  • 161. Data: 2019-08-14 16:34:00
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 16:04:44 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > I dobrze napisal. 10 lat 50kpln auto - 417pln miesiecznie,

    Jeśli masz akurat wolne 50tys i wydasz je na zakup auta akceptując stratę średnio
    417zł co miesiąc
    Kwestia indywidualna, chociażby zależy kto gdzie mieszka
    Ja np do posiadanych 50tys wolę dołożyć drugie 50tys, kupić za to małe mieszkanie w
    moim miesicie i mieć z tego miesięcznie 1000zł na czysto z wynajmu
    Ale rozumiem że są sytuacje że nowe auto warto kupić
    Kumpel ma kilka busów i dla DPD jeździ
    Wszystkie ma nowe bo jak mówi muszą one te 10-11 godzin dziennie jeździć
    1 godzinna awaria powoduje że może nie zdążyć na okienko do zdania przesyłek i ma
    wymierne straty.
    Więc on woli zapłacić więcej za niezawodność i ja w sumie się z nim zgadzam
    Tak przy okazji dodam że moją 12-17 letnią multiplą spokojnie jeździłem w trasy ponad
    1000km w jedną stronę.
    W aktualnego 14 letniego 307 dzisiaj spokojnie wsiadam i podobna trasę bez obawy
    ruszam. A kosztował on 8tys

    > napisal tez ze w kredycie drozej, czego nie dopatrzylem.

    Własne 50tys wywalone jednorazowo w auto tez bezkosztowe nie jest

  • 162. Data: 2019-08-14 16:40:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:

    >Jeśli masz akurat wolne 50tys i wydasz je na zakup auta akceptując
    >stratę średnio 417zł co miesiąc

    Tylko mowimy o tym, ze jak dorzucic naprawy, to cie stare auto
    kosztuje np 300zl/mc.
    I juz roznica nie jest taka duza.

> [...]
    >Ja np do posiadanych 50tys wolę dołożyć drugie 50tys, kupić za to
    >małe mieszkanie w moim miesicie i mieć z tego miesięcznie 1000zł na

    A jak juz 10 takich mieszkan masz i teraz czas na samochod ? :-)

    Naprawde mozesz kupic mieszkanie za 100k i wynajmowac za 1000zl + inne
    oplaty ?
    Ja bym chyba musial wydac ze 250k.

    Dolicz jeszcze koszta wynajmu - lokator nie zaplaci, albo zdewastuje
    ... albo przestanie placic a eksmitowac sie nie da ...

> [...]
    >przesyłek i ma wymierne straty.
    >Więc on woli zapłacić więcej za niezawodność i ja w sumie się z nim

    Taa ... moja stara sierra zawsze dojechala, z nowego daewoo sie trzy
    razy na lawete przesiadalem ...

    >Tak przy okazji dodam że moją 12-17 letnią multiplą spokojnie
    >jeździłem w trasy ponad 1000km w jedną stronę.
    >W aktualnego 14 letniego 307 dzisiaj spokojnie wsiadam i podobna
    >trasę bez obawy ruszam. A kosztował on 8tys

    Ale w mondeo juz nie bylo tak swietnie.

    >Własne 50tys wywalone jednorazowo w auto tez bezkosztowe nie jest

    Odsetki od lokat coraz nizsze, inflacja coraz wyzsza ... 50k straci na
    wartosci :-(

    J.

  • 163. Data: 2019-08-14 17:02:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 16:42:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Tylko mowimy o tym, ze jak dorzucic naprawy, to cie stare auto
    > kosztuje np 300zl/mc.
    > I juz roznica nie jest taka duza.

    Napisz że naprawa starego auta kosztuje 1500zł na miesiąc i wyjdzie Tobie że taniej
    jeździć nowym
    Mnie naprawy starych aut wychodzą w okolicach 100zł na miesiąc

    > A jak juz 10 takich mieszkan masz i teraz czas na samochod ? :-)

    Nawet jak żadnego bym nie miał a kupie sobie nowe auto to po prostu kupie i będę nim
    jeździł. Nic nikomu do tego na co kasę wydaję. Tyle tylko że nie będę bzdur pisał że
    jeżdżenie autem za 90tys kosztuje tyle samo co jeżdżenie autem za 9tys

    > Naprawde mozesz kupic mieszkanie za 100k i wynajmowac za 1000zl + inne
    > oplaty ?

    Tak. Własnie od 1 sierpnia zacząłem wynajmować kolejne i tak wychodzi
    Taki rynek dziwaczny u nas. Ok 20 lipca na olx dałem ogłoszenie "wynajmę mieszkanie
    2p+k+ł" zdjęć nawet jeszcze nie dałem bo chciałem je odświeżyć(pomalować, + nowe
    podłogi) to w ciągu pierwszego dnia miałem pok 10tel. Za tydzień jak mieszkanie
    miałem już oświezone i umówiłem spotkanie to wynająć sie zdecydowała pierwsza rodzina
    która przyszła ogladać

    > Ja bym chyba musial wydac ze 250k.

    Ja nie z Wrocławia

    > Dolicz jeszcze koszta wynajmu - lokator nie zaplaci, albo zdewastuje
    > ... albo przestanie placic a eksmitowac sie nie da ...

    Pierwszą nieruchomość wynająłem w 2001 roku więc się na tym znam. Uwierz mi.

  • 164. Data: 2019-08-14 17:12:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Napisz że naprawa starego auta kosztuje 1500zł na miesiąc i wyjdzie
    >Tobie że taniej jeździć nowym
    >Mnie naprawy starych aut wychodzą w okolicach 100zł na miesiąc

    IMO - nie ma co podawac konkretnej kwoty.
    To zalezy jak sie trafi, jakiego ma sie mechanika, jaki poziom usterek
    toleruje.

    Trafi ktos zle, to sie zacznie zastanawiac czy nowe nie wychodzi
    taniej :-)

> [...]
    >Nic nikomu do tego na co kasę wydaję.
    >Tyle tylko że nie będę bzdur pisał że jeżdżenie autem za 90tys
    >kosztuje tyle samo co jeżdżenie autem za 9tys

    No, zaczelo sie od kwoty 50 tys, dopiero pozniej podniesli na 90.
    Ale ... jak ktos ma dzialalnosc i moze sporo z nowego auta odliczyc, a
    z uzywanego nie ?

    I to naprawde zalezy od tego na jakie uzywane sie trafi ... no
    widziales - audi 3.0, sam rozrzad 10 tys :-)

> [...]
    >pierwszego dnia miałem pok 10tel. Za tydzień jak mieszkanie miałem
    >już oświezone i umówiłem spotkanie to wynająć sie zdecydowała

    ale wtedy i cena wynajmu spada :-)

    >Pierwszą nieruchomość wynająłem w 2001 roku więc się na tym znam.
    >Uwierz mi.

    A jak sie kto nie zna ... to moze lepiej kupic nowe auto na gwarancji
    niz stare uzywane :-)

    J.

  • 165. Data: 2019-08-14 17:17:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 17:02 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > pok 10tel. Za tydzień jak mieszkanie miałem już oświezone i umówiłem
    > spotkanie to wynająć sie zdecydowała pierwsza rodzina która przyszła

    Co to za miasto gdzie są takie paradoksy? - przeciez ten wynajmujący za
    roczny czynsz kupi sobie sam to mieszkanie... Kupy się to nie trzyma.
    Wynajmują Polacy?

    TG

  • 166. Data: 2019-08-14 17:22:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >Co to za miasto gdzie są takie paradoksy? - przeciez ten wynajmujący
    >za roczny czynsz kupi sobie sam to mieszkanie... Kupy się to nie
    >trzyma.

    Za 8 letni.
    Co i tak zacheca do zakupu.
    Chyba, ze sie nie ma zdolnosci kredytowej.

    >Wynajmują Polacy?

    Byleby placili

    J.

  • 167. Data: 2019-08-14 17:28:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 17:17 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Co to za miasto gdzie są takie paradoksy? - przeciez ten wynajmujący za
    > roczny czynsz kupi sobie sam to mieszkanie...

    Co ja tu policzyłem...:-)
    Ale i tak tanio te miszkania i drogi wynajem (jak na tak tanie mieszkania)

    TG

  • 168. Data: 2019-08-14 17:30:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 17:22 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Byleby placili

    Ukraińcy i inni imigranci często nie mają szans na jakąkolwiek zdolność
    kredytową i wtedy są takie proporcje między wynajmem a rynkiem wtórnym.
    Alu musi być tych imigrantów sporo.

    TG

  • 169. Data: 2019-08-14 17:32:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >Ukraińcy i inni imigranci często nie mają szans na jakąkolwiek
    >zdolność kredytową i wtedy są takie proporcje między wynajmem a

    Jakas fabryczka w okolicy czy plantacja.

    Ale wydaje mi sie, ze i w bankach widuje coraz wiecej Ukraincow - wiec
    moze maja zdolnosc.

    J.

  • 170. Data: 2019-08-14 17:38:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 17:17:50 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Co to za miasto gdzie są takie paradoksy? - przeciez ten wynajmujący za
    > roczny czynsz kupi sobie sam to mieszkanie... Kupy się to nie trzyma.

    Własnie że nie kupi taki paradoks
    Jedna rodzina- on pracuje na budowach zarabia raczej nie najgorzej ale na papierze
    najniższa krajowa. Matka nie pracuje+ trójka dzieci 3x 500plus
    Przypadek drugi- człowiek pracuje najczęściej za granicami w stoczniach(cos tam
    piaskuje). Albo umowa śmieciowa, albo jakiś kontrakt, takim banki nie lubią pożyczać
    więc muszą albo odłożyć(żyjąc na dwa domy ciężko) albo wynajmować
    3 przypadek- żołnierz zawodowy, ten by spokojnie kredyt dostał i mieszkanie kupił ale
    woli wynajmować bo jak mówi może się okazać że dostanie rozkaż z przeniesieniem do
    innego miasta. No i za to ze nia ma służbowego mieszkania ponoć 2,5tys dodatku
    dostaje.

    Generalnie jest jak jest z racji tego że tu ludzie najczęściej na najniższych
    krajowych a reszta do ręki , czy ciągle na śmieciówkach lub tzw samozatrudnieniu.
    Pomimo że mamy ponoć rynek pracownika pracodawcy nadal kombinują wobec swoich
    pracowników.

    > Wynajmują Polacy?

    U mnie tak, ale Mamy piętro domu wynajmujemy i była oferta z jakieś agencji
    pośrednictwa pracy żeby kwaterować Ukrainców pracujących w pobliskim tartaku.
    Finansowo nawet ciekawie to wychodziło ale jednak pozostaliśmy przy tym ze wolimy
    taniej ale normalnej rodzinie.