  • 51. Data: 2010-11-23 03:01:59
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tadeusz" <...@a...pl> wrote in message
    news:iceg0l$18j$1@newsread1.aster.pl...

    > czyli wsiowy stroboskop :(
    >
    > homologowane czyli legalne mają 4300K...

    10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
    Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.

  • 52. Data: 2010-11-23 03:07:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message

    > tu masz odp.
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12497.jaki.prad.po
    biera.xenon

    O... to by się zgadzało, choć nie ufałbym takiemu miernikowi
    za bardzo przy pomiarze prądu w takiej sytuacji - ten zasilacz
    jest z pewnością impulsowy i miernik sobie z dużą częstotliwością
    impulsów prądu na pewno nie radzi sobie zbyt dobrze.

    Swoją drogą napięcie w instalacji samochodowej nie jest 12V
    gdy silnik pracuje. Jest napewno powyżej 13, a nawet 13.5V,
    może nawet więcej. A więc zaniedbując efekty związane z "AC"
    mamy 13.5V x 3.58A = 48.33 W pobierane z instalacji :-)

  • 53. Data: 2010-11-23 03:16:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    .akcji

    > dzięki za reklamę:)
    > Te moje FF xenon to są powiedzmy są na granicy progu akceptacji, ale
    > akurat w tych reflektorach te palniki świecą ok. Nikt mi nie miga długimi,
    > pytałem na CB - nikt nie narzeka. A różnica w jakości jazdy jest ogromna.

    Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K? 10000K?

  • 54. Data: 2010-11-23 03:22:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    > A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga...

    Jaki efekt... hm... mój drugi samochód to Acura TL-S 2007 rok...
    Ma HIDy z soczewkami. I po przesiadce do mej starszej Hondy
    razi mnie żółty kolor lamp i słaba ich jasność.

    Chcę sobie po prostu podkręcić jasność i wybielić nieco światła :-)
    Wiem, że bez soczewek nie będzie tak ładnie jak w Acurze, ale
    może być lepiej... Reflektory są wciąż błyszczące i czyste, auto
    jest z 2004 roku, ma 100tyś mil na liczniku i jeszcze nie miało
    wymienianych żarówek. W ten weekend spaliła się od strony
    pasażera i tak sobie pomyślałem, że jest okazja o tym pomyśleć... ;-)

    > A jeśli nie masz soczewek to od razu zapomnij, wszystko się da,
    > ale po prostu nie warto.

    Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze.
    Jeśli będzie kicha to wrócę do halogenów HB4 a HIDami pobawię
    się w akwarium morskim. Dlatego myślę o kupnie żarników
    w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.
    Przy okazji zapytam - czy ktoś widział może klosze okrągłe
    co brałyby żarówkę HB4? Może jakieś motocyklowe? Przydałyby
    się jak lampki nie sprawdzą się w aucie i będę je chciał użyć
    w akwarium...

    > Ja już pisałem, dosyć szybko robiłem konwersje HID
    > na halogen łącznie z naprawą optyki :)

    Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre
    lampy. Jest wciąż w miarę młode - to 6-cio latek.

  • 55. Data: 2010-11-23 03:24:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Agent" <w...@o...pl> wrote in message
    > Ja bym tego nie robił zwłaszcza do reflektorów nie soczewkowych?
    > Jaka to Honda?

    To jest amerykański 2004 Accord dwudrzwiowy, tzw "Coupe".
    Nie mylić z europejską Hondą Accord, która sprzedaje się
    w USA jako Acura TSX. Zupełnie inny samochód.

    > Może dostępne są chociaż po lifcie reflektory halogenowe do niej?

    Nie rozumiem tej propozycji... Ja już mam reflektory halogenowe...

  • 56. Data: 2010-11-23 03:29:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > testowałem. HB3 lub HB4 ( te o mocy 55W)

    Jakie kolory?

    > nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym
    > miejscu co żarnika w zwykłej żarówce

    A gabaryty samego elementu świecącego HIDa, komory wyładowczej,
    w porównaniu do gabarytów wolframu w halogenie?

    > u mnie sie nic nie dzieje, ale mam szklany klosz

    No ja mam właśnie plastikowy i się obawiam.
    Poza tym, obawiam się że reflektor jest również
    przeźroczystego tworzywa z warstwą lustrzaną z tyłu.

    > z tego co widziałem wszystkie palniki są tej samej firmy, różnicą są
    > przetwornice. Mam jedne które kupiłem 3 lata temu i przejechalem na nich
    > już ładnych kilkadziesiąt tys km. Kosztowały 200zł razem z palnikami. mam
    > też drugie które kupilem 2lata pozniej za 160 i są syfiaste (powoli
    > rozpalają, bańka gazu drży)

    Rzuć garścią konkretów: jaki producent, model? W obu przypadkach.

    > Moze kup jakieś slimy po około 100pln/szt moze beda lepsze (nie
    > testowałem)

    Nie wiem co to są za "slimy"... Jestem nowy w temacie - nie używaj
    proszę slangu i żargonu HIDowego bo nie będziesz dla mnie zrozumiały :-)

  • 57. Data: 2010-11-23 03:30:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > tu jeszcze moja poprawka - czy masz na myśli światła typu "halogeny" czyli
    > dodatkowe - przeciwmgielne? Bo jesli tak to rzeczywiscie się nie obawiać,
    > bo na tych światłach nie jeździ się non stop. A jeśłi mijania to masz
    > słuszne obawy. Ale przetestuj na ekranie. U mnie w mijania to wychodziło
    > tak
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17344.Test.chinski
    ego.xenona

    > szału nie robi geometria ale tragedii w stosunku do oryginału HB3 też nie
    > widać

    Mówię o światłach głównych do jazdy nocą, czyli halogenowe światła mijania.
    Moje auto nie ma świateł przeciwmgielnych, niestety niepopularna opcja w
    USA.

  • 58. Data: 2010-11-23 03:43:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Na ulicach tego pełno - łatwo poznać, bo trzeba prawie oczy
    > zamknąć przy mijaniu się z takim cudem :)

    Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?

    > A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji?
    > Bo wygląda to na jakąś sztukę dla sztuki.

    Opisałem obok, w odpowiedzi dla Przembo...

    Dodatkowo mam w moim aucie wahania napięcia w instalacji,
    jakiś ekologiczny alternator, co ładuje akumulator tylko co jakiś
    czas, więc mam wahania w instalacji - czasem mam 13V, czasem
    12.5V i widać na lampach takie przygasanie co jakiś czas jak się
    jakiś wentylator od klimy włączy czy sprzęgło kompresora itp.

    Napisali mi tu na grupie że najlepszy sposób na takie wahania
    to kupić sobie właśnie konwersję HIDów z własnymi zasilaczami :-)

    > Będzie kiepski.
    > Te palniki nie mają tej samej geometrii łuku elektrycznego,
    > co ściśle określona pozycja żarnika w żarówce.

    Czym się różni ta geometria?

    > A w przypadku reflektorów, tu już były problemy w przypadku tańszych
    > żarówek które miały minimalnie nie taki żarnik, albo skazy na szkle bańki.
    > A w takich xenonach za 100zł to dopiero jakość wszystkiego zapewne będzie
    > tak "rewelacyjna" że nie będziesz wiedział czy jedziesz na mijania czy
    > drogowych ;)
    >
    > Dlatego zenony występują praktycznie tylko ze światłami soczewkowymi, bo
    > taki projektor ma dużo większą tolerancję na niedokładność źródła światła.
    > Reflektory z xeonami to rzadkość, a AFAIR kosztuje to wtedy jakieś chore
    > pieniądze.

    Lampy soczewkowe też mają przecież reflektor.

  • 59. Data: 2010-11-23 04:17:55
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:

    > No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

    Człowieku, nie kompromituj się już.

    Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony
    xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo
    ksenonów montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!

    Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być
    przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ samoregulujący
    i spryskiwacze reflektorów.

  • 60. Data: 2010-11-23 05:03:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów
    > montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!

    Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
    wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
    Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
    w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
    światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
    wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
    takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...

    > Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być
    > przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ
    > samoregulujący i spryskiwacze reflektorów.

    Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
    Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
    drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
    mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,
    Acura TL-S 2007 mam lampy HID, takie z soczewkami, i nie mają
    żadnych spryskiwaczy - po jasnego grzyba miałyby je mieć?
    Nie widzę związku spryskiwaczy z typem lamp HID - są jednakowo
    potrzebne lub nie z halogenami czy HID.