
    + na elektryczne wspomaganie kierownicy o ile masz,
    +ABS o ile uzywany,
    +sprzeglo klimy,
    +wiatraki ..

    J.

  • 3. Data: 2010-04-01 21:39:49
    Od: "bartez" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwarcia w instalacji itp.
    > Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby utrzymac silnik

    Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest. A jeśli na akumulatorze zaraz po
    zgaszeniu silnika jest ok 13V a po paru godzinach np 10-11 to akumulator
    trup :(.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-02 13:56:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010 21:39:49 +0200, bartez wrote:

    >Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest.

    Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
    Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
    ladowania nie ma.

    J.

  • 5. Data: 2010-04-02 17:25:30
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    > Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
    > Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
    > ladowania nie ma.

    Tak wlasnie jest. 13.2 V. Kontrolka ladowania gasnie po odpaleniu silnika.
    Pomyslów co moze byc uszkodzone brak

  • 6. Data: 2010-04-04 01:37:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010 16:25:30 +0100, Krzysztof wrote:

    >Tak wlasnie jest. 13.2 V. Kontrolka ladowania gasnie po odpaleniu silnika.
    >Pomyslów co moze byc uszkodzone brak

    Tak czy inaczej trzeba wyciagnac i naprawiac, najlepiej majac pod reka
    stanowisko testowe.

    Jesli utrzymuje 13.2V, to ladowanie jest, ale jakies szczatkowe.
    Co sie dzieje po wlaczeniu swiatel ?
    Bo na moj gust to albo prostownik polecial, albo regulator sie
    przeregulowal.

    J.

  • 7. Data: 2010-04-04 12:28:03
    Od: "bartez" <m...@g...pl>

    > Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
    > Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
    > ladowania nie ma.

    Jak po zgaszeniu silnika aku ma 13V to najwyraźniej ładowanie jest ;)

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-04-04 17:08:23
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    "bartez" <m...@g...pl> wrote in message

    > Jak po zgaszeniu silnika aku ma 13V to najwyraźniej ładowanie jest ;)

    Swiezo ladowany akumulator ma 13.2V. Przy pracujacym silniku napiecie jest
    takie samo i powolutenku spada. Nie jezdze na swiatlach (nie mieszkam w
    Polsce), nie slucham radia, i wylaczam wszystkie zbedne odbiorniki
    elektryczne.
    Ostatnio musialem jednak wlaczyc swiatla, przejchalem moze ze 20 km i juz
    mi sie nie udalo ponownie auta odpalic.Wlaczenie swiatel przy pracujacym
    silniku powoduje drastyczny spadek napiecia akumulatora 12.8 V i leci w
    dol.Kontrolka ladowania gasnie natychmiast po uruchomieniu silnika.