  • 1. Data: 2014-09-12 11:14:12
    Temat: Kopiowanie starego dysku na nowy.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Prawie 7-letni HDD WDC 320GB jest już zapchany i dodatkowo pojawił się
    komunikat (z CristalDiskInfo) : C5 - Liczba sektorów niestabilnych
    oczekujących na remapowanie-9. WXP długo się uruchamia (ok. 6 minut).
    Kupiłem nowy HDD WD Green 2TB. Chcę skopiować stary na nowy. Mam Norton
    Ghost 14, Partition Magic 8.0 (Power Quest). Partycja C ma ok. 80GB.
    Zrobiłem na nowym dysku za pomocą Partition Magic partycję podstawową G
    (NTFS) 200 GB i uruchomiłem w Norton Ghost f-kcję Kopiuj dysk.
    Zaznaczyłem: Ustaw dysk jako aktywny w celu rozruchu systemu i Kopiuj główny
    rekord rozruchowy + sprawdzenie starego dysku. Ruszyło. Chechłalo 5,5
    godziny z sukcesem. Odpiąłem stary dysk i uruchomiłem kompa. Niestety
    uruchamianie zatrzymało się na niebieskim ekranie z Windowsem. Nie ma
    sukcesu.
    Do nowego dysku polecili program True Image 2013. Jest tam f-kcja Klonuj
    dysk i możliwość doboru wielkości partycji. Na starym dysku mam 4 partycje
    (podstawowa+3 logiczne) zakładane za pomocą wspomnianego PM8. Chcialem
    zrobić C, D, E, F: 200, 200, 100 GB i reszta (ok. 1,4 GB). True Image
    chechłał 10 godzin. Zrobił G, H, J, K: 200, 200, 100 i ok. 800 GB (!). 600
    GB przepadło! Nie po to kupiłem 2 GB by stracić 25% pojemności. Oczywiście
    WXP uruchomił się bez problemu i trochę szybciej niż na starym dysku. No to
    zdałem się na podział automatyczny. Tru Image tym razem wykonał robotę w
    4 -5 godzin i podzielił G, H, J, K: ok. 500, ok. 400, 250 i wspomniane ok.
    800. Niestety na systemowym nie chcę 500 i 250 też za dużo. Chciałem
    poprzesuwać nadwyżki na ostatnią partycję by tam mieć te 1,4 GB. Niestety
    Partitiom Magic którym mogłem swobodnie przesuwać gigabajty partycji nie
    widzi. Jest tylko Unallocated 1907726 MB. Dodam, że kolejność postępowania
    była odwrotna. Najpierw na czystym HDD robiłem za pomocą True Image. PM i NG
    było potem.
    Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt? Jestem zwyklym
    użyszkodnikiem komputera i zabraklo pomysłów.

    neelix

  • 2. Data: 2014-09-12 12:15:41
    Temat: Re: Kopiowanie starego dysku na nowy.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Sep 2014 11:14:12 +0200, neelix napisał(a):

    > Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt?

    Do takich zabaw używałem z niezłym efektem snapshoot.exe. Przenieś nim
    partycję systemową. Możesz ją nawet przenieść na partycję o innym
    rozmiarze. Sprawdź czy działa a potem inne partycje po prostu przekopiuj
    na partycje założone uprzednio na nowym dysku dowolnym narzędziem. Stare
    filesystemy mogą nie chcieć obsługiwać dużych partycji, sprawdź czy nie
    masz jakichś ograniczeń.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-09-12 13:04:25
    Od: " 666" <...@...6>

    Przede wszystkim z uwagi na Win XP powinieneś najpierw zapuścić na nowym dysku WD
    Align (Acronis Align Tool ze strony WD), lub
    potrzebne partycje i formatowanie zrobić na nowym dysku (np. w obudowie usb, firewire
    lub esata) pod Win 7 (nie wiem, jak z Vistą) i
    dopiero tak przygotowany dysk wstawić do Win XP.
    Nie używałeś Acronisa ze strony WD?, czy ten True Image to właśnie ze strony WD?
    Do partycji bardzo dobry jest darmowy EaseUS Partition Master.

    -----
    > Chcę skopiować stary na nowy.
    [...]

  • 4. Data: 2014-09-12 15:54:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
> [...]
    > strony WD?
    > Do partycji bardzo dobry jest darmowy EaseUS Partition Master.

    To jest Acronis ze strony WD. Do Win7 nie mam dostępu. A co robi ten Align
    Tool?

    neelix

  • 5. Data: 2014-09-12 16:24:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na partycje założone uprzednio na nowym dysku dowolnym narzędziem. Stare
    > filesystemy mogą nie chcieć obsługiwać dużych partycji, sprawdź czy nie

    Zamiast snapshoot wyświetla się snapshot.exe. Tych snapshotów jest wiele.
    Znalazłem jakiś Drive Snapshot na stronie Komputer Świat.

    neelix

  • 6. Data: 2014-09-12 17:06:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Sep 2014 16:24:41 +0200, neelix napisał(a):

    > Zamiast snapshoot wyświetla się snapshot.exe.

    I to jest ten właściwy: http://www.drivesnapshot.de/en/down.htm
    Zasysasz i działa przez miesiąc za darmo.
    1. Podłączasz drugi dysk
    2. Robisz na nim partycje
    3. Za pomocą snapshot.exe robisz obraz partycji systemowej (i jeszcze
    jakichś które mogą mieć powiązania programowe z systemową)
    4. Zapisujesz obraz w dowolnym miejscu nowego dysku (oprócz docelowej
    systemowej)
    5. Rozpakowywujesz obraz na docelowej systemowej.
    6. Odłączasz stary dysk, próbujesz czy system wstanie z nowego dysku.
    7. itd, dalej to juz sam :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-09-12 17:38:35
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 12/09/2014 14:54, neelix wrote:

    > To jest Acronis ze strony WD. Do Win7 nie mam dostępu. A co robi ten
    > Align Tool?

    http://superuser.com/questions/393914/what-is-partit
    ion-alignment-and-why-whould-i-need-it

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 8. Data: 2014-09-12 17:47:23
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    mogę o coś zapytać? pewnie nie mogę ale zapytam
    czy podczas instalacji Win7 i Win 8/8.1 gdy sami instalatorem tworzymy
    partycje, partycje tworzą się optymalnie?
    to samo przy formatowaniu partycji po zainstalowaniu windy?

  • 9. Data: 2014-09-12 17:59:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > 5. Rozpakowywujesz obraz na docelowej systemowej.
    > 6. Odłączasz stary dysk, próbujesz czy system wstanie z nowego dysku.

    Mam Snapshot v 1.43. Mam 3 okienka: Backup Disk to file, Restore Disk from
    File i View contents. Czym zrobić partycje i obraz systemowej?

    neelix

  • 10. Data: 2014-09-12 18:12:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Sep 2014 17:59:58 +0200, neelix napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam Snapshot v 1.43. Mam 3 okienka: Backup Disk to file, Restore Disk from
    > File i View contents. Czym zrobić partycje i obraz systemowej?

    Najpierw robisz "backup to file" partycji systemowej, wskazując gdzie ten
    "file" czyli plik obrazu ma zostać zapisany. Niektórzy zalecają zrobić
    porządek na systemowej przed robieniem obrazu, czyli przeskanowac chkdsk
    /f, antywirusem, przelecieć rejestr CCsetup, pokasować niepotrzebne rzeczy
    itd.
    A potem jak juz masz obraz zapisany robisz "restore" tego obrazu na
    systemową docelową na nowym dysku. Jak nowa będzie np. większa, to program
    się zapyta czy ma powiększyć rozpakowywany obraz do nowej wielkości, mówisz
    "tak".
    --
    Jacek